Nielsen Online: Google powiększa przewagę nad rywalami
Amerykańscy internauci wykonali w listopadzie ubiegłego roku 8,08 miliarda wyszukiwań w internetowych wyszukiwarkach.
To o 9,6 procenta więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2007 - informuje serwis CNET News, powołując się na dane firmy badawczej Nielsen Online.
Zdecydowanym liderem rynku była wyszukiwarka Google z liczbą 5,18 miliarda wyszukiwań (o 21,7 procenta więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie) oraz 64,1 procenta udziałów w rynku (o 6,4 procenta więcej niż rok wcześniej oraz o 2,9 procenta więcej niż w październiku 2008).
Na kolejnych miejscach znalazły się wyszukiwarki: Yahoo (1,3 miliarda wyszukiwań - spadek o 1,4 procenta, 16,1 procenta rynkowych udziałów), MSN/Windows Live Search (733,5 miliona - spadek o 16,7 procenta, udz. 9,1 procenta), AOL (344,5 mln - wzrost o 3,6 procenta, udz. 4,3 procenta) oraz Ask.com (184,1 mln - spadek o 6 procent, udz. 2,3 procenta).
W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze wyszukiwarki My Web (71,1 mln - spadek o 18,3 procenta, udz. 0,9 procenta), Comcast (40,6 mln - wzrost o 3,5 procenta, udz. 0,5 procenta), AT&T Worldnet (25,4 mln - spadek o 13,3 procenta, udz. 0,3 procenta), NexTag (22,3 mln - spadek o 19,5 procenta, udz. 0,3 procenta) oraz Dogpile.com (17,1 mln - spadek o 6,5 procenta, udz. 0,2 procenta).
źródło: CNET News
Dołącz do dyskusji: Nielsen Online: Google powiększa przewagę nad rywalami