SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Od 15 września jesienna ramówka Polskiego Radia 24, większa korekta po wyborach

Od połowy września oficjalnie zacznie obowiązywać nowa ramówka Polskiego Radia 24 na jesień. Pojawią się takie nowości jak: „Aria czy barbaria?” oraz „Nakręceni”, a wśród prowadzących nie zabraknie Piotra Goćka, Łukasza Orbitowskiego, Anny Popek czy Antoniego Opalińskiego.

Pisaliśmy o tym, że na antenie Polskiego Radia 24 jesienią pojawią się dwa nowe magazyny kulturalne. Od 7 września br. można słuchać "Aria czy barbaria?", którą prowadzi Magdalena Piejko, a od 12 września - "Nakręceni - magazyn premier filmowych" Piotra Goćka i Łukasza Adamskiego.

Oficjalnie nowa ramówka PR24 będzie obowiązywać od 15 września br. do 15 marca 2020 roku. Jej charakter pozostanie bez zmian - będzie informacyjno-publicystyczny skupi się na najważniejszych sprawach ze świata polityki, gospodarki, spraw społecznych czy kultury. Podstawą nadal będą serwisy informacyjne i audycje publicystyczne, a pozostały czas antenowy ma być wypełniony przez transmisje wystąpień najważniejszych osób w państwie.  

Jak wynika z dokumentu, do którego treści dotarliśmy, „program ma ulec korektom w kierunku podniesienia atrakcyjności tematycznej”.

- Antena pracuje nad rozbudowaniem różnorodności gatunkowej poprzez wprowadzenie większej liczby audycji kulturalnych, edukacyjnych i historycznych. Ponadto ramówka na bieżąco uzupełniana jest o nowe pozycje publicystyczne - czytamy.

Z naszych informacji wynika również, że większa korekta ramówki ma nastąpić dopiero po wieczorze wyborczym, w połowie października br. (wybory zaplanowane są na 13 października).

Najważniejszymi audycjami w tym układzie ramowym są: „Filmowe premiery tygodnia”, których gospodarzami są Łukasz Adamski, Piotr Gociek (w czwartki po 22.06); „Kalendarium powstańcze” (od poniedziałku do niedzieli do 5 października od 06.54 do 06.57); od poniedziałku do piątku „Magazyn Informacyjny” (o godzinie 17.35 do 17.55); „Między nami kobietami” z Anną Popek (w środy o 23.3 do 23.59); „Posłowie” z Piotrem Goćkiem i pisarzem Łukaszem Orbitowskim w środy o 22.06 do 22.29); „Studio prasowe” Adriana Stankowskiego w niedziele o 10.06 do 10.56); „Towarzystwo Niepokornych” Arkadiusza Gołębiewskiego, Pawła Nowackiego i Jana Rumana w poniedziałki o 22.06 do 22.29.

Z kolei z anteny zdjęto: „Gospodarkę dla każdego”, „Kalendarium kulturalne”, „Komentarz gospodarczy”, „Serwis gospodarczy”, „Społeczny magazyn reportażystów”.

Wśród dziennikarzy, którzy niedawno dołączyli do grona prowadzących i nadal pozostaną gospodarzami audycji są: Piotr Gociek, Arkadiusz Gołębiewski, Piotr Nowak, Antoni Opaliński, Łukasz Orbitowski, Anna Popek i Jan Ruman.  

Sprzyjanie swobodnemu kształtowaniu się poglądów obywateli

Z dokumentu do którego dotarła redakcja Wirtualnemedia.pl wynika, że „szczególną uwagę stacja przywiązuje do audycji poświęconych edukacji obywatelskiej, dotyczącej wyjaśniania i prezentowania polityki państwa przez naczelne organy państwowe lub ich przedstawicieli”.

Według kierownictwa w ofercie programowej anteny znajdują się audycje służące realizacji misji, tj. sprzyjaniu swobodnego kształtowania się poglądów obywateli i formowaniu się opinii publicznej, popieraniu twórczości artystycznej, naukowej i oświatowej oraz upowszechnianiu wiedzy o języku polskim i mediach.

Polskie Radio 24 stawia sobie za priorytet stwarzanie przestrzeni do integracji społecznej, w tym przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu, umacniania rodziny, kształtowania postaw prozdrowotnych, zwalczania patologii społecznych, a także edukacji medialnej.  

Od końca czerwca br. dyrektorką i redaktor naczelną Polskiego Radia 24 jest Joanna Turek, która zastąpiła na tym stanowisku Pawła Piszczka. Wcześniej była wiceszefem stacji.

Według badania Radio Track w okresie od czerwca do sierpnia br. udział Polskiego Radia 24 w rynku słuchalności wynosił 0,5 proc. (wzrost o 0,1 pkt. proc.).

W 2018 r. Polskie Radio osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec ub.r. nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem. W br. planuje 62,05 mln zł straty.

Dołącz do dyskusji: Od 15 września jesienna ramówka Polskiego Radia 24, większa korekta po wyborach

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dno
Syf,kiła i mogiła to w skrócie.A w szczegółach zero wiarygodności,koszmarni prowadządzy pseudo dziennikarze,manipulacje,fake newsy,tragiczna oprawa i ramówka,szczucie na wszystko co nie pisowskie.I można by tak jeszcze długo,smutne ale prawdziwe.
0 0
odpowiedź
User
Graj
Szczególną uwagę przykładają do edukacji obywatelskiej, a zdejmują programy gospodarcze? Nie widzę w tym logiki.
19 6
odpowiedź
User
kazio
Dobre, ciekawe kto to wymyślił?
15 9
odpowiedź