SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najpopularniejsze serwisy tematyczne w sierpniu 2011 roku

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (sierpień 2011 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach, m.in. biznes, erotyka, społeczności, sport, motoryzacja, e-commerce czy informacja?

Biznes, finanse, prawo

Serwisy biznesowe Onetu odwiedziło ponad 200 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, wykonując ok. 15 mln odsłon więcej. Strony WP i Orange straciły ponad 250 tys. real users, a Money.pl - prawie 200 tys., przy czym obie grupy serwisów zanotowały więcej odsłon. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło ok. 440 tys. użytkowników, wykonując prawie 2,7 mln odsłon.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BIZNES, FINANSE, PRAWO
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Biznes, finanse, prawo 4 210 439 86 351 438 22,48% tak
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Biznes, finanse, prawo 2 962 740 56 539 281 15,82% tak
3 Grupa Money.pl - Biznes, finanse, prawo 2 789 251 41 451 249 14,89% tak
4 Grupa Next Infor - Biznes, finanse, prawo 2 667 208 21 552 464 14,24% tak
5 Grupa Gazeta.pl - Biznes, finanse, prawo 1 606 849 20 332 472 8,58% tak
6 Grupa Bankier.pl - Biznes, finanse, prawo 1 450 848 40 210 799 7,75% tak
7 Grupa Interia.pl - Biznes, finanse, prawo 1 371 539 26 146 606 7,32% tak
8 forumprawne.org 1 058 339 - 5,65%  
9 egospodarka.pl - Biznes, finanse, prawo 912 013 4 957 496 4,87% tak
10 Grupa O2.pl - Biznes, finanse, prawo 834 226 5 689 171 4,45% tak
11 nf.pl 696 481 6 946 990 3,72% tak
12 Grupa Wolters Kluwer Polska - Biznes, finanse, prawo 555 184 2 562 194 2,96% tak
13 Grupa PTWP 503 234 5 160 089 2,69% tak
14 totalmoney.pl 477 029 - 2,55%  
15 Grupa Inwestycje.pl - Biznes, finanse, prawo 473 286 4 337 770 2,53% tak
16 wirtualnemedia.pl 439 272 2 729 373 2,35% tak
17 Grupa Spolecznosci.pl - media2.pl 420 236 2 596 861 2,24% tak
18 biznesforum.pl 335 114 - 1,79%  
19 krs-online.com.pl 288 967 - 1,54%  
20 Grupa Puls Biznesu 288 288 7 420 655 1,54% tak


Informacje i publicystyka


Strony Onetu i Gazeta.pl z tej kategorii straciły w skali miesiąca po ponad 100 tys. użytkowników. Za to serwisy WP i Orange odwiedziło ponad 600 tys. real users więcej, wykonując 30 mln odsłon więcej. 
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
INFORMACJE I PUBLICYSTYKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Informacje i publicystyka 7 095 428 268 371 532 37,89% tak
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Informacje i publicystyka 6 432 318 247 847 850 34,35% tak
3 Grupa Gazeta.pl - Informacje i publicystyka 5 330 186 171 538 633 28,46% tak
4 Grupa Media Regionalne - Informacje i publicystyka 4 145 801 100 017 486 22,14% tak
5 Grupa Interia.pl - Informacje i publicystyka 3 840 283 84 569 475 20,51% tak
6 Grupa Polskapresse - Informacje i publicystyka 3 646 213 48 402 731 19,47% tak
7 Grupa TVN - Informacje i publicystyka 2 817 781 91 883 039 15,05% tak
8 Grupa Ringier Axel Springer - Informacje i publicystyka 1 806 886 52 104 375 9,65% tak
9 Grupa Gery.pl - twojapogoda.pl 1 733 509 14 737 256 9,26% tak
10 Grupa Murator - Informacje i publicystyka 1 531 176 19 727 781 8,18% tak
11 Grupa Presspublica - Informacje i publicystyka 1 188 434 19 720 445 6,35% tak
12 Grupa Next Infor - Informacje i publicystyka 1 090 093 16 239 980 5,82% tak
13 trojmiasto.pl 1 025 328 51 904 198 5,47% tak
14 Grupa TVP - Informacje i publicystyka 945 276 8 024 578 5,05% tak
15 Grupa O2.pl - Informacje i publicystyka 881 650 16 229 151 4,71% tak
16 pogodynka.pl 833 105 14 630 897 4,45% tak
17 meteoprog.pl 825 137 5 883 325 4,41% tak
18 meteo.pl 790 220 - 4,22%  
19 Grupa Polskie Radio - Informacje i publicystyka 773 042 9 737 716 4,13% tak
20 Grupa Teleman.pl - Informacje i publicystyka 483 222 - 2,58%  


