SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama w TV: Polsat wyprzedził TVN. Unilever zmniejszył wydatki o 35 proc.

W 2011 r. liderem wpływów reklamowych jest Polsat, który zarobił 629 mln zł. Najwięcej na reklamę w tv wydały Unilever, Nestle i PTK.

Wpływy z reklam Polsatu w I kwartale 2011 roku wyniosły 629 mln zł i były o 14,9 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się telewizja TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 571 mln zł (o 2,6 proc. mniej niż w 2010 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 485 mln zł, czyli o 2,7 proc. niższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 odnotowała wzrost wpływów z reklam o 3,6 proc. do poziomu 320 mln zł.

Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 126 mln zł i były o 2 proc.  niższe niż rok temu. 

 TNS OBOP I kw. 2011* ZMIANA
Polsat 629 055 465 zł 14,9%
TVN 571 530 491 zł -2,6%
TVP1 485 932 183 zł -2,7%
TVP2 320 935 003 zł 3,6%
VIVA Polska 126 677 395 zł -2,2%
AXN 89 855 288 zł -25,4%
Discovery 70 342 330 zł 49,3%
TV4 66 516 682 zł 9,7%
TVN 24 63 104 926 zł 2,2%
MTV Polska 54 431 725 zł -21,0%
TVP INFO 43 498 390 zł 15,7%
TVN Siedem 37 918 782 zł 3,6%
Disney XD 35 396 485 zł 8,5%
TV Puls 32 322 930 zł -73,3%
13TH STREET 31 056 145 zł 10,6%
National Geographic Channel 28 800 435 zł 13,9%
Animal Planet 28 746 280 zł 21,1%
TVN Style 26 325 721 zł -7,6%
Cartoon Network 22 329 100 zł 34,4%
TVS** 20 119 562 zł  

 

  I kw. 2010*
TVN 586 521 129 zł
Polsat 547 457 604 zł
TVP1 499 231 106 zł
TVP2 309 831 378 zł
VIVA Polska 129 578 125 zł
TV Puls 121 264 031 zł
AXN 120 488 519 zł
4fun TV 77 523 295 zł
MTV Polska 68 925 690 zł
TVN 24 61 719 034 zł
TV4 60 615 435 zł
Discovery 47 120 030 zł
TVP INFO 37 587 633 zł
TVN Siedem 36 610 340 zł
Disney XD 32 620 290 zł
TVN Style 28 477 763 zł
13TH STREET 28 076 280 zł
National Geographic Channel 25 287 055 zł
VH1 Polska 25 109 260 zł
Animal Planet 23 729 720 zł


Unilever zmniejszył wydatki o 35 proc., ale utrzymał pozycję lidera
Najwięcej na reklamę w telewizji wydały w 2011 r. firmy Unilever, Nestle, PTK Centertel, Polkomtel i Procter & Gamble.  

 TNS OBOP I kw. 2011*
UNILEVER POLSKA 106 544 720 zł
NESTLE POLSKA 94 916 441 zł
PTK CENTERTEL 93 525 320 zł
POLKOMTEL 90 296 452 zł
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA 86 443 128 zł
AFLOFARM FARMACJA POLSKA 82 839 616 zł
US PHARMACIA 72 434 310 zł
GLAXOSMITHKLINE 70 733 836 zł
DANONE 68 979 755 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 59 653 119 zł
L'OREAL POLSKA 55 415 946 zł
FERRERO POLSKA 45 326 543 zł
P4 41 801 958 zł
MARS POLSKA 41 483 765 zł
NOVARTIS POLAND 35 219 480 zł
RECKITT BENCKISER (POLAND) 34 136 860 zł
HENKEL POLSKA 31 870 087 zł
POLPHARMA 29 550 699 zł
HASCO-LEK 29 143 220 zł
VITADIRECT 29 125 687 zł
 WIRTUALNEMEDIA.PL
  I kw. 2010*
UNILEVER POLSKA 160 354 086 zł
POLKOMTEL 106 380 577 zł
NESTLE POLSKA 99 427 523 zł
DANONE 91 371 959 zł
PTK CENTERTEL 82 670 697 zł
US PHARMACIA 79 687 822 zł
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA 76 699 717 zł
L'OREAL POLSKA 68 196 386 zł
AFLOFARM FARMACJA POLSKA 63 776 368 zł
HENKEL POLSKA 56 784 437 zł
FERRERO POLSKA 56 193 281 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 53 993 905 zł
GLAXOSMITHKLINE 49 430 043 zł
P4 43 409 715 zł
RECKITT BENCKISER (POLAND) 41 430 509 zł
DR. OETKER 39 089 085 zł
RECKITT BENCKISER HEALTHCARE 36 620 526 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA 32 579 191 zł
MARS POLSKA 29 389 653 zł
NOVARTIS POLAND 26 820 289 zł



* dane do 27.03
**brak monitoringu reklamowego w I kw. 2010 roku

Dołącz do dyskusji: Reklama w TV: Polsat wyprzedził TVN. Unilever zmniejszył wydatki o 35 proc.

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gembal
Wytłumaczcie mi proszę, jaki sens ma publikowanie tych danych, skoro nie uwzględniają rabatów.
0 0
odpowiedź
User
gkalewski
I tak wyłączamy teleidiotoodbiorniki, więc skąd ten przyrost? Z głowy...
0 0
odpowiedź
User
alinus
Tak, mhm - jak zawsze, wyniki finansowe, przychody z reklam, itd, itd - same sukcesy. Wytłumaczcie mi skąd w takim razie te wszystkie restrukturyzacje i cięcia finansowe w każdej z tych tv. Jak patrzę po znajomych - to ludzie zarabiają mniej niż kiedyś, i mniej kupują, a przychody z reklam rosną - o co tu chodzi?
0 0
odpowiedź