Reklama kinowa i radiowa w Polsce mocno w górę, tylko dzienniki ze spadkami
Tradycyjne media zarobiły w okresie od stycznia do maja br. 7,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Największe wzrosty zanotowały indoor, kina i radio. Spadły natomiast przychody reklamowe dzienników.
Wszystkie tradycyjne media zarobiły przez pięć pierwszych miesięcy tego roku na reklamach 12,6 mld zł (cennikowo, według danych Kantar Media). To 7,3 proc. więcej niż w tym samym okresie 2015 roku.
Największe wpływy tradycyjnie już wygenerowała telewizja, która zarobiła na emisji reklam 6,6 mld zł, co oznacza wzrost rok do roku o 1,4 proc.
Drugie pod względem przychodów z reklam medium - radio zwiększyło wpływy o 18,7 proc., do 2,4 mld zł.
W omawianym okresie reklamodawcy więcej pieniędzy wydali też w magazynach, kinach, na outdoorze i w indoorze. Wartość reklam w magazynach wyniosła 1,6 mld zł (o 15,7 proc. więcej niż rok wcześniej), w kinach - 709 mln zł (o 23,3 proc. więcej), na outdoorze - 641,3 mln zł (8,5 proc. więcej), a w indoorze - 22,5 mln zł (36,3 proc. więcej).
Mniej na reklamach zarobiły natomiast dzienniki - ich przychody spadły o 4,1 proc., do 598,2 mln zł.
Wpływy reklamowe mediów pozainternetowych |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
Wirtualnemedia.pl |
I-V 2015 |
I-V 2016 |
|
Media |
Wpływy |
Wpływy |
zmiana proc. |
Telewizja |
6 544 821 836 zł |
6 636 868 751 zł |
1,4 |
Radio |
2 057 065 217 zł |
2 442 033 276 zł |
18,7 |
Gazety |
623 665 120 zł |
598 150 465 zł |
-4,1 |
Magazyny |
1 366 621 418 zł |
1 580 833 311 zł |
15,7 |
Outdoor |
591 270 710 zł |
641 246 425 zł |
8,5 |
Kina |
574 921 150 zł |
709 003 487 zł |
23,3 |
Indoor |
16 531 450 zł |
22 533 300 zł |
36,3 |
Razem |
11 774 896 901 zł |
12 630 669 015 zł |
7,3 |
Dołącz do dyskusji: Reklama kinowa i radiowa w Polsce mocno w górę, tylko dzienniki ze spadkami