SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama grupy religijnej narusza standardy

Brytyjska organizacja ASA, zajmująca się kontrolą standardów etycznych w reklamie nakazała religijnej grupie nacisku zaprzestanie rozpowszechniania reklamy, krytykującej rząd brytyjski za plany wprowadzenia nowych regulacji dotyczących tzw. "związków partnerskich".

Zdaniem grupy "Coherent and Cohesive Voice" laburzystowski rząd pragnie narzucić wszystkim obywatelom swój punkt widzenia. W myśl nowych regulacji rodzina nie mogłaby np. odmówić wynajęcia pokoju parze homoseksualnej, a heteroseksualny policjant lub strażak nie mógłby odmówić wzięcia udziału w paradzie gejowskiej.

"Wszyscy Brytyjczycy powinni szanować się wzajemnie, ale nie można nikogo zmuszać za pomocą prawa do zachowań niezgodnych z jego przekonaniami" - twierdzi CVV.

Na reklamę, która ukazała się w The Times wpłynęło ponad 50 skarg, m.in. na "niedokładne i mylące" sformułowania oraz prowokowanie zachowań homofobicznych.

CVV broni się twierdząc, że reklama spełnia standardy ASA, jeśli jest "odbierana obiektywnie".

W opinii ASA reklama miała na celu "wyolbrzymienie skutków proponowanych zmian w przepisach oraz wprowadzenie czytelników w błąd". Dlatego też nie zezwolono na jej dalszą emisję w obecnej formie.

  • Więcej informacji:
  • ASA

Dołącz do dyskusji: Reklama grupy religijnej narusza standardy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl