SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat liderem, rekordowy wzrost wpływów TV Puls

W I półroczu 2008 roku największe wpływy z reklam wśród stacji telewizyjnych miał Polsat, który wyprzedził TVN. Na czele kanałów tematycznych znalazł się AXN. Rekordowy wzrost wpływów zanotowała TV Puls. Reklamodawcą numer 1 był Unilever.

Cennikowe wpływy z reklam Polsat-u w I półroczu 2008 roku wyniosły 1,346 mld zł i były o 29,5 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Pozwoliło to stacji awansować na pierwszą pozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej - wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane powstały na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów).

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 1,287 mld zł (o 21,9 proc. więcej niż w I półroczu 2007 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 697 mln zł, czyli o 11 proc. niższą niż rok wcześniej.

Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływów z reklam do poziomu 461 mln zł (-16,4 proc.).

Na piątym miejscu uplasował się kanał AXN z kwotą blisko 134 mln zł. Stacja ta zyskała aż 86,5 proc. w porównaniu do I półrocza 2008 roku i została nowym liderem wśród kanałów tematycznych (deklasując Polsat Sport).

Szósta pozycja w rynku przypadła telewizyjnej Czwórce, która zarobiła 132 mln złotych (wzrost o 21 proc.). Tylko 1,6 mln mniej zarobiła telewizja Puls ( która w I półroczu 2008 roku miała udział ponad dwukrotnie mniejszy od TV4). Warty odnotowanie ponad 100 proc. wzrost wpływów reklamowych odnotowała także stacja 4fun TV ( 65 milionów złotych, 12 miejsce w zestawieniu).


I półrocze 2008* ZMIANA
Polsat 1 346 731 794 zł 29,5%
TVN 1 287 335 422 zł 21,9%
TVP1 697 783 019 zł -11,0%
TVP2 461 238 538 zł -16,4%
AXN 133 983 634 zł 86,5%
TV4 132 770 158 zł 21,0%
TV Puls 131 105 357 zł 301,7%
Polsat Sport 106 305 940 zł -13,7%
TVN 24 106 266 359 zł 23,2%
TVN Siedem 79 047 258 zł 35,1%
MTV Polska 70 277 775 zł -5,3%
4fun TV 65 388 852 zł 104,4%
VIVA Polska 62 304 200 zł 3,0%
Discovery 61 262 310 zł 46,0%
TVP INFO 54 183 370 zł 27,2%
Jetix 52 135 926 zł 4,0%
Cartoon Network 49 806 970 zł 14,4%
Polsat Zdrowie i Uroda 45 547 330 zł 14,0%
Tele 5 40 995 020 zł -41,0%
Hallmark 38 148 027 zł 80,0%

I półrocze 2007*
TVN 1 056 390 897 zł
Polsat 1 039 653 022 zł
TVP1 784 398 092 zł
TVP2 551 557 999 zł
Polsat Sport 123 124 800 zł
TV4 109 693 315 zł
TVN 24 86 246 316 zł
MTV Polska 74 184 020 zł
AXN 71 856 907 zł
Tele 5 69 537 724 zł
VIVA Polska 60 508 200 zł
TVN Siedem 58 519 554 zł
Jetix 50 128 616 zł
Cartoon Network 43 538 370 zł
TVP INFO 42 603 630 zł
Discovery 41 964 965 zł
Polsat Zdrowie i Uroda 39 962 321 zł
TV Puls 32 638 399 zł
4fun TV 31 989 845 zł
VH1 Polska 30 151 030 zł


Top 20 reklamodawców

Unilever Polska, Procter and Gamble Operations Polska i Polska Telefonia Cyfrowa to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w I pólroczu 2008 roku.


I półrocze 2008*
UNILEVER POLSKA 264 083 852 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 179 641 243 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 131 342 244 zł
POLKOMTEL 128 907 079 zł
L`OREAL POLSKA 120 350 760 zł
NESTLE POLSKA 119 214 770 zł
DANONE 110 865 847 zł
RECKITT BENCKISER 106 710 004 zł
PTK CENTERTEL 97 400 665 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES 78 898 813 zł
US PHARMACIA 73 614 587 zł
MASTER FOODS POLSKA 67 520 870 zł
HENKEL 67 072 150 zł
NIVEA POLSKA 61 257 327 zł
TV PROMOTION GROUP 57 255 806 zł
GRUPA ŻYWIEC 57 212 574 zł
COLGATE - PALMOLIVE 54 321 494 zł
P4 54 089 773 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA 52 049 942 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA 51 367 900 zł
I półrocze 2007*
UNILEVER - BESTFOODS 239 705 769 zł
NESTLE POLSKA 164 019 623 zł
POLKOMTEL 135 580 093 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 116 898 973 zł
L`OREAL POLSKA 103 720 666 zł
DANONE 97 706 990 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 97 599 566 zł
PTK CENTERTEL 87 983 976 zł
HENKEL 83 358 649 zł
US PHARMACIA 80 934 611 zł
GRUPA ŻYWIEC 78 154 597 zł
NIVEA POLSKA 67 881 628 zł
MASTER FOODS POLSKA 66 936 211 zł
RECKITT BENCKISER 63 819 140 zł
TV PROMOTION GROUP 55 646 230 zł
AGORA S.A. 53 177 334 zł
GLAXOSMITHKLINE 51 563 259 zł
P4 48 871 920 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA 47 404 689 zł
FERRERO POLSKA 47 070 380 zł

*bez danych z 30.06.2007 i 30.06.2008

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem, rekordowy wzrost wpływów TV Puls

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl