Reklamy tygodnia: Activia, H&M, IKEA, Sony Xperia XZ (wideo)
Wśród najlepszych reklam minionego tygodnia znalazły się po dwie kampanie polskie i zagraniczne. Są to rodzime reklamy promujące marki Activia i Sony Xperia XZ oraz międzynarodowe spoty IKEA oraz H&M.
Sony Mobile Polska - Sony Xperia XZ
Tej reklamy nie mogło zabraknąć w naszym rankingu - Stuhr jest tutaj po prostu niezastąpiony.
W ramach kampanii reklamującej smartfon Sony Xperia XZ udostępniono spot, w którym Maciej Stuhr opowiada o zaletach urządzenia, parodiując vlogerów zajmujących się tematyką technologiczną. W klipie Maciej Stuhr zabawnie odpakowuje i opisuje pompon tak, jakby był to nowy smartfon.
Wideo zostało opublikowane na facebookowym fanpage’u Sony Mobile Polska.
Wiosną br. Maciej Stuhr wystąpił w internetowych reklamach Actimela, śpiewał w nich optymistyczne piosenki.
Udostępniono też klip, w którym informację prasową opisującą smartfon Sony Xperia XZ rapuje MC Silk.
IKEA - „We help you make it”
Brawo dla marki za to, że po dwóch latach znów wraca do komunikowania się działaniami zwracającymi uwagę na istotę życia domowego.
W poniedziałek IKEA rozpoczyna w Stanach Zjednoczonych kampanię reklamową pod hasłem „We help you make it”.
W spocie zatytułowanym „The Dream” pokazano różnych ludzi (ojca małego dziecka, gospodynię domową, nowożeńców) w codziennych życiowych sytuacjach. Spot kończy się słowami „Make the dream yours”. W 60-sekundowym spocie marketer podkreśla funkcjonalność swoich towarów we wszystkich aspektach współczesnego życia.
Kampania będzie obejmować emisję spotów w telewizji i internecie oraz reklamy drukowane.
Inspiracją do przeprowadzenia tej kampanii były wyniki badań, które kilka tygodni temu zlecił amerykański oddział IKEA instytutowi Economist Intelligence Unit. Wynika z nich, że dla większości ankietowanych ważniejsze od gromadzenia dóbr materialnych są doświadczenia życiowe, szczególnie czas spędzany z przyjaciółmi i rodziną, czas spędzany też w domu. I dlatego IKEA postanowiła w nowej kampanii zwrócić uwagę, jak ważny w życiu ludzi jest właśnie ich dom.
W tym roku mijają dwa lata od momentu, w którym IKEA w Stanach Zjednoczonych przeprowadziła kampanię wizerunkową koncentrującą się na życiu domowym.
Agencje: Ogilvy, MEC, Ketchum, Apco
H&M: David Beckham i Kevin Hart
Choć odzieżowy brand promuje swoją nową kolekcję niezwykle długim filmem reklamowym, to chce się go oglądać. Świetnie odnaleźli się w nim David Beckham i Kevin Hart.
Firma odzieżowa H&M rozpoczęła emisję krótkometrażowego, ponad pięciominutowego filmu promującego nową jesienną kolekcję tej marki. Jego bohaterami są David Beckham i Kevin Hart.
W spocie pokazano podróż Davida Beckhama i Kevina Harta , którzy wybrali się do Las Vegas, by tam nakręcić film muzyczny. Przez większość drogi Hart przekonuje Beckhama m.in. do śpiewania. Do celu nie udaje im się jednak dotrzeć z powodu różnych wybryków Harta. Ostatecznie bus zsuwa się ze skarpy i płonie, a motocykl który został nie ma paliwa. Więc Hart i Beckham wracają pieszo. Spot kończy się hasłem „All you need are the essentials”.
Kevn Hart pojawił się w reklamie H&M obok Davida Beckhama jesienią ub.r. - wtedy w spocie były piłkarz nie mógł nagrać reklamy dla tej marki odzieżowej, bo skutecznie przeszkadzał mu w tym właśnie Hart. Obecny spot jest kontynuacją poprzedniego.
Agencja: Adam&Eve / DDB London
Activia: „Live inSync”
Dotychczas Activia mogła być kojarzona jako produkt, który pomaga zachować szczupłą sylwetkę. Ta reklama może to zmienić, bo ma przekonać kobiety do wiary w siebie i swoje możliwości.
Firma Danone w kampanii marki Activia motywuje kobiety pod hasłem „Live InSync”. Jej celem jest wzmacnianie wiary kobiet we własny potencjał i możliwości. W Polsce ambasadorkami akcji zostały Olga Kozierowska i Kinga Baranowska.
Marka Activia kampanią „Live InSync”, zwraca uwagę na problem często zaniżonego poczucia własnej wartości wśród kobiet. Celem działań jest zmotywowanie ich do życia zgodnie z ideą InSync - w dialogu z ,,wewnętrznym krytykiem ” i uwzględnieniem własnego potencjału oraz pozytywnego myślenia o sobie.
Kampanię poprzedziło badanie ponad 16 tysięcy kobiet z 15 krajów, w tym z Polsk, dotyczące tego, co je motywuje, w jakim stopniu korzystają z własnych możliwości i jak osiągają równowagę. Z badania wynika przede wszystkim, że dla 89 proc. kobiet akceptacja siebie samej ma nieporównywalnie większą wartość niż komplementy od innych. Polki dojrzały do tego, by myśleć, że sukces - niezależnie od indywidualnych sposobów jego definiowania - pochodzi z wnętrza człowieka, w mniejszym stopniu jest pochodną otoczenia zewnętrznego.
Rozmowy z badanymi kobietami i pogłębione obserwacje ich postaw stały się początkiem zmiany kierunku komunikacji marki Activia i przyczynkiem do realizacji kampanii angażującej konsumentów na poziomie emocjonalnym. Ekspertką wspierającą nową kampanię marki Activia została Olga Kozierowska - mentorka i trenerka biznesu. Natomiast na ambasadorkę inicjatywy wybrano himalaistkę, zdobywczynię dziewięciu ośmiotysięczników – Kingę Baranowską.
Kampania prowadzona będzie w telewizji, prasie, internecie (m.in. w social media). Spot telewizyjny emitowany od najbliższego poniedziałku zaprezentuje sylwetki kobiet, które dzielą się swoją własną wersją tego, co dla nich oznacza idea życia InSync. W ramach kampanii zaplanowano także działania na platformie Onet.pl. Ich głównym elementem będzie internetowy program prowadzony przez Olgę Kozierowską, goszczącą osiem inspirujących kobiet, które swoim przykładem będą zachęcać do życia zrównoważonego i pełnego wiary we własne możliwości.
Agencje: Young & Rubicam, MediaCom, Garden of Words, VML Poland.
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Activia, H&M, IKEA, Sony Xperia XZ (wideo)