Ministerstwo Zdrowia wydało 6,7 mln zł na promocję w Telewizji Polskiej
Niemal 6,7 mln złotych przeznaczył resort zdrowia na audycje, programy specjalnych, lokowanie wątków w serialach oraz emisję spotów w publicznej telewizji od 2017 roku. Tak wynika z odpowiedzi na interpelację posła Marcina Kierwińskiego z Platformy Obywatelskiej. - Tymczasem stan służby zdrowia jest w opłakanym stanie - komentuje Kierwiński.
Marcin Kierwiński zwrócił się z pytaniem o wydatki Ministerstwa Zdrowia w TVP w kwietniu br. Resort udzielił odpowiedzi dopiero 15 października.
Wynika z niej, że w 2017 roku koszt umów resortu z publiczną telewizją wyniósł dokładnie 1 990 757 zł, w 2018 roku - 4 429 337 zł, a w 2019 roku 272 579 zł. Ministerstwo w tym okresie wykupił0 łącznie 14 tys. minut czasu antenowego. Dodatkowo 16 podmiotów podległych ministerstwu w latach 2017-2019 przeznaczyło łącznie ponad 3,5 mln zł na realizację umów z TVP.
Marcin Kierwiński zamieścił w sieci komentarz do wydatków ministerstwa i zależnych podmiotów. - Resort wpompował do TVP w przeciągu niecałych 3 lat prawie 6,6 mln zł‼ Tymczasem stan służby zdrowia jest w opłakanym stanie - napisał.
Wiosną br. w odpowiedzi na interpelację innego posła PO Wojciecha Króla informacje o swoich wydatkach marketingowych w Telewizji Polskiej i Polskim Radiu przekazało pięć ministerstw: obrony narodowej, rolnictwa, edukacji narodowej, nauki i szkolnictwa wyższego oraz cyfryzacji. Łącznie od 2016 roku przeznaczyły na to 1,66 mln zł, z czego 880,5 tys. zł przypadło na resort nauki.
W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.
Dołącz do dyskusji: Ministerstwo Zdrowia wydało 6,7 mln zł na promocję w Telewizji Polskiej