Multimedia Polska w 2011 r.: telewizja cyfrowa najbardziej do góry
Telewizja cyfrowa to usługa sieci Multimedia Polska, która w ub.r. zanotowała najdynamiczniejszy wzrost w portfolio operatora. Przeciętny klient sieci ma już ponad dwie usługi.
Najwięcej abonentów Multimediów cały czas korzysta z usługi telewizyjnej. Na koniec ub.r. było to 770 tys. klientów, czyli o 4,05 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrost ten to m.in. zasługa zakupu innych sieci przez spółkę. Z kolei liczba użytkowników korzystających dodatkowo z telewizji cyfrowej oraz IPTV wzrosła na dzień 31 grudnia ub.r. do 195 tys., czyli aż o 37,6 proc.
Drugą najpopularniejszą usługą Multimediów pozostaje dostęp do internetu. Na koniec 2011 roku korzystało z niego ponad 400 tys. klientów, czyli o 10,2 proc. więcej niż rok wcześniej.
Z kolei o 8,4 proc. wzrosła liczba abonentów telefonii i wyniosła na dzień 31 grudnia ub.r. 244 tys. To m.in. efekt stale rosnącej popularności telefonii VoIP, a także usługi WLR kierowanej głównie do klientów biznesowych. Z WLR korzystało na koniec 2011 r. 19 tys. klientów
Rośnie też popularność pakietów. Z Triple Play (trzy usługi) korzysta już 106 tys. użytkowników Multimediów, czyli o 8,5 proc. więcej niż na koniec 2010 roku. Double Play wykupiło natomiast 242 tys. abonentów (wzrost o 3,2 proc.).
Natomiast średnia liczba usług przypadających na abonenta Multimediów (tzw. RGU/abonenta) wyniosła na koniec 2011 roku 2,06, podczas gdy rok wcześniej było to 1,94. Całkowitą liczbę abonentów spółka ujawni dopiero przy okazji prezentacji raportu rocznego.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska w 2011 r.: telewizja cyfrowa najbardziej do góry