Polskie Radio przygotowuje podcasty z nauką języka polskiego dla dzieci z Ukrainy
W czwartek, 7 kwietnia wystartował nowy cykl podcastów z nauką języka polskiego dla ukraińskich dzieci. Przygotowuje go Polskie Radio Dzieciom. Kolejne odcinki "Cześć - вивчаймо польську разом", czyli "Cześć - uczmy się polskiego razem" będą dostępne co czwartek na stronie Polskiego Radia.
Jak informuje publiczny nadawca, Polskie Radio Dzieciom chce pomóc najmłodszym z Ukrainy nauczyć się mówić po polsku. Dlatego stacja przygotowała specjalną serię podcastową, której celem ma być "pomoc w budowaniu wzajemnego porozumienia i dobrego kontaktu".
- Przygotowane lekcje polskiego pomagają w budowaniu wspólnego języka, zrozumienia, dając dzieciom podstawę do poczucia bezpieczeństwa, odnalezienia się w nowej sytuacji, zawiązania przyjaźni i poczucia na nowo dziecięcej radości - mówi Agnieszka Malinowska, psycholożka współpracująca z anteną.
W każdym odcinku serii "Cześć - вивчаймо польську разом", czyli "Cześć - uczmy się polskiego razem" będą prezentowane polskie słówka pomocne w codziennym życiu. W pierwszym podcaście (premiera odbyła się 7 kwietnia) można poznać określenia dotyczące tego, jak się przywitać i pożegnać. Lekcje przygotowuje i nagrywa pochodząca z Ukrainy, a mieszkająca od lat w Polsce, Anastazja Borkoniuk, która uczy swoich rodaków mówić po polsku bez wschodniego akcentu.
Premiery nowych odcinków w czwartki
"Prezentowane w podcastach treści pozwolą dzieciom łatwiej się porozumiewać w życiu przedszkolnym oraz szkolnym. Będą mogli nauczyć się, jak prostymi słowami rozmawiać z nowymi koleżankami i kolegami, jak tłumaczyć, co lubią robić, w co się bawić albo co chętnie jedzą na śniadanie" - informuje nadawca.
Nowy podcast z udziałem dzieci z Ukrainy jest dostępny na bezpłatnej platformie Podcasty.polskieradio.pl oraz na stronie Polskieradiodzieciom.pl. Premiera następnych odcinków zaplanowana jest na kolejne czwartki.
Polskie Radio Dzieciom to całodobowa rozgłośnia dla dzieci i dla rodziców. Każdego tygodnia stacja emituje ponad 130 premierowych audycji w tym m.in. audycje edukacyjne, podróżnicze, kulturalne i rozrywkowe oraz bajki, słuchowiska i podcasty. W audycjach usłyszeć można piosenki dla dzieci. Dziennikarze Polskiego Radia Dzieciom za pośrednictwem mediów społecznościowych angażują słuchaczy do udziału w audycjach oraz zachęcają do zabawy w konkursach i zagadkach.
Polskie Radio: w tym roku 64 mln zł straty
W 2020 r. Polskie Radio osiągnęło wzrost przychodów o 9,45 proc. do 346,99 mln zł. Wpływy marketingowe skurczyły się o 33 proc., za to środki z abonamentu RTV i rekompensaty wzrosły o 27 proc., stanowiąc już 80,5 proc. budżetu nadawcy. Natomiast koszty zwiększyły się o 0,4 proc. do 326,6 mln zł.
Publiczny nadawca planuje w tym roku 64,4 mln zł straty, wobec 19,9 mln zł rok wcześniej. W 2022 r. Polskie Radio przewiduje 318,4 mln zł przychodów z działalności operacyjnej - większość te kwoty, bo aż 252,1 mln zł - ma pochodzić z abonamentu (142,1 mln zł z wpływów abonamentowych i 110 mln zł z rekompensaty). Przychody własne mają wynieść 63,5 mln zł ( 31,7 mln zł z reklam, a 6,7 mln zł ze sponsoringu). W całym roku Polskie Radio planuje wydać 380,4 mln zł, z czego 150 mln zł firma wyda na wynagrodzenia.
Dołącz do dyskusji: Polskie Radio przygotowuje podcasty z nauką języka polskiego dla dzieci z Ukrainy