SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Powstała rada ds. internetu w ramach projektu Telemetria Polska

Przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski powołał radę metodologiczną ds. internetu. Będzie ciałem doradczym, ma zapewnić wsparcie oraz sprawne koordynowanie prac konsultacyjnych z rynkiem. Chodzi o opracowanie nowego, jednoźródłowego badania mediów w Polsce.

Członków rady wyznaczy przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski oraz rada rynku, która już działa przy spółce Polskie Badania Internetu.

Członkiem rady będzie mogła zostać osoba mająca co najmniej dwuletnie - w okresie ostatnich 5 lat - doświadczenie zawodowe w projektach badawczych dotyczących mediów lub technologicznych po stronie reklamodawcy, nadawcy, instytutu badawczego lub organizacji nadzorującej. Organ będzie liczyć od czterech do maksymalnie dziesięciu osób.

Witold Kołodziejski stwierdza, że "cieszy się, że kolejne środowisko integruje się wokół badań telemetrycznych". - To ważny sygnał również dla pozostałych uczestników rynku. Pociąg jedzie i trzeba się spieszyć, żeby do niego wsiąść - komentuje dla Wirtualnemedia.pl.

Michał Wigurski, dyrektor programu Telemetria Polska podkreśla, że cieszy się, że udało się powołać radę ds. internetu. - To ważne forum do dyskusji na temat tworzonego nowego standardu badań. Dziękuje bardzo PBI za owocną współpracę. To kolejna rada obok tej do spraw RPD, złożonej z organizacji zrzeszających wszystkich operatorów w Polsce – zaznacza.

Jak przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl, o stworzeniu podobnych inicjatyw Telemetria Polska ma bardzo intensywnie rozmawiać z pozostałymi grupami, reprezentującymi nadawców radiowych i telewizyjnych oraz marketerów. - Jestem tu optymistą. Liczymy, że również z przedstawicielami pozostałych interesariuszy wkrótce uda się powołać podobne, eksperckie ciała, które na partnerskich zasadach będą współdecydowały o ostatecznym kształcie nowego standardu badań - stwierdza.

Dodaje, że Telemetria Polska chce realizować projekt zgodnie z przyjętym harmonogramem. - Pracujemy cały czas, ostatnio w formule zdalnej, co na tym etapie projektu bardzo dobrze się sprawdza - ocenia.

Opracowano założenia do badania

Telemetria Polska pod koniec lutego zaprezentowała wyniki prac badawczych dotyczących jednoźródłowego pomiaru mediów. Kilka dni temu przedstawiciele rynku zaprezentowali "Założenia zintegrowanego pomiaru konsumpcji mediów w Polsce". Według planu zespołu Telemetrii w ciągu najbliższych trzech miesięcy ma nastąpić uzgodnienie założeń do prototypu pomiaru, opartego na 2 tys. gospodarstw, który Instytut Łączności zacznie budować na początku trzeciego kwartału 2020 roku.

- To bardzo ważne. W dzisiejszej rzeczywistości sprawne uruchomienie jednoźródłowego pomiaru nabiera dodatkowego znaczenia, ponieważ pozwalają zbadać realny poziom dotarcia poszczególnych mediów i na przykład komunikatów o kryzysie do obywateli, co wprost przekłada się na ich bezpieczeństwo – podkreśla Wigurski.

Program Telemetria Polska zakłada panel telemetryczny oparty na 26 tys. respondentów, jednoźródłowy pomiar telewizji, radia i internetu  oraz obejmie zarówno pomiar konsumpcji mediów w domu jak i na urządzeniach przenośnych. Dodatkowo w ramach projektu ma być uruchomiony panel RPD oparty docelowo o 11 milionów gospodarstw domowych.

Dołącz do dyskusji: Powstała rada ds. internetu w ramach projektu Telemetria Polska

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gie
I cyk, nowe stanowiska do obsadzenia.
0 0
odpowiedź
User
Guru
I bardzo dobrze. W końcu również rynek zaczyna się przejmować projektem nowych badań. Dzięki takim ruchom będą wiarygodne. Pytanie kiedy radio i telewizja dołączą do merytorycznej pracy? Chociaż dzisiaj wszyscy stawiają na internet...
0 0
odpowiedź
User
Rynkowiec
Internet jak zwykle jest najszybszy. Jak się reszta rynku nie przyłączy to ta reszta rynku zostanie nakryta czapką. Co prawda największe dotarcie jest dzisiaj przez TV ale najciekawsza grupa dla reklamodawców zaczyna bardzo wyraźnie przechodzić do internetu lub tylko do internetu.
0 0
odpowiedź