Młodzi na świecie wolą bezpieczeństwo, niż rozrywkę
Młodzi mieszkańcy miast w wieku 9-14 przedkładają poczucie bezpieczeństwa nad rozrywkę
Młodzi mieszkańcy miast w wieku 9-14 przedkładają poczucie bezpieczeństwa nad rozrywkę. To jeden z wniosków z badań przeprowadzonego przez instytut Millward Brown na potrzeby książki BRANDchild. Publikacja autorstwa Martina Lindstroma opisuje poglądy na życie i opinie o markach wśród nastolatków na całym świecie. Badanie przeprowadzone w 2002, składało się z 1,920 wywiadów z nastolatkami mieszkającymi w miastach w USA, Brazylii, Niemczech, Hiszpanii, Indiach, Chinach i Japonii.
Nigel Hollis (Millward Brown's Group Strategic Planning and Development Director) skomentował wyniki w następujący sposób: "Biorąc pod uwagę sytuację międzynarodową, nie jest zbyt zaskakujące że 92% nastolatków na całym świecie uważa, że bezpieczeństwo jest jedną z najważniejszych rzeczy w ich życiu, ważniejszą niż rozrywka (86%). Najbardziej wyraźną potrzebę bezpieczeństwa widać w USA, Japonii, Chinach i Brazylii; nastolatki w Niemczech i Hiszpanii przywiązują do bezpieczeństwa mniejszą wagę. Ale również w tych krajach jest to kwestia istotna dla nastolatków."
W naszym badaniu pytaliśmy dzieci i nastolatków o zjawiska terroryzmu. Ponad połowa ankietowanych wyraziła zaniepokojenie, najwyższe wskazania zanotowaliśmy w Japonii, Brazylii, USA i Hiszpanii. Następnie zapytaliśmy użytkowników Internetu, czy uważają że czytanie ich e-maili przez inne osoby w celu zapobiegania terroryzmowi jest usprawiedliwione. Ok. 30% pytanych zgodziło się na takie praktyki, uzasadniając to względami bezpieczeństwa.
W Polsce badania wśród dzieci i młodzieży prowadzone są przez instytut SMG/KRC Millward Brown Company wg metodologii KidspeakTM. Metodologia KidspeakTM została w Polsce opracowana na podstawie bogatego międzynarodowego doświadczenia Millward Brown oraz doświadczeń i badań prowadzonych przez polskich badaczy i psychologów dziecięcych.
Dołącz do dyskusji: Młodzi na świecie wolą bezpieczeństwo, niż rozrywkę