SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nielsen zaczął w Polsce pomiar widowni kampanii reklamowych w internecie

Instytut Nielsen Audience Measurement rozpoczął w Polsce pomiar widowni internetowych kampanii reklamowych. Narzędzie Digital Ad Ratings ma przynieść wspólną walutę rozliczenia zasięgu tych akcji.

Nielsen rozpoczął pomiar Digital Ad Ratings w Polsce 1 czerwca  dwa miesiące po tym, jak zapowiedział jego wprowadzenie. Jest to narzędzie, które umożliwia pomiar widowni internetowych kampanii reklamowych, bez względu na urządzenie, na którym emitowana jest kampania.

Jak podaje Nielsen Audience Measurement, łącząc zagregowane, anonimowe informacje z największej na świecie bazy demograficznych danych użytkowników internetu należącej do firmy zewnętrznej oraz autorskiej metodzie kalibracji danych, Digital Ad Ratings udostępnia rynkowi bardzo dokładną metodę pomiaru internetowych kampanii reklamowych i umożliwia bezpośrednie porównanie wyników kampanii internetowych i telewizyjnych używając tych samych wskaźników. Domy mediowe, agencje reklamowe i wydawcy uzyskują na bieżąco informacje o zasięgu, częstotliwości, GRP, a także dane demograficzne o widzach (takie jak wiek i płeć), dzięki czemu mają możliwość natychmiastowej oceny wyników i optymalizacji swojej kampanii także w trakcie jej trwania.

- Rozwijające się technologie umożliwiają oglądanie treści video online gdziekolwiek i kiedykolwiek chcemy. W rezultacie zwiększa się potencjał video online jako platformy reklamowej. Niemniej jednak wyzwanie stanowi właściwy pomiar kampanii video emitowanych online, a tym bardziej łączenie ich z danymi telewizyjnymi (GRP, zasięg). Nielsen Digital Ad Ratings wychodzi naprzeciw oczekiwaniom polskiego rynku i stwarza możliwość uzyskania oczekiwanych parametrów kampanii video w internecie - mówi Michał Buszko, global video associate director w MediaComie.

Nielsen Audience Measurement wyjaśnia, że udostępnienie Digital Ad Ratings przybliża instytut do wprowadzenia pomiaru Total Ad Ratings, którego celem jest dostarczanie zintegrowanych danych dotyczących reklamy telewizyjnej i online.

Jednocześnie Nielsen kontynuuje prace nad rozwiązaniem Total Audience, które dostarczy rynkowi dane o zduplikowanej i niezduplikowanej widowni wszystkich treści video, zarówno reklam jak i programów, niezależnie na jakim urządzeniu są emitowane: telewizor, komputer, urządzenia mobilne. Takie rozwiązanie stworzy rynkowi możliwość  analiz ramówek i pomiaru kampanii reklamowych z większą dokładnością i skutecznością.

- Pracujemy nad wprowadzeniem pomiaru Nielsen Total Audience,  który będzie uwzględniał wszystkie treści video i robimy duże postępy. Rozwój naszego flagowego cyfrowego produktu Digital Ad Ratings, który mierzy kampanie na urządzeniach mobilnych, był przyczynkiem do wzrostu wydatków na reklamę na rynkach gdzie ten pomiar jest obecny - mówi Steve Hasker, chief operating officer w Nielsen.

Do końca br. Digital Ad Ratings dostępny będzie w sumie na 25 rynkach na świecie.

Dołącz do dyskusji: Nielsen zaczął w Polsce pomiar widowni kampanii reklamowych w internecie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
Byłoby fajnie gdyby grupa Nielsen upubliczniła dane statystyczne dotyczące dystrybucji urządzeń do telemetrii oraz dane nt. stosowanego algorytmu.
TVP od wielu miesięcy zarzuca firmie Nielsen manipulacje indeksem NTI oraz nierzetelność.
Jesli firma Nielsen, nie odpowiada pozwem lub nie upublicznia szczegolowej metodyki znaczy to jednoznacznie o racjach TVP.
0 0
odpowiedź