SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Plakat spektaklu „Klaps! 50 twarzy Greya” uznany za nieetyczny, bo mogły go oglądać dzieci

Reklama zewnętrzna spektaklu Teatru Polonia pt „Klaps! 50 twarzy Greya” z półnagą kobietą naruszyła branżowy kodeks etyczny, ponieważ została umieszczona na takich nośnikach, że mogły ją oglądać dzieci - stwierdziła Komisja Etyki Reklamy.

Plakaty spektaklu „Klaps! 50 twarzy Greya” - pokazujące nagą od pasa w dół kobietę z wypiętą pupą - wisiały m.in. na przystankach autobusowych należących do AMS w Gdyni. Zdaniem autorki skargi przesłanej do Komisji Etyki Reklamy taki wizerunek narusza przepisy i obraża powszechnie obowiązujące normy obyczajowe. - Przedstawienie nagiej od pasa w dół kobiety w miejscu publicznym z wypiętą odkrytą pupą jest bulwersujące nawet dla osób dorosłych. Jest ordynarna na tyle, że nie ma tu znaczenia, ile drobiazgów w niej ukryto. Reklama ze względu na umiejscowienie (centrum Gdyni) i rozmiary (ok. 1m x 1.4 m) narzucana jest do obejrzenia nie tylko dorosłym, ale przede wszystkim dzieciom i młodzieży (w promieniu 40-250 metrów są szkoły (wszystkie poziomy) i przedszkole) - napisano w skardze.

Za kampanię spektaklu odpowiadała spółka Sollus. W odpowiedzi do KER tłumaczyła, że odpowiada jedynie za organizację imprez i wydarzeń kulturalnych wraz z ich promocją oraz sprzedaż biletów, i nie ma wpływu na treść spektaklu czy materiałów go promujących. Podobnie, nie ma wpływu na to w jakich miejscach plakaty umieściła spółka AMS, z którą Sollus zawarł umowę. - Marginalnie już tylko pragnę zaznaczyć, iż co prawda przedmiotowy materiał reklamowy, prezentuje fragment ciała, jednakowoż miejsca newralgiczne zostały ukryte zarówno przez napis jak i moderację graficzną - napisali przedstawiciele spółki Sollus.

Mimo tych wyjaśnień Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama jest niezgodna z dobrymi obyczajami oraz że nie uwzględnia stopnia rozwoju dzieci i młodzieży i może zagrażać ich fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi. Według KER nośnik został niewłaściwe dobrany do treści przekazu, a reklamy umieszczone na billboardach czy też wiatach przystankowych, powinny być znacznie bardziej wyważone, gdyż odbiorcami tego typu reklam są, chcąc nie chcąc, również dzieci.

Dołącz do dyskusji: Plakat spektaklu „Klaps! 50 twarzy Greya” uznany za nieetyczny, bo mogły go oglądać dzieci

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
MastaBlasta
Popieram KER w tym zakresie. Wystarczajaco duzo jest dookola porno-syfu (o, przepraszam - erotycznych srodkow artystycznego wyrazu), zeby jeszcze pchac go na outdoor.
0 0
odpowiedź
User
TT
"Przedstawienie nagiej od pasa w dół kobiety w miejscu publicznym z wypiętą odkrytą pupą jest bulwersujące nawet dla osób dorosłych."
BYWA, a nie jest!!!
Mnie za to bulwersuje kretynizm w mediach, ale to w sumie moja sprawa, że mnie bulwersuje... równie dobrze mogę przestać robić sobie nadzieję, że coś się w tej kwestii poprawi i najzwyczajniej w świecie przestać czytać/oglądać cokolwiek co jest tworzone przez "media". I tak samo jest z nagością w miejscach publicznych... jeśli komuś to przeszkadza to niech odwróci wzrok, a nie narzuca innym co i jak mają robić.
Być może "upadek obyczajów" to krok naprzód tyle, że większość ludzkości nie jest na to gotowa.
0 0
odpowiedź
User
d
Dość prymitywny rzeczywiście.
0 0
odpowiedź