Organizator „Quizu wiedzowego” zapłaci 141 tys. zł za reklamy SMS-owe
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał karę w wysokości 141,6 tys. zł nałożoną przez UOKiK na spółkę CT Creative Team za pomijanie istotnych informacji w SMS-owych reklamach konkursu „Quiz wiedzowy”.
„Quiz wiedzowy” trwał od listopada 2010 do grudnia 2011 roku. Wspierały go reklamy SMS-owe mające taką treść: „I w końcu się udało! Wygrywasz gwarantowaną nagrodę o grze o 100.000zł! Po odbiór odeślij darmowy sms: KASA na nr 8064!’WOW! GRATULUJEMY! SMSQuiz.pl” oraz „WLASCICIEL NUMERU PROSZONY O PILNE WYSLANIE ZA DARMO 1SMSa o tresci KASA na nr 8064 CZEKA NAGRODA GWRANTOWANA w GRZE o 100.000zl!www.SMSQuiz.pl”.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zwrócił uwagę, że w SMS-ach nie było informacji, że wysłanie wiadomości zwrotnej oznacza przystąpienie do konkursu, który polegał na wysyłaniu przez konsumentów dodatkowo płatnych SMS-ów z odpowiedziami na nadsyłane pytania. Ponadto w reklamach brakowało informacji o cenie dalszych SMS-ów oraz organizatorze konkursu.
W konsekwencji UOKiK w ub.r. nałożył na organizującą ten konkurs spółkę CT Creative Team karę w wysokości 141 575 zł za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Firma odwołała się od tej decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który jednak właśnie potwierdził pierwotne orzeczenie.
CT Creative Team może się jeszcze odwołać do Sądu Apelacyjnego.
Dołącz do dyskusji: Organizator „Quizu wiedzowego” zapłaci 141 tys. zł za reklamy SMS-owe