Megapanel mobilny: Onet.pl przed WP.pl, mocno w górę Fakt.pl i Cda.pl, w dół Demotywatory (TOP 20)
Wśród polskich wydawców internetowych największy ruch mobilny notują niezmiennie Grupa Allegro-GG, Grupa Wirtualna Polska i Grupa Onet-RASP. Liderem wśród serwisów jest Onet.pl wyprzedzający WP.pl, a najbardziej umobilnione są Ulub.pl, Pudelek.pl, Sport.pl, Bezuzyteczna.pl i Sportowefakty.pl.
W lipcu br. strony i aplikacje Grupy Allegro-GG zanotowały 914,5 mln krajowych odsłon mobilnych, które stanowiły 23,3 proc. ich wszystkich odsłon - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. W skali roku ruch mobilny u tego wydawcy wzrósł ponad sześciokrotnie, co wynika głównie z tego, że jesienią ub.r. pomiarem odsłon objęto także aplikacje mobilne, m.in. komunikator GG, który notuje miesięcznie ok. 700-750 mln krajowych odsłon mobilnych (zobacz szczegółowe dane z pierwszej połowy br.).
Z dwóch największych wydawców serwisów treściowych, Grupy Wirtualna Polska i Grupy Onet-RASP, więcej odsłon mobilnych i większy ich udział w całym ruchu na swoich stronach ma ten pierwszy. W lipcu Grupa WP zanotowała 832,2 mln krajowych odsłon mobilnych, o 333,2 mln więcej niż rok wcześniej (to 66,8 proc. w górę), a Grupa Onet-RASP - 666,6 mln, o 281,8 mln więcej (73,3 proc. w górę). Zaznaczmy, że obaj wydawcy w ciągu roku przejęli inne serwisy: Grupa WP - Domodi.pl, Homebook.pl, Grupę Money.pl, Grupę NextWeb Media, Polskąstację.pl i Open.fm, a Grupa Onet-RASP - NK.pl.
W skali miesiąca większość wydawców zanotowała niewielkie wzrosty liczby krajowych odsłon mobilnych (zobacz szczegółowe statystyki z całego pierwszego półrocza).
W całym zestawieniu oprócz Grupy Allegro-GG największe procentowe wzrosty ruchu mobilnego w skali roku osiągnęły Cda.pl (o 262,2 proc.), Grupa Cyfrowy Polsat (o 180,9 proc.) i Grupa Polska Press (o 130,1 proc.). Natomiast największy udział krajowych odsłon mobilnych w całym ruchu zanotowały Ulub.pl (60,9 proc.), Grupa Marquard Media (44,4 proc.), Besty.pl (37,7 proc.) i Bezuzyteczna.pl (35 proc.).
Jako jedyny wydawca spadek ruchu mobilnego zanotowała Grupa Demotywatory.pl - o 2,1 mln odsłon, czyli 7,6 proc.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych |
|||||
lp. |
węzeł |
lipiec 2015 |
lipiec 2014 |
||
odsłony |
(%) |
odsłony |
(%) |
||
1 |
Grupa Allegro - GG |
914 516 967 |
23,30% |
140 716 116 |
3,97% |
2 |
Grupa Wirtualna Polska |
832 218 668 |
23,42% |
499 019 979 |
12,33% |
3 |
Grupa Onet - RASP |
666 570 043 |
20,53% |
384 718 211 |
14,61% |
4 |
Grupa Interia.pl |
270 985 840 |
23,73% |
136 032 336 |
13,99% |
5 |
Grupa Gazeta.pl |
252 832 310 |
34,74% |
135 107 571 |
17,43% |
6 |
Grupa Polska Press |
79 626 589 |
24,11% |
34 603 522 |
14,27% |
7 |
ulub.pl |
69 669 198 |
60,88% |
44 285 443 |
40,03% |
8 |
Grupa Fotka.pl |
61 326 721 |
21,65% |
56 958 864 |
18,81% |
9 |
Grupa TVN |
44 158 152 |
27,24% |
24 594 088 |
18,18% |
10 |
bezuzyteczna.pl |
42 280 793 |
35,05% |
18 698 178 |
20,08% |
11 |
Grupa ZPR Media |
31 674 599 |
31,65% |
15 298 737 |
17,24% |
12 |
cda.pl |
28 719 817 |
19,04% |
7 928 862 |
9,34% |
13 |
filmweb.pl |
26 561 216 |
14,23% |
17 330 982 |
8,37% |
14 |
Grupa Demotywatory.pl |
25 554 979 |
10,09% |
27 665 716 |
8,38% |
15 |
Grupa Edipresse.pl |
20 046 310 |
33,19% |
12 536 328 |
18,62% |
16 |
Grupa Cyfrowy Polsat |
19 674 236 |
21,10% |
7 004 074 |
8,93% |
17 |
trojmiasto.pl |
17 897 372 |
34,02% |
11 036 844 |
21,87% |
18 |
wiocha.pl |
15 702 623 |
24,66% |
9 606 625 |
11,57% |
19 |
Grupa Marquard Media |
14 672 609 |
44,36% |
9 038 577 |
30,55% |
20 |
besty.pl |
14 530 568 |
37,66% |
8 302 717 |
18,05% |
Jeśli chodzi o konkretne polskie serwisy, to liderem w mobile’u jest Onet.pl, który w lipcu zanotował 520,4 mln krajowych odsłon mobilnych, o 187,4 mln więcej niż rok wcześniej (to 56,3 proc. w górę). Zajmująca drugie miejsce WP.pl zyskała 95,1 mln takich odsłon (33 proc. w górę), a różnica między portalami wzrosła z 45 mln do 137,3 mln odsłon.
