SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama pod szczególnym nadzorem PiS

Reklamy bez wulgaryzmów? Z taką inicjatywą do ministra kultury i dziedzictwa narodowego zwrócił się poseł Prawa i Sprawiedliwości Wojciech Żukowski.

- Myślę, że zaczynamy tracić poczuciu dobrego smaku, a ono jest tu najistotniejsze - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Mariusz Błaszczak, rzecznik prasowy PiS. Jednak w sprawie szczegółów tej poselskiej inicjatywy odsyła do posła Żukowskiego. Ten jednak zastrzega, że nie chodzi mu o stworzenie katalogu słów wulgarnych, których używać w reklamach nie wolno, a o dyskusję nad tym problemem i uściśleniem w tym zakresie obecnego ustawodawstwa.

- Coraz częściej wulgarne słowa pojawiają się w reklamach. Wydaje mi się, że stanęliśmy już na krawędzi przepaści i kolejny krok możne nam naprawdę zmrozić krew w żyłach - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Wojciech Żukowski z PiS.

Pomysł posła PiS, usuwający wulgaryzmy z reklam, zrodziła się pod wpływem niedawnej kampanii reklamowej jednej z sieci oferujących sprzęt RTV. Na billboardach, pojawiły się hasła "zaj... wyprzedaż" i "o kur...ka! taniej do 40 procent".

Inicjatywa posła Żukowskiego, nie jest jednak wnioskiem całego klubu PiS. Jak stwierdzili pracownicy biura prasowego MKiDN postulat posła nawet oficjalnie nie trafił do resortu, dlatego ministerstwo nie chce odnosić się do niego.

Przeciwniczką używania wulgaryzmów w reklamie jest także Anna Lubowska, prezes Stowarzyszenia Agencji Reklamowych.

- Stworzenie regulacji prawnych definiujących, których słów w reklamie można używać, a których nie jest niezwykle trudne, żeby nie powiedzieć niemożliwe. Reklama z definicji musi się posługiwać językiem potocznym i zrozumiałym dla odbiorcy. Uważam jednak, że od zewnętrznych regulacji skuteczniejsze byłoby stworzenie wewnętrznego kodeksu środowiska twórców reklamy - mówi Lubowska.

Dołącz do dyskusji: Reklama pod szczególnym nadzorem PiS

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl