SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Onet najbardziej opiniotwórczym medium dekady. Wirtualnemedia.pl w czołówce redakcji internetowych

Instytut Monitorowania Mediów opublikował właśnie raport podsumowujący, jakie media były najczęściej cytowane w latach 2013-2024. Liderem został Onet, wyprzedzając RMF FM i „Rzeczpospolitą”. Wirtualnemedia.pl znalazły się w pierwszej piątce najbardziej opiniotwórczych mediów internetowych. 

W latach 2014-2023 redakcja Onetu była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Podium zamyka „Rzeczpospolita”, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

- Tytuł najbardziej opiniotwórczego medium ostatnich dziesięciu lat otrzymał Onet – medium internetowe. W poprzednim zestawieniu podsumowującym dekadę w TOP 15 nie znalazł się żaden portal internetowy. To pokazuje, jak wiele zmieniło się w ostatnich latach na polskim rynku medialnym. Jednocześnie warto zauważyć, że jeśli spojrzymy na udział poszczególnych typów mediów, które znalazły się w czołówce, to prym wiedzie prasa. Choć od lat eksperci wieszczą upadek mediów drukowanych, to tytuły prasowe niezmiennie cieszą się dużym zaufaniem nie tylko czytelników, ale także innych mediów – zauważa Monika Ezman, członkini zarządu, dyrektorka centrum zarządzania jakością i działu analiz w IMM, która od samego początku czuwa nad metodologią badania.

Na kolejnych miejscach zestawienia TOP 15 najbardziej opiniotwórczych mediów dekady w Polsce znalazły się kolejno następujące redakcje: Wirtualna Polska (191,7 tys. cytowań), TVN24 (181,8 tys. odwołań), “Gazeta Wyborcza” (162,2 tys. wzmianek), “Super Express” (112,5 tys. powołań), Polsat News (111,4 tys. cytowań), Radio ZET (110,3 tys. odwołań), “Fakt” (100,2 tys. wzmianek), “Dziennik Gazeta Prawna” (97,4 tys. powołań), TVN (91,2 tys. cytowań), TVP Info (87,8 tys. odwołań), Interia (75,6 tys. wzmianek) i Program I Polskiego Radia (56,6 tys. powołań).

Wirtualnemedia.pl w czołówce cytowanych mediów internetowych dekady

- W najnowszej edycji badania, która stanowi podsumowanie lat 2014-2023, uhonorowaliśmy statuetkami medium dekady oraz zwycięskie redakcje w kategoriach głównych. Warto zwrócić uwagę na fakt, że cały czas udoskonalamy raport, by jak najrzetelniej przedstawiać zmiany zachodzące na polskim rynku medialnym. Zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest to badanie – nie tylko dla dziennikarzy, ale także  dla czytelników, widzów i słuchaczy. To jeden z naszych kluczowych projektów i z pewnością będziemy go kontynuować także w przyszłości – mówi Paweł Sanowski, prezes zarządu Instytutu Monitorowania Mediów.

W kategorii mediów internetowych, podium obok Onetu tworzą Wirtualna Polska, cytowana 191,7 tys. razy oraz Interia z liczbą 75,5 tys. powołań.

Zobacz: TVN24 liderem najbardziej opiniotwórczych mediów. Wirtualnemedia.pl w TOP5 internetu
 
Portal Wirtualnemedia.pl w ostatniej dekadzie był cytowany 45,9 tys. razy, co daje nam piąte miejsce w rankingu.

W prasie, obok wymienionych już „Rzeczpospolitej” i „Gazety Wyborczej”, najwięcej cytowań miał “Super Express” (112,5 tys.).

W kategorii tygodników czołowe miejsce zajmuje „Wprost”, drugie „Sieci”, a trzecie  „Do Rzeczy”.  W kategorii miesięczników i dwumiesięczników podium tworzą „Forbes”, „Perspektywy” i „Press”.

„Rzeczpospolita” zdecydowanie wyprzedziła konkurencję w kategorii mediów biznesowo-ekonomicznych. Miejsce drugie w tej kategorii zajmuje „Dziennik Gazeta Prawna”, a trzecie Money.pl. 

TVN24 telewizją dekady pod względem cytowań

TVN24 za sprawą 181,8 tys. wzmianek zwycięża w rankingu najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych dekady. Drugie miejsce należy do Polsat News, który w latach 2014-2023 cytowano 111,4 tys. razy, a trzecia pozycja do redakcji TVN, na którą media powoływały się 91,2 tys. razy.

W radiu najbardziej opiniotwórczą stacją dekady jest RMF FM z 209,1 tys. wzmianek. Radio ZET znalazło się na drugim miejscu zestawienia z liczbą 110,3 tys. cytowań. Miejsce trzecie należy do Programu I Polskiego Radia, który wzmiankowano 56,6 tys. razy.

Radio Kraków dzięki liczbie 7,9 tys. cytowań jest najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym ostatnich dziesięciu lat. Na drugim miejscu uplasowała się Gazeta Krakowska, którą wzmiankowano 7,5 tys. razy. Ostatnie miejsce w zestawieniu TOP 3 mediów regionalnych należy do redakcji Radia Gdańsk, na którą powoływano się 7,1 tys. razy.

Badanie dotyczące dekady 2014-2023 przeprowadzono na podstawie ponad 3,1 mln przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych (do 2018 roku badanie nie uwzględniało cytowań w portalach). Zakres czasowy analizy: 1 stycznia 2014 – 31 grudnia 2023 roku.

Dołącz do dyskusji: Onet najbardziej opiniotwórczym medium dekady. Wirtualnemedia.pl w czołówce redakcji internetowych

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Seba
Skasowany komentarz
odpowiedź
User
kop
ja wohl!
odpowiedź
User
Qqq
Opiniotwórczy dla Niemców??
odpowiedź