1,12 mln widzów „Pensjonatu nad rozlewiskiem”. 3,19 mln zł z reklam
Szóstą część sagi „Nad rozlewiskiem” zatytułowaną „Pensjonat nad rozlewiskiem” oglądało średnio 1,12 mln widzów. Produkcja dała TVP1 trzecie miejsce w rynku telewizyjnym w 4+ i czwarte w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 3,19 mln zł.
„Pensjonat nad rozlewiskiem” na antenie TVP1 oglądać można było we wtorki o godz. 21.40, w okresie od 27 lutego do 12 czerwca br. Średnia widownia premierowych odcinków serialu wyniosła 1,12 mln osób, co przełożyło się na 8,96 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 4,89 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 6,16 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością do tej pory cieszył pierwszy odcinek produkcji - zgromadził on przed telewizorami 1,62 mln oglądających.
TVP1 w paśmie nadawania serialu zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie była TVP2, która emitując wtedy gł. kulisy „M jak miłość” i „Magazyn Ekspresu Reporterów”, osiągnęła 13,56 proc. udziału. Drugi był TVN (gł. „Diagnoza”; 13,32 proc.), a czwarty - Polsat (filmy fabularne; 6,99 proc.).
Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka wypadła najgorzej wśród tzw. „wielkiej czwórki”.
Wpływy z reklam nadanych przy 13 odcinkach „Pensjonatu nad rozlewiskiem” wyniosły 3,19 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów)
Seria „Nad rozlewiskiem” oparta została na sadze Małgorzaty Kalicińskiej. Produkcja opowiada o losach Małgorzaty Jantar, w której postać od początku wciela się Joanna Brodzik.
Do swoich ról w serialu powrócili również m.in.: Olga Frycz, Piotr Grabowski, Antoni Królikowski, Jerzy Schejbal, Anna Czartoryska-Niemczycka i Adam Adamonis. Do obsady dołączyli z kolei: Piotr Borowski, Mariusz Drężek, Jakub Wieczorek, Mikołaj Krawczyk, Julia Pogrebińska i Milena Walenta. W roli gości pensjonatu tym razem pojawili się m.in.: zespół Perfect, Karol Strasburger, Anna Popek, Jerzy Bończak i Anita Rywalska-Sosnowska.
Scenariusz odcinków napisali: Anna Janyska, Małgorzata Sobieszczańska i Michał Kalicki, a za reżyserię odpowiedzialny był Adek Drabiński.
Najnowsza odsłona sagi „Nad rozlewiskiem” trafiła do nowego pasma - TVP1 serial pokazywała we wtorki o godz. 21.40, czyli tuż po zakończeniu emitowanego na antenie siostrzanej Dwójki hitowego serialu „M jak miłość” (produkcja ta gromadzi około 5-6 mln widzów). Telewizja Polska wówczas przekierowywała widza z Dwójki do Jedynki. Celem tego zabiegu było to, aby jak największa część widowni „M jak miłość” nadal pozostała z Telewizją Polską.
Ostatnia - piąta - część nosiła tytuł „Cisza nad rozlewiskiem”, którą Jedynka emitowała na przełomie 2014 i 2015 roku w niedziele o 20.25. Oglądało ją 3,79 mln widzów, co przełożyło się to na 21,56 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 13,76 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,12 mln widzów „Pensjonatu nad rozlewiskiem”. 3,19 mln zł z reklam