Nowatorska kampania: w miejsce nogi billboardu kula
Niespotykana dotąd w Polsce kampania społeczna skierowana do osób niepełnosprawnych i ich opiekunów pojawiła się w Warszawie, trzeciego sierpnia, na nośnikach reklamowych firmy AMS.
Kampania informacyjna skierowana do osób niepełnosprawnych zwykle odnosi się do wizerunku wózka lub osoby niepełnosprawnej umieszczonego na plakacie. Teraz, po raz pierwszy wykorzystuje ona prosty przekaz słowny, wsparty dodatkowym elementem, który został wmontowany w nośnik reklamowy.
Kreacja opiera się na wizerunku uszkodzonego nośnika. Na plakacie widać jedynie hasło: "Ten billboard nadal działa. Ty też możesz." W miejsce jednej nogi billboardu zainstalowana została kula. Brak nogi billboardu i kula symbolizują niepełnosprawność. Dopełnieniem komunikatu jest nazwa Fundacji Aktywnej Rehabilitacji, z podanym numerem telefonu, gdzie można odzyskać nadzieję na normalne życie. Fundacja Aktywnej Rehabilitacji zajmuje się aktywizacją społeczną osób po urazach rdzenia kręgowego, poruszających się na wózkach.
"Nasza współpraca z AMS sprawiła, że mogliśmy wykorzystać w komunikacji nie tylko "czysty outdoor", ale także jego przestrzeń, wzmacniając tym samym przekaz tradycyjnego nośnika."- komentuje Malina Wieczorek, Non Profit & Art Promotion Director TBWA\Telescope.
W akcji wykorzystano kilkanaście billboardów i jeden backlight w siedemnastu lokalizacjach na terenie Warszawy. Grupą docelową są osoby niepełnosprawne, rodzina, przyjaciele, ale także osoby pełnosprawne i instytucje państwowe, które mogą pomóc w dalszej działalności Fundacji.
Cała akcja realizowana jest w ramach "AMS dla Integracji", projektu non-profit AMS-u, który ma na celu aktywizację osób niepełnosprawnych poprzez sport i pracę.
"W naszych działaniach na rzecz niepełnosprawnych chcemy być nie tylko być patronem i sponsorem różnych kampanii, ale firmą faktycznie odpowiedzialną społecznie, zaangażowaną i inicjującą działania. Stąd podjęcie trudu i wprowadzenie w naszej firmie programu Pierwsza Praca, systemu praktyk zawodowych dla pracowników AMS i osób niepełnosprawnych spoza firmy, i również ta kampania, realizowana z naszej inicjatywy" - mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor działu komunikacji marketingowej i PR AMS.
Kreację kampanii opracowała agencja TBWA\, od strony technicznej projekt wsparła firma GTM MOBIL TECHNOLOGY, pomysłodawcą i realizatorem kampanii jest AMS. Kampania potrwa do końca sierpnia 2007 r.
Dołącz do dyskusji: Nowatorska kampania: w miejsce nogi billboardu kula