SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nierzetelne reklamy banków będą zakazane

W tym tygodniu Komisja Nadzoru Finansowego nakaże kilku bankom przerwanie kampanii reklamowych zawierających nierzetelne informacje - ustalił "Wall Street Journal Polska". Jeśli ostrzeżenia nie poskutkują, na instytucje finansowe zostaną nałożone wysokie grzywny.

Komisja Nadzoru Finansowego zarzuca kilku bankom kuszenie klientów nierzetelnymi informacjami o atrakcyjnych ofertach . I tak na przykład niektóre spoty zachwalają roczne lokaty z bardzo wysokimi odsetkami, których jednak nie dostaje się nie przez cały czas, lecz tylko przez kilka miesięcy na początku lub końcu trwania depozytu. Komisja nie chce podać przykładów, ale do takich zarzutów pasuje reklama lokaty progresywnej banku Millennium, która oferuje odsetki sięgające 10 proc, które można jednak uzyskać dopiero w 12. miesiącu oszczędzania, natomiast wcześniej trzeba się zadowolić 5 proc.

Komisji nie podoba się również podawanie w kampaniach reklamowych informacji o wysokim oprocentowaniu depozytów, które jest jednak osiągalne wyłącznie dla klientów mających bardzo duże oszczędności. Pod tę krytykę podpada spot BZ WBK promujący oprocentowanie konta oszczędnościowego sięgające 5 proc., ale dostępne tylko dla osób dysponujących co najmniej 50 tys. zł. KNF może mieć też oko na Getin Bank, który zachwalając lokatę na 7 proc., nie wspomina już wyraźnie, że dotyczy to lokaty dwuletniej.

"Chcemy zacząć egzekwować od banków dobre praktyki reklamowe zawarte m.in. w ustawach o kredycie konsumenckim czy nieuczciwych praktykach rynkowych Kar finansowych i publicznego piętnowania nie będzie, o ile banki zastosują się do zaleceń" - mówi "WSJ Polska" Adam Płociński, dyrektor Komisji Nadzoru Finansowego. Gorzej, jeśli banki nie wprowadzą w życie orzeczeń KNF, bo wtedy będą musiały się liczyć z wysokimi grzywnami. Takie postępowanie tej instytucji to przełom na rynku bankowym, bo wcześniej publikowała ona jedynie listę zaleceń.

Analitycy są zgodni, że prowadząc bezkompromisową walkę marketingową w kampaniach promocyjnych, banki coraz częściej zapominają o zasadach rzetelności reklamowej i uczciwej rywalizacji rynkowej. "Bankowe reklamy nie do końca są fair" - przyznaje na łamach "WSJ Polska" Piotr Palenik, analityk z ING Securities.

Dołącz do dyskusji: Nierzetelne reklamy banków będą zakazane

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl