Nowa umowa reklamowa Microsoftu z Facebook
Microsoft zawarł nową umowę z serwisem społecznościowym Facebook dotyczącą reklam w wyszukiwarkach.
Umowa ta jest częścią planowanych przez koncern z Redmond wydatków rzędu 2,5 miliarda dolarów rocznie, aby móc lepiej konkurować z liderem rynku jakim jest Google - informuje serwis Brand Republic.
Nowe porozumienie zostało zawarte w oparciu o obowiązującą od 2006 roku umowę pomiędzy obiema stronami, w ramach której Microsoft obecnie sprzedaje i zarządza reklamami typu display na stronach Facebook.
Szczegóły finansowe zawartego teraz porozumienia nie są znane. Podobna umowa między Google i MySpace gwarantuje liderowi na rynku internetowych wyszukiwarek około 900 milionów dolarów przez trzy lata za umieszczanie reklam w wyszukiwarkach i banerów na stronach należącego do News Corp. serwisu.
Dla Facebook pakt z Microsftem jest również uzupełnieniem znaczącej luki jaką miał w swojej ofercie. Do tej pory członkowie serwisu chcący skorzystać z wyszukiwarki musieli opuszczać jego strony. Teraz w Facebook pojawi się nowy pasek wyszukiwania, co jednocześnie zwiększy przeciętny czas spędzany przez użytkowników na jego stronach.
Przypomnijmy jeszcze, że w październiku ubiegłego roku Microsoft zainwestował 240 milionów dolarów w zamian za 5 procent udziałów w Facebook.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Nowa umowa reklamowa Microsoftu z Facebook