Meetrics rozwija standard weryfikacji reklam wideo w nowej wersji
Firma technologiczna Meetrics testuje nową wersję skryptu VAST (Video Ad Serving Template), służącego do transferu ważnych metadanych o wyświetlanej reklamie z serwera reklamowego do odtwarzacza wideo. W przeprowadzonym na żywo teście wskaźnik efektywności pomiaru znacznie wzrósł dzięki wersji 4.0 narzędzia. W związku z tym firma przewiduje, ze w najbliższym czasie stanie się powszechnie obowiązujący.
Meetrics przeprowadziła testy VAST 4.0 wraz z firmami IP Germany, smartclip oraz Sizmek. Na razie nowy format pomiary wideo sprawdzano na rynku niemieckim. Z uwagi na fakt, że efektywność pomiaru reklam wideo przy wykorzystaniu tego standardu jest znacznie wyższa, Meetrics przewiduje, że będzie dalej rozpowszechniany. Docelowo, ma stać się obowiązującym standardem.
VAST działa od 10 lat
Obecnie prowadzone są dalsze testy z udziałem reklamodawców (nazwy marketerów nie podano).
- Dzięki dobrej współpracy wszystkich partnerów z powodzeniem udało się wypracować rozwiązanie zgodne z normami VAST 4.0, które już wkrótce znacząco poprawi jakość dostarczania reklam wideo, nie tylko na niemieckim rynku, ale także m.in. na polskim - mówi Tomasz Piątkowski, country manager Poland w Meetrics.
VAST został stworzony w 2008 r. przez specjalistów z grupy roboczej składającej się z firm będących członkami IAB.
Dołącz do dyskusji: Meetrics rozwija standard weryfikacji reklam wideo w nowej wersji