Nowa struktura w MPG
MPG powołuje nową nową strukturę organizacyjną MPG Solutions, która zajmie się konsultingiem mediowym
W ramach struktury MPG powstała nowa struktura organizacyjna - MPG Solutions. Na jej czele stanął Piotr Żakowski dotychczasowy Strategic Media Director w MPG Media Planning. MPG Solutions zajmie się szeroko pojętym konsultingiem mediowym. Oferta MPG Solutions obejmuje na wstępie dwa produkty: MPG Performance i MPG Essentials.
MPG Performance to audyt jakościowy obecnie realizowanej strategii mediowej. Produkt został przygotowany z myślą o klientach chcących upewnić się, iż obecnie realizowana przez nich strategia mediowa jest właściwa.
MPG Essentials to pełny projekt konsultingowy obejmujący, między innymi, szczegółową analizę rynku i marki, segmentację konsumentów, wyznaczenie grupy docelowej, wybór odpowiedniego Media-Mix, optymalizację przebiegu kampanii w czasie oraz jej natężenia.
Efektem końcowym obu produktów jest raport, zawierający szczegółowe wytyczne do planowania taktycznego, którym może się zająć np. obecny dom mediowy klienta - twierdzi Piotr Żakowski, Managing Partner MPG Solutions. i dodaje "Wydatki mediowe pochłaniają średnio od 60% do 80% budżetów marketingowych. To wystarczająco dużo aby do sprawy strategii mediowej podejść naprawdę poważnie. Naszym celem jest pomoc klientom w podejmowaniu trafnych decyzji inwestycyjnych w zakresie mediów. Z naszych obserwacji wynika, iż domy mediowe, sprawom strategii, nie zawsze poświęcają należycie wiele uwagi"
W odróżnieniu od pojawiających się na rynku, mediowych firm audytorskich, MPG Solutions nie zajmuje się audytem ilościowym, koncentrując się w pełni na kwestiach strategicznych. Nowa struktura nie zamierza też ingerować w sprawy kosztowe związane z zakupem mediów.
W swojej pracy, trzyosobowy zespół MPG Solutions, oprócz dużego doświadczenia pracowników, wykorzystuje własne narzędzia strategiczne (MPG Pressure, MPG Spectrum, MPG Wave, MPG Phase), ocenione przez RECMA jako najlepsze narzędzia dostępne na rynku.
MPG Solutions działa już na innych rynkach, między innymi w Niemczech.
Piotr Żakowski to doświadczony mediowiec. Swoją karierę zaczynał w OMD Poland, gdzie piastował stanowiska Media Planner/Buyer, Head of TV Departament i Group Account Director. Przez rok pracował również w domu mediowym MediaVest jako Media Account Supervisor. Żakowski zajmował się obsługą między innymi takich klientów jak: P&G, Simplus, Schwarzkopf & Henkel Cosmetics, McDonald's, G+J, Storck czy Nissan.
Dołącz do dyskusji: Nowa struktura w MPG