PHD z globalnym budżetem mediowym herbat Lipton
Sieć mediowa PHD (Omnicom) wygrała przetarg na globalną obsługę mediową firmy Ekaterra, do której należą takie marki herbat, jak m.in. Lipton, Pukka czy Tazo.
PHD wygrał globalny przetarg mediowy firmy Ekaterra, która przejęła herbaciane marki od Unilevera, w tym m.in. markę herbat Lipton. Szacunkowe roczne wydatki firmy na reklamę to 70 milionów dolarów.
Przetarg prowadzony był od marca br. Brały w nim udział - obok PHD - także UM (Mediabrands) oraz Mindshare (GroupM/WPP), który bronił obsługi tego budżetu. Przetargiem zarządzała firma ID Comms.
Do obowiązków PHD należy planowanie i zakup mediów tradycyjnych i cyfrowych (w tym handel) dla portfolio Ekaterra, które obejmuje takie marki, jak Lipton, PG Tips, Pukka, T2 i Tazo.
PHD będzie nadzorować obsługę mediową firmy na 42 rynkach, w tym w Ameryce Północnej, Wielkiej Brytanii, Australii, Chinach, Azji i Pacyfiku, regionie EMEA i Ameryce Łacińskiej.
Unilever zawarł umowę sprzedaży działu herbaty funduszowi CVC Capital Partners Fund jesienią ubiegłego roku. Transakcja o wartości 4,5 miliarda dolarów została sfinalizowana pod koniec czerwca br. Ekaterra to największy na świecie biznes herbaciany, którego roczna sprzedaż wynosi 3,6 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: PHD z globalnym budżetem mediowym herbat Lipton