Polsat liderem. Udział „wielkiej czwórki” spadł do 44,77 proc.
W kwietniu 2015 roku liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat, a najwięcej spośród głównych stacji stracił TVN. Ranking top 20 najchętniej oglądanych programów zdominowały pozycje TVP1 i TVP2 z serialami na czele.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w kwietniu 2015 roku należało do Polsatu. Udział tego kanału względem kwietnia 2014 roku zmniejszył się o 1,34 proc. i wyniósł 12,48 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję zajęła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 2,18 proc. do 12,12 proc. Podium uzupełnia TVN. Jego wynik w porównaniu do kwietnia ub.r. zmalał o 8,91 proc. do 11,15 proc.
Czwarte miejsce tradycyjnie należało do TVP2 (9,02 proc.; w dół o 5,55 proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 46,83 proc. w kwietniu 2014 roku do 44,77 proc. w kwietniu 2015 roku.
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN7, którego udział wyniósł 3,57 proc., po wzroście o 0,85 proc. Natomiast plasujący się oczko niżej kanał TV4 zanotował wzrost wyniku o 24,81 proc. do 3,22 proc.
Wszyscy 4+ | 01.04-30.04.2014 r. | 01.04-30.04.2015 r. | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | Polsat | 782 373 | 12,65% | 812 282 | 12,48% |
2 | TVP1 | 766 442 | 12,39% | 788 532 | 12,12% |
3 | TVN | 757 535 | 12,24% | 725 707 | 11,15% |
4 | TVP2 | 590 674 | 9,55% | 587 246 | 9,02% |
5 | TVN7 | 219 010 | 3,54% | 232 358 | 3,57% |
6 | TV4 | 159 716 | 2,58% | 209 781 | 3,22% |
7 | TVP INFO | 155 535 | 2,51% | 197 922 | 3,04% |
8 | TV PULS | 198 916 | 3,22% | 194 914 | 3,00% |
9 | TVN24 | 175 853 | 2,84% | 186 476 | 2,87% |
10 | Puls 2 | 83 322 | 1,35% | 100 244 | 1,54% |
11 | Polsat2 | 90 670 | 1,47% | 92 847 | 1,43% |
12 | TTV - Twoja Telewizja | 73 775 | 1,19% | 87 452 | 1,34% |
13 | TVP Seriale | 85 128 | 1,38% | 85 192 | 1,31% |
14 | TV6 | 62 250 | 1,01% | 72 564 | 1,12% |
15 | TVP Rozrywka | 50 396 | 0,81% | 72 540 | 1,11% |
16 | TVP Regionalna | 63 068 | 1,02% | 62 961 | 0,97% |
17 | Polsat News | 64 536 | 1,04% | 61 079 | 0,94% |
18 | Stopklatka | 42 522 | 0,69% | 55 723 | 0,86% |
19 | Nickelodeon | 34 146 | 0,55% | 54 135 | 0,83% |
20 | Polo TV | 47 613 | 0,77% | 53 171 | 0,82% |
W grupie komercyjnej 16-49 pozycję lidera również zajął Polsat, którego udział wyniósł tutaj 14,15 proc., po spadku o 1,26 proc. Większy spadek odnotował, zajmujący drugą pozycję, TVN. Jego wynik zmniejszył się o 8,79 proc. do 12,77 proc.
Ostatnią lokatę podium zajęła TVP1 (8,14 proc udziału; spadek o 6,22 proc.). Natomiast czwarta lokata przypadła siostrzanej TVP2 (8,01 proc., do góry o 0,75 proc.).
W grupie 16-49 tuż za tzw. wielką czwórką znalazła się TV Puls, notująca tutaj wzrost o 2,44 proc. do 3,78 proc.
Wszyscy 16-49 | 01.04-30.04.2014 r. | 01.04-30.04.2015 r. | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | Polsat | 350 865 | 14,33% | 366 640 | 14,15% |
2 | TVN | 342 884 | 14,00% | 330 772 | 12,77% |
3 | TVP1 | 212 572 | 8,68% | 210 909 | 8,14% |
4 | TVP2 | 194 773 | 7,95% | 207 635 | 8,01% |
5 | TV PULS | 90 243 | 3,69% | 97 895 | 3,78% |
6 | TVN7 | 82 693 | 3,38% | 94 745 | 3,66% |
7 | TV4 | 69 291 | 2,83% | 94 534 | 3,65% |
8 | TVN24 | 54 231 | 2,21% | 62 527 | 2,41% |
9 | Puls 2 | 34 006 | 1,39% | 44 346 | 1,71% |
10 | TTV - Twoja Telewizja | 32 378 | 1,32% | 40 275 | 1,55% |
11 | TVP Seriale | 37 225 | 1,52% | 37 341 | 1,44% |
12 | Polsat2 | 33 624 | 1,37% | 35 562 | 1,37% |
13 | TV6 | 27 321 | 1,12% | 34 670 | 1,34% |
14 | TVP INFO | 22 252 | 0,91% | 34 425 | 1,33% |
15 | Polo TV | 27 516 | 1,12% | 33 388 | 1,29% |
16 | TVP Rozrywka | 18 604 | 0,76% | 26 657 | 1,03% |
17 | TVN Style | 22 730 | 0,93% | 23 987 | 0,93% |
18 | Stopklatka | 16 598 | 0,68% | 23 937 | 0,92% |
19 | Eska TV | 23 153 | 0,95% | 23 677 | 0,91% |
20 | ATM Rozrywka | 19 401 | 0,79% | 20 725 | 0,80% |
1 2
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem. Udział „wielkiej czwórki” spadł do 44,77 proc.
twoja oglądalność idzie w dół ustawicznie, bo:
- jesteś niewiarygodna - nacisk na efekt a nie treść powoduje poważne przekłamania;
- zarządzają tobą ludzie, którzy są za starzy, nie rozumieją przemian technologicznych, nowoczesnych pokoleń ludzi w dużej części nieźle wykształconych;
- nacisk na tabloidyzację działa odwrotnie - ludzie mają w d... setną historię o gwałcicielu. Co z niej wynika?
Wolą poradnik jak się malować albo jak umyć auto - więcej się z tego nauczą;
- jest alternatywa w Internecie, vlogerzy prawie bezkosztowo mają oglądalność nie raz o wiele przewyższającą drogie programy, a jakość nie robią programów o patologiach?
- jak to wytłumaczyć drodzy wydawcy ??? Macie po 40-50 lat i nie macie zielonego pojęcia czego chce dzisiejszy 16-30 tylko się wam tak zdaje.