Wśród pozostałych stron, notujących kilka-kilkanaście razy mniej odsłon mobilnych niż Onet.pl i WP.pl, największe procentowe wzrosty osiągnęły Cda.pl (o 262,2 proc.) i należący do Grupy Onet-RASP Fakt.pl (o 246,7 proc.)., a najmniejsze - Fotka.pl (7,8 proc.) i wchodzący w skład Grupy Gazeta.pl Sport.pl (8,8 proc.).
Oprócz Ulub.pl największy udział krajowych odsłon mobilnych w całym ruchu miały, należące do Grupy Wirtualna Polska, Pudelek.pl (43,5 proc.) i Sportowefakt.pl (36,4 proc.), a także Bezuzyteczna.pl (35 proc.), należący do Grupy Gazeta.pl Plotek.pl (31,5 proc.) i TVN24.pl (31,4 proc.).
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych |
|||||
lp. |
domena |
lipiec 2015 |
lipiec 2014 |
||
odsłony |
(%) |
odsłony |
(%) |
||
1 |
onet.pl |
520 393 212 |
20,98% |
332 942 135 |
14,55% |
2 |
wp.pl |
383 049 398 |
18,46% |
287 976 756 |
11,14% |
3 |
interia.pl |
156 556 858 |
20,16% |
97 239 553 |
15,14% |
4 |
pudelek.pl |
84 884 442 |
43,55% |
65 819 771 |
30,90% |
5 |
allegro.pl |
83 465 066 |
4,83% |
65 790 852 |
3,22% |
6 |
gazeta.pl |
78 569 560 |
25,59% |
65 008 959 |
15,74% |
7 |
o2.pl |
73 188 231 |
13,03% |
66 248 914 |
11,87% |
8 |
ulub.pl |
69 669 198 |
60,88% |
44 285 443 |
40,03% |
9 |
fotka.pl |
59 170 868 |
22,20% |
54 900 779 |
19,50% |
10 |
fakt.pl |
47 359 758 |
29,53% |
13 659 567 |
11,79% |
11 |
kwejk.pl |
42 970 754 |
20,66% |
- |
- |
12 |
bezuzyteczna.pl |
42 280 793 |
35,05% |
18 698 178 |
20,08% |
13 |
tvn24.pl |
37 561 071 |
31,42% |
21 739 221 |
21,14% |
14 |
otomoto.pl |
35 463 240 |
16,49% |
22 050 327 |
10,46% |
15 |
nk.pl |
29 801 098 |
9,55% |
- |
- |
16 |
cda.pl |
28 719 817 |
19,04% |
7 928 862 |
9,34% |
17 |
sport.pl |
28 469 338 |
39,24% |
26 166 535 |
28,78% |
18 |
sportowefakty.pl |
26 921 694 |
36,45% |
9 865 817 |
24,81% |
19 |
filmweb.pl |
26 561 216 |
14,23% |
17 330 982 |
8,37% |
20 |
plotek.pl |
20 532 078 |
31,54% |
14 942 880 |
21,03% |
Dołącz do dyskusji: Megapanel mobilny: Onet.pl przed WP.pl, mocno w górę Fakt.pl i Cda.pl, w dół Demotywatory (TOP 20)