Nadawcy z MUX-8 wspólnie promują swoje kanały. Cezary Żak twarzą akcji
Wystartowała kampania promująca kanały naziemne Metro, WP i Zoom TV, obecne na multipleksie ósmym naziemnej telewizji. Akcję przygotowali i zaplanowali wspólnie nadawcy stacji oraz Emitel, ale bez udziału Telewizji Polskiej i Cyfrowego Polsatu.
Akcja promująca kanały na MUX-8 odbywa się pod hasłem „Chwyć pilota i sam wyszukaj 3 nowe kanały TV naziemnej”. Nadawcy Discovery, Wirtualna Polska i Kino Polska TV oraz operator multipleksu zachęcają widzów do przestrajania telewizorów i dekoderów oraz modernizacji instalacji antenowej, aby mogli odbierać trzy naziemne kanały Metro, WP i Zoom TV. Kampania wystartowała 1 maja i potrwa miesiąc.
Twarzą akcji jest aktor Cezary Żak. Wciela się on w bohatera nazwanego Kołczem, który przeprowadza instruktaż i krok po kroku prezentuje widzom, w jaki sposób powinni skonfigurować swoje telewizory, dekodery i anteny. Nagranie z Żakiem jest dostępne na dedykowanej kampanii stronie internetowej nowekanaly.pl.
Kreację przygotowała agencja today, a media zaplanował dom mediowy Starcom. Działania promocyjne obejmują telewizję, radio, prasę i Internet. W kampanii zostaną wykorzystane także niestandardowe nośniki, m.in. bankomaty, plakaty w autobusach oraz punkty sprzedaży dekoderów i anten (sieci Mediamarkt oraz Saturn). Nadawcy wykorzystają do promocji również własne media.
Do wspólnej kampanii nie przystąpiła Telewizja Polska, która dopiero w kwietniu rozpoczęła negocjacje z Emitelem na temat uruchomienia kanałów na ósmym multipleksie. Jednym z nich będzie TVP Sport w wersji HD.
MUX-8 został uruchomiony jesienią 2016 roku. Wtedy nadawanie na nim rozpoczęły cztery stacje: Telewizja WP (należąca do Wirtualnej Polski), Zoom TV (od stycznia br. jej jedynym właścicielem jest Kino Polska TV), Metro (w ub.r. od Agory kupiło je Discovery Polska) oraz Nowa TV (49 proc. udziałów nadającej ją spółki kupił niedawno Cyfrowy Polsat).
Wszyscy ci nadawcy podpisali z Emitelem umowy na 10 lat, płacą mu ok. 6 mln zł rocznie. W ub.r. nadawcy Telewizji WP i Nowa TV ocenili, że Emitel zapewnia zasięg techniczny zdecydowanie niższy od deklarowanych 98 proc., i zaczęli płacić firmie dużo niższe stawki niż wcześniej. W konsekwencji zostali przez nią pozwani do sądu.
W marcu br. według danych Nielsen Audience Measurement Telewizja WP miała 0,63 proc. udziału w oglądalności naziemnej telewizji cyfrowej, Metro - 0,55 proc., Zoom TV - 0,53 proc., a Nowa TV - 0,46 proc.
Dołącz do dyskusji: Nadawcy z MUX-8 wspólnie promują swoje kanały. Cezary Żak twarzą akcji