Pesymistyczna prognoza dla brytyjskiego rynku reklamy od GroupM
W bieżącym roku wydatki reklamowe w tradycyjnych mediach w Wielkiej Brytanii zmniejszą się o 10 procent.
To najgorszy wynik w ciągu ostatnich 17 lat i największy spadek jaki zostanie odnotowany w krajach rozwiniętych - informuje serwis Brand Republic, powołując się na najnowszy raport agencji medialnej GroupM.
Należąca do holdingu reklamowego WPP Group agencja na przyszły rok prognozuje tutaj kolejny, 9-procentowy spadek.
Najgorzej wygląda sytuacja na rynku reklamy w prasie regionalnej, gdzie w bieżącym roku nakłady mają zmniejszyć się o 19,1, a w przyszłym o 13,2 procenta. Telewizja ma zanotować spadek odpowiednio o 5,8 i 6 procent, prasa ogólnokrajowa o 8,2 i 11,6 procenta, radio o 9 i 6 procent, czasopisma konsumenckie o 7,6 i 8,5 procenta, a czasopisma B2B o 8 i 14 procent.
Sytuację ratuje internet, w przypadku którego wydatki reklamowe zwiększą się w obecnym roku o 19,1 procenta. Dzięki temu cały brytyjski rynek reklamy zanotuje spadek o 6 procent.
Jednocześnie jednak GroupM znacząco zrewidowała swoją prognozę wzrostu dla rynku reklamy online na rok 2009: z 20 do zaledwie 3,7 procenta.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Pesymistyczna prognoza dla brytyjskiego rynku reklamy od GroupM