Play zadowolony z oferty po fuzji z UPC Polska. Podał liczby
Minął niemal rok od momentu, w którym Play wprowadził do oferty Telewizję Nowej Generacji. To pierwsze i jedyne rozwiązanie na rynku, w ramach którego klienci co miesiąc mogą wybierać pakiety kanałów i serwisów streamingowych, wykorzystując otrzymane punkty. Operator podał, że model a la carte wybiera co trzeci klient.
Telewizja Nowej Generacji to rozwiązanie łączące najpopularniejsze serwisy streamingowe z tradycyjną telewizją. Zbliżone oferty z możliwością wyboru kanałów w różnych modelach dostępne są m.in. w krajach skandynawskich oraz w Kanadzie. W Polsce najbardziej zbliżony model do „a la carte” zapewnia Play. W Kanadzie sieci kablowe i platformy cyfrowe są zobowiązane ustawowo do zaoferowania klientom możliwości wykupienia dostępu do każdej stacji pojedynczo. W naszym kraju przyjął się model pakietowy, dlatego część klientów krytykowała Play za zbyt skomplikowaną ofertę.
Jak działają pakiety Telewizji Nowej Generacji?
W ramach abonamentu klienci otrzymują dostęp do 82 popularnych kanałów, a także serwisu Viaplay Medium. Dodatkowo, do dyspozycji abonentów jest pula punktów (30 lub 45), które co miesiąc można wymieniać na serwisy streamingowe (Netflix, HBO Max, Canal+, Viaplay) oraz pakiety dodatkowych kanałów, np. sportowych, informacyjnych, czy też oferty kanałów sportowych Eleven oraz Polsat Sport Premium. Dzięki temu co miesiąc można stworzyć własną ofertę, by obejrzeć jak najwięcej interesujących filmów, seriali czy transmisji sportowych.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- Według naszych analiz, starsi domownicy wybierają telewizję „za punkty” ze względu na dostęp do kanałów tradycyjnych. Młodsi – z powodu elastyczności w zakresie oferty streamingowej. Dla tej ostatniej grupy klientów ważne jest to, że w każdym miesiącu mogą zdecydować się na inny serwis streamingowy w ramach wykupionego miesięcznego pakietu punktów, a pakietami zarządzać wygodnie za pośrednictwem pilota na ekranie telewizora - tłumaczy Artur Dominiak, dyrektor Departamentu Usług dla Domu w Play.
Wykorzystano 2,7 mln punktów
Mimo niespełna rocznej historii, od momentu uruchomienia usługi Telewizji Nowej Generacji klienci Play aktywowali ponad 133 tys. pakietów i serwisów, wykorzystując w tym celu prawie 2,7 mln punktów. Firma zdradza, że liczby te dynamicznie rosną, ponieważ dziś Telewizję Nowej Generacji wybiera już co trzeci klient usługi telewizyjnej w Play.
- Naszym zdaniem to świetne wyniki. Zwłaszcza, że świadomość abonentów w zakresie rozwiązania punktowego dopiero się tworzy. Obserwując trendy na zagranicznych rynkach spodziewamy się dalszego wzrostu zainteresowania tego typu usługą w przyszłości - przewiduje Artur Dominiak. Z tego powodu Telewizja Nowej Generacji będzie jednym z najważniejszych narzędzi realizacji strategii Play w zakresie usług telewizyjnych oraz głównym kierunkiem w rozwoju partnerstw dla treści zarówno streamingowych, jak i linearnych.
Większość kanałów znanych z UPC Polska już dostępna
W maju 2023 roku rozpoczęciu sprzedaży Telewizji Nowej Generacji towarzyszyła zmiana pakietów przejętej sieci kablowej UPC Polska. Zostały zastąpione przez ofertę Play. Wcześniejsi klienci sieci kablowej, mogą dalej korzystać z dotychczasowych pakietów. Zmiana jej właściciela nie pozwala więc na bezkarne rozwiązanie umowy. Pakiety Telewizji Max od Play są dostępne dla nowych klientów. Operator zachęca abonentów UPC Polska do migracji na własne rozwiązania. Wiąże się to z wymianą dekodera i routera.
Oferta Play była rok temu krytykowana, bo Play zamiast 189 stacji znanych z UPC Polska zaoferował 157. W nowych pakietach nie było: TVP Info, TVP Sport, TVP Kultura, TVP Historia, TVP ABC, TVP Seriale, TVP Rozrywka, TVP Kobieta, TVP Polonia, TVP Nauka, TVP Dokument, TVP World, Belsat, TVP HD, Adventure, AXN Spin, Bollywood TV, DocuBox, Eurosport 2, Fashion TV, FightBox, FightKlub, FilmBox Action, FilmBox Arthouse, FilmBox Extra, FilmBox Family, FilmBox Premium, Ginx E-sports TV, Golf Channel, Kino TV, Mezzo, Mezzo Live, Novela TV, SportKlub, Top Kids i TV Republika.
Od momentu wprowadzenia nowych pakietów, stopniowo trafiały do nich stacje znane wcześniej z UPC Polska. W Play pojawiły się: TVP Info, TVP Kultura, TVP Nauka, TVP Sport, TVP Dokument, TVP Historia, TVP Kobieta, TVP Rozrywka, TVP HD, TVP Seriale, TVP Polonia, Belsat, TVP ABC, TV Republika, AXN Spin, Eurosport 2, FilmBox Premium, FilmBox Family, FilmBox Action, FilmBox Extra, FilmBox Arthouse, Kino TV, DocuBox, FightBox i FunBox UHD. Wciąż brakuje: Adventure, Bollywood TV, FightKlub, Ginx E-sports TV, Golf Channel Polska, Mezzo, Mezzo Live, Novela TV, Sky News, SportKlub i Top Kids. Obecnie Play podaje, że w pakiecie Telewizja Max można oglądać do 197 kanałów.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło kilkanaście skarg od klientów niezadowolonych z połączenia Play i UPC Polska. Narzekają m.in. na gorszą jakość usług internetowych czy telewizyjnych. Firma twierdzi, że od fuzji nie odnotowuje więcej skarg klientów m.in. na infolinii.
Dołącz do dyskusji: Play zadowolony z oferty po fuzji z UPC Polska. Podał liczby