Kultura i rozrywka


YouTube’a odwiedziło prawie 200 tys. polskich użytkowników więcej niż w lipcu. Za to kolejne grupy serwisów w tej kategorii straciły na zasięgu: Onet ponad 300 tys. real users, o2.pl - 50 tys., a WP i Orange - prawie 800 tys. Za to demotywatory.pl zyskały w skali miesiąca ponad 200 tys. użytkowników, a kwejk.pl - ponad 600 tys. 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
KULTURA I ROZRYWKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 youtube.com 12 314 993 - 65,76%  
2 Grupa Onet.pl - Kultura i rozrywka 6 292 431 616 600 021 33,60% tak
3 Grupa O2.pl - Kultura i rozrywka 6 267 926 319 452 123 33,47% tak
4 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Kultura i rozrywka 5 963 592 332 931 362 31,84% tak
5 demotywatory.pl 4 051 052 - 21,63%  
6 Grupa Interia.pl - Kultura i rozrywka 3 643 298 243 266 773 19,45% tak
7 kwejk.pl 3 482 450 - 18,59%  
8 filmweb.pl 3 329 328 192 545 623 17,78% tak
9 Grupa Spilgames 3 091 870 - 16,51%  
10 tekstowo.pl 2 900 556 - 15,49%  
11 Grupa Google - Kultura i rozrywka 2 086 488 - 11,14%  
12 skill2thrill.com 1 943 257 - 10,38%  
13 Grupa Gazeta.pl - Kultura i rozrywka 1 934 867 36 762 689 10,33% tak
14 Grupa Murator - Kultura i rozrywka 1 709 248 25 499 009 9,13% tak
15 cda.pl 1 647 071 28 627 929 8,79% tak
16 edarling.pl 1 546 796 - 8,26%  
17 wiocha.pl 1 520 028 - 8,12%  
18 bebzol.com 1 493 056 22 922 882 7,97% tak
19 Grupa Gry-online.pl 1 489 559 34 833 548 7,95% tak
20 megavideo.com 1 470 232 - 7,85%  


Motoryzacja


Serwisy motoryzacyjne Allegro oraz WP i Orange odwiedziło po ok. 200 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. Mniejsze wzrosty liczby real users zanotowały też strony Onetu i Interii z tej kategorii.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
MOTORYZACJA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Allegro.pl - Motoryzacja 4 441 639 343 896 810 23,72% tak
2 Grupa Onet.pl - Motoryzacja 2 305 104 38 138 804 12,31% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Motoryzacja 2 110 408 28 260 156 11,27% tak
4 Grupa Interia.pl - Motoryzacja 1 571 391 23 989 535 8,39% tak
5 Grupa Gazeta.pl - Motoryzacja 1 252 418 15 364 580 6,69% tak
6 autocentrum.pl 1 121 799 21 521 094 5,99% tak
7 Grupa Ringier Axel Springer - Motoryzacja 1 001 578 9 874 927 5,35% tak
8 Grupa Polskapresse - Motoryzacja 981 330 18 090 402 5,24% tak
9 Grupa Mobile 782 834 - 4,18%  
10 Grupa V10.pl - Motoryzacja 653 052 5 401 067 3,49% tak
11 Grupa Auto.pl 608 457 7 277 494 3,25% tak
12 Grupa O2.pl - Motoryzacja 435 720 4 922 619 2,33% tak
13 scigacz.pl 382 021 3 997 941 2,04% tak
14 motonews.pl 355 501 1 476 694 1,90% tak
15 Grupa Media Regionalne - regiomoto.pl 332 350 1 741 435 1,77% tak
16 Grupa Blomedia - autokult.pl 270 191 2 978 223 1,44% tak
17 etransport.pl 259 145 - 1,38%  
18 autogielda.pl 242 796 5 826 720 1,30% tak
19 Grupa Money.pl - moto.money.pl 208 331 1 171 443 1,11% tak
20 motoforum.pl 204 865 382 075 1,09% tak


