SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pomóż zwierzętom

Kampania reklamowa dla Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami "Prosba"

"Słyszysz? Luka prosi Cię o pomoc. Najpiękniej jak potrafi. Bez Twojego wsparcia wiele schronisk, także to w którym mieszka Luka zostanie zamkniętych" - głos Krystyny Jandy brzmi w uszach jeszcze długo po skończonej projekcji przywołując obraz ogromnych, wyczekujących psich oczu...

Głodzone tygodniami zwierzęta, psy więzione na mrozie i pozostawiane na śmierć w lasach - tysiące przypadków znęcania się nad zwierzętami umyka naszej uwadze. Każdego dnia słyszymy czyjś apel o pomoc. Codziennie proszą nas o wsparcie ludzie cierpiący niedostatek. Krzyk zwierząt ginie w natłoku innych problemów.

Wojciech Muża, Dyrektor Wykonawczy Zarządu Głównego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce: "W obecnej sytuacji załamania gospodarczego kraju wiele firm ograniczyło darowizny na rzecz zwierząt, wielu prywatnych darczyńców zmniejszyło swe wsparcie na rzecz bezdomnych zwierząt - wszystko to ma odzwierciedlenie w pogorszeniu sytuacji naszych podopiecznych. Po 140 latach nieprzerwanej pracy na rzecz zwierząt, TOZ stoi na skraju przepaści. Wiele działań i programów realizowanych przez TOZ zostało wstrzymane. Brak zorganizowanych działań może spowodować, że kilka tysięcy zwierząt może zostać bez właściwej opieki a dzwoniącego telefonu w jednym z naszych 100 biur nie będzie miał kto odebrać. Ta kampania ma powstrzymać recesję w opiece nad bezdomnymi zwierzętami i w ratowaniu zwierząt okrutnie potraktowanych przez ludzi."

"Pracując na co dzień nad kampaniami zwiększającymi świadomości marek, sprzedaż czy udziały rynkowe naszych klientów czujemy się w obowiązku wykorzystania naszej wiedzy i doświadczenia dla rozwiązywania ważnych kwestii społecznych. Cel tej kampanii jest bardzo konkretny jest nim uratowanie funkcjonowania tak ważnej organizacji jaką jest TOZ.

W tym kontekście ocalenie tysięcy istnień zwierząt oraz podtrzymanie ogromnego zaangażowania setek osób tam pracujących zyskuje zupełnie inny wymiar. Jesteśmy szczęśliwi i wdzięczni, że podczas półrocznych prac przygotowawczych nad kampanią spotkaliśmy się z bardzo przychylnym podejściem wielu osób i instytucji, dzięki którym kampania została wyprodukowana i będzie mogła zaistnieć w mediach. Drzwi są przez cały czas otwarte. Zachęcamy wszystkich tych, którzy chcieliby zaangażować swoje wysiłki i możliwości dla nadania jej jeszcze większej siły oddziaływania. Ocalenie Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami będzie naszym wspólnym sukcesem."- powiedział Maciej Lipski, Client Service Director/New Business Director w Grey Worldwide Warszawa.

Każdy może mieć wpływ na rozwiązanie problemów zwierząt - takie przesłanie niesie ze sobą kampania "Prośba". Adresatem kampanii są wszyscy ci, którzy z dobrej woli zechcą wesprzeć bezdomne i opuszczone zwierzęta. Bohaterem kampanii "Prośba" jest pies, Luka. "Wykorzystanie postaci psa jest stałym elementem prawie każdej kampanii dotyczącej problemów zwierząt. Jednak nasz pomysł jest próbą pokazania w jak tragicznej sytuacji, znajduje się istota, która nie może sama poprosić o pomoc." - powiedziała Katarzyna Sośnierz, Creative Supervisor w Grey Worldwide Warszawa. "Chcieliśmy poruszyć, a nie epatować okrucieństwem. Często zwykła wrażliwość na problemy zwierząt wystarczy aby zapobiec ich krzywdzie." - dodała Sośnierz.

Film reklamowy kończy się zachętą do konkretnego działania: głos Krystyny Jandy informuje widzów o tym, że każdy kto zadzwoni pod numer 0708 777 700 przekazuje pieniądze na pomoc zwierzętom w schroniskach.

Kampania "Prośba" rozpocznie się 2 czerwca 2004 i potrwa do 30 lipca 2004 r. Poza filmem reklamowym na kampanię składa się reklama prasowa, spot radiowy, reklama banerowa w internecie oraz miniserwis internetowy dedykowany kampanii, dostępnego pod adresem www.toz.pl.

Kampania "Prośba" była złożonym przedsięwzięciem, wymagającym wykorzystania różnorodnych kanałów informacyjnych. Dzięki zaangażowaniu grup wchodzących w skład Grey Worldwide Warszawa kampania "Prośba" zyskała wsparcie działań public relations /GCI/, a także działań on line /argonauts/. Dom mediowy Mediacom przyczynił się do pozyskania przestrzeń w mediach. Koordynacją kampanii "Prośba" zajęły się Monika Salamon /Account Supervisor/ oraz Karolina Moczydłowska /Account Executive/ z Grey Worldwide Warszawa.

Wszystkie działania agencji Grey były konsultowane i wspierane przez Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce w osobach Wojciecha Muży /Dyrektor Wykonawczy ZGTOZ/ oraz Piotra Jaworskiego /Pełnomocnik Zarządu Głównego ds. identyfikacji i edukacji humanitarnej/. TOZ aktywnie włączył się w pozyskanie w mediach czasu reklamowego oraz powierzchni reklamowych, zaprosił do wsparcia kampanii osoby znane ze świata kultury i polityki.

Autorami pomysłu jest zespół kreatywny z Grey Worldwide Warszawa w składzie: Katarzyna Sośnierz /Creative Supervisor/ oraz Beata Kotnowska /Senior Art Director/.

Kampania społeczna "Prośba" została zrealizowana nieodpłatnie. Do współpracy przy realizacji tego projektu udało się pozyskać znane nazwiska ze świata sztuki i mediów. Reżyserem filmu reklamowego jest Piotr Rzepliński, za zdjęcia do filmu odpowiadał Marek Sanak, zdjęcia do reklamy prasowej zrealizował Dominik Rehan. Produkcją zajęło się studio ITI Film Studio, za realizację dźwięku odpowiadało studio Sonoria.

Dzięki firmom Energis i Teleaudio zebrane środki w 100 proc. zostaną przekazane na potrzeby TOZu.

Kampanię "Prośba" wspiera wiele znanych osób publicznych, którym los zwierząt nie jest obojętny, m.in. Krystyna Janda, Urszula Dudziak, Agata Passent, Karolina Gruszka, Jan Maria Rokita, Hanna Gucwińska, Tomasz Kamel, Zyta Gilowska, Marek Borowski, Andrzej Zieliński, Artur Barciś, Jagna Kolasińska-Marczułajtis, Sebastian Kolasiński, Marek Suski.

Kampania będzie emitowana w TVP: (TVP2, TVP3), kanały tematyczne (MTV, MTV Classic, Planete, Discovery, Animal Planet); w radiu - Radio Zet, Tok FM, Radio Kolor; w prasie - Gazeta Wyborcza, Wysokie Obcasy, Rzeczpospolita, Puls Biznesu, Super Express, Wprost, Dobre Rady, Poradnik Domowy, Pani Domu, Popcorn, Naj, Przyjaciółka, Dzień Dobry oraz w internecie:o2.pl.

Dołącz do dyskusji: Pomóż zwierzętom

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl