Multimedia mają 825 tys. abonentów, telewizja cyfrowa rośnie najszybciej
Sieć Multimedia Polska w ciągu minionego roku zwiększyła liczbę klientów o niemal 95 tys. Nadal najszybciej w portfolio operatora rośnie liczba użytkowników telewizji cyfrowej.
Na koniec marca br. sieć Multimedia Polska obsługiwała 824,7 tys. abonentów, o 12,94 proc. więcej niż rok wcześniej. Ten wzrost to głównie efekt zakupu wiosną ub.r. sieci Stream Communications (więcej na ten temat).
Z telewizji analogowej Multimediów na koniec I kwartału br. korzystało 622,2 tys. klientów, o 7,56 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast liczba klientów telewizji cyfrowej i IPTV poszła do góry aż o 41,52 proc. i wyniosła 286 tys. W przeważającej części abonenci usługi cyfrowej są jednocześnie abonentami telewizji analogowej.
Drugą najdynamiczniej rozwijająca się usługą sieci jest szerokopasmowy dostęp do Internetu. Na koniec I kwartału 2013 roku korzystało z niego 482,1 tys. klientów, czyli 17,53 proc. więcej niż rok wcześniej. To dane łączne dotyczące internetu stacjonarnego i mobilnego.
Z kolei o 5,16 proc. wzrosła liczba abonentów telefonii operatora (stacjonarnej i mobilnej), która na koniec marca br. wyniosła 285,4 tys.
Na koniec I kwartału br. klienci Multimediów korzystali łącznie z 1,776 mln usług, podczas gdy rok wcześniej liczba ta wynosiła 1,543 mln. Natomiast średnia liczba usług przypadających na abonenta (tzw. RGU/abonenta) wyniosła na dzień 31 marca br. 2,15 (na koniec I kwartału 2012 roku było to 2,11).
Dołącz do dyskusji: Multimedia mają 825 tys. abonentów, telewizja cyfrowa rośnie najszybciej