Budownictwo i nieruchomości


Strony Gazeta.pl z tej kategorii straciły w skali miesiąca ok. 200 tys. użytkowników. Natomiast strony Muratora i otodom.pl zanotowały podobne wyniki jak miesiąc wcześniej.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Gazeta.pl - Budownictwo, nieruchomości 1 766 691 29 712 041 9,43% tak
2 Grupa Murator - Budownictwo, nieruchomości 1 572 892 17 787 431 8,40% tak
3 Grupa Allegro.pl - otodom.pl 1 260 641 36 682 624 6,73% tak
4 Grupa Oferty.net 791 574 17 591 648 4,23% tak
5 Grupa Polskapresse - Budownictwo, nieruchomości 773 373 29 257 696 4,13% tak
6 Grupa NNV - nieruchomosci-online.pl 619 253 17 593 805 3,31% tak
7 Grupa E-budownictwo.pl - Budownictwo, nieruchomości 578 641 4 214 448 3,09% tak
8 Grupa Avt.pl - Budownictwo, nieruchomości 549 462 2 293 082 2,93% tak
9 Grupa Interia.pl - Budownictwo, nieruchomości 543 005 27 010 000 2,90% tak
10 Grupa Onet.pl - Budownictwo, nieruchomości 378 053 6 242 837 2,02% tak
11 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Budownictwo, nieruchomości 352 169 4 296 997 1,88% tak
12 szybko.pl 347 353 5 452 891 1,85% tak
13 Grupa Morizon S.A. 340 053 3 102 063 1,82% tak
14 Grupa O2.pl - Budownictwo, nieruchomości 276 372 1 636 619 1,48% tak
15 Grupa Meble.pl - Budownictwo, nieruchomości 275 929 - 1,47%  
16 forumogrodnicze.info 274 483 - 1,47%  
17 swiatkwiatow.pl 272 088 2 062 122 1,45% tak
18 skyscrapercity.com 267 209 - 1,43%  
19 Grupa Money.pl - dom.money.pl 264 119 2 571 551 1,41% tak
20 Grupa Dom.pl - Budownictwo, nieruchomości 258 907 2 352 616 1,38% tak


Edukacja


Serwisy edukacyjne Wikipedii odwiedziło prawie 800 tys. polskich użytkowników mniej niż w lipcu, a strony edukacyjne Google - 700 tys. mniej. Natomiast strony Onetu z tej kategorii straciły w skali miesiąca prawie milion real users.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
EDUKACJA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Wikipedia - Edukacja 7 370 139 - 39,35%  
2 Grupa Google - Edukacja 4 081 959 - 21,80%  
3 Grupa Gazeta.pl - Edukacja 1 755 689 8 661 559 9,37% tak
4 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Edukacja 1 660 977 11 208 559 8,87% tak
5 szkolnictwo.pl 1 152 637 - 6,15%  
6 youriqnow.com 1 102 982 - 5,89%  
7 Grupa Onet.pl - Edukacja 905 356 4 126 511 4,83% tak
8 translate.pl 742 888 - 3,97%  
9 Grupa Ling.pl 583 479 3 110 146 3,12% tak
10 shvoong.com 561 743 - 3,00%  
11 Grupa O2.pl - sjp.pl 556 323 7 907 880 2,97% tak
12 Grupa GG Network - Edukacja 528 235 5 368 169 2,82% tak
13 pl.bab.la 490 442 - 2,62%  
14 translatica.pl 475 193 - 2,54%  
15 bryk.pl 473 500 1 152 058 2,53% tak
16 Serwisy edukacyjne PWN 450 646 2 400 814 2,41% tak
17 speak-up.pl 414 729 - 2,21%  
18 biolog.pl 271 020 - 1,45%  
19 ang.pl 244 434 - 1,31%  
20 wikipedia.pl 238 151 - 1,27%  


 

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze serwisy tematyczne w sierpniu 2011 roku

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dany
Podział na 3 strony,
Dziękuję, postoję.
0 0
odpowiedź
User
JOHNNYbegood
Nie rozumiem , dlaczego takie serwisy, jak peb, chomikuj czy precyl znajdują się w społecznościach, może zrobić oddzielny dział dla społeczności skupionych wokół swobodnej wymiany "wszystkiego" :)

Oddzielną kategorię zrobiłbym tam gdzie walczą tylko spece od SEO :)
Tekstowo, bebzol, cda, filestube .... ostro jadą. Choć jak bym z tym nie przesadzał bo z tego co widzę to naprawdę duuuże serwisy potrafią zniknąć z zestawienia, jak się tylko moloch (google) zorientuje :)
20 12
odpowiedź