Reklamy tygodnia: Barbie, Heinz, Princessa, Theraflu, Volkswagen (wideo)
W tym tygodniu do zestawienia najlepszych reklam wytypowaliśmy dwie reklamy polskie i trzy zagraniczne. Są to prowadzone lokalnie działania reklamowe marek Princessa i Theraflu oraz międzynarodowe produkcje promujące marki: Barbie, Heinz i Volkswagen.
Volkswagen - „Then. Now. Always”
Agencja: DDB Berlin
Ta reklama jest pierwszą z serii, która ma pomóc w naprawie nadszarpniętego wizerunku Volkswagena. Trudno stwierdzić dziś, że pomoże. Na pewno różni się od tych spotów, do których przyzwyczaił nas marketer, bo jest bardzo emocjonalna.
Pod hasłem „Then. Now. Always” Volkswagen rozpoczyna ogólnoeuropejską kampanię wizerunkową, która ma pomóc koncernowi odbudować zaufanie do swojej marki. Akcja wystartowała najpierw w Wielkiej Brytanii, sukcesywnie ma być rozszerzana na kolejne rynki europejskie.
Nowe reklamy mają bardzo emocjonalny wydźwięk. Trwający 60 sekund spot zaczyna się od sceny, w której widzimy kilkuletniego chłopca z ojcem w VW Beetle. Dalej obserwujemy, jak ten chłopiec dorasta - jest kilka lat starszy, potem jako nastolatek jedzie autem z przyjaciółmi, potem bierze ślub, następnie wiezie ciężarną żonę, a na końcu jest ojcem kilkuletniego chłopca, który siedzi na tylnym siedzeniu samochodu. Każda z tych scen i każdy kolejny etap życia bohatera spotu rozgrywa się w innym modelu Volkswagena.
Na końcu spotu lektor mówi, że Volkswagen to coś więcej niż samochód - to towarzysz na całe życie.
Mattel - nowe lalki Barbie
Agencje: BBDO San Francisco
Dobrze, że Mattel wreszcie zaczyna pokazywać swoje lalki tak, by odzwierciedlały realne kobiety, z którymi na co dzień stykają się małe dziewczynki, czyli target marki Barbie. I dobrze, że zwraca na to uwagę w swoich reklamach.
W spocie promującym nową serię Barbie pojawiają się modele lalek o różnym typie budowy ciała i wzroście. Projektanci figurek opowiadają o tym, jak ważna jest różnorodność w dziecięcym świecie, a same dzieci nie ukrywają zachwytu nad nowymi lalkami.
Koncern Mattel wprowadził na rynek nowe modele lalek z kultowej serii Barbie. Producent uległ wcześniejszym głosom krytyków i postanowił, że teraz w sprzedaży znajdą się lalki oddające bardziej naturalne kształty kobiet zamiast jednej figury modelki, którą do tej pory prezentowały wszystkie Barbie. W ofercie znalazła się zatem lalka o bardziej zaokrąglonych kształtach, a także figurka o bardzo drobnej budowie czy lalka o wiele wyższa od innych.
W 1,5-minutowym spocie reklamującym nową serię Mattela główne role grają projektanci zajmujący się tworzeniem nowego oblicza Barbie oraz grupa dziewczynek, które nie ukrywają swojego zachwytu i fascynacji odmienionym wyglądem swojej ulubionej zabawki.
Na filmiku pokazano kadry obrazujące skomplikowany proces tworzenia projektów nowych lalek oraz budowy ich prototypowych modeli. Projektanci opowiadają zaś przed kamerą o tym, co było najważniejsze w ich pracy i o tym, że oddanie różnic pomiędzy ludźmi w świecie zabawek ma duże znaczenie dla tego, jak dzieci będą w przyszłości postrzegać rzeczywistość.
Reżyserią spotu zajęła się Rory Kennedy - znana amerykańska dokumentalistka i córka senatora Roberta Kennedy’ego nominowana do Oskara za film „Last Days in Vietnam”.
Theraflu - reklama mierząca temparaturę ciała
Agencja: Saatchi&Saatchi Poland we współpracy z Saatchi&Saatchi Switzerland
Fajna, ciekawa akcja, która niestandardowo promuje markę. Na pewno pozwoli wyróżnić się jej w bezkresnym tłumie innych specyfików na przeziębienie i grypę.
W Warszawie pojawił się nośnik reklamowy citylight potrafiący za pomocą kamery termowizyjnej mierzyć temperaturę przechodniów. To część kampanii promującej markę preparatów przeciw przeziębieniu i grypie Theraflu (produkowanych przez GlaxoSmithKline Consumer Healthcare).
Oprócz mierzenia temperatury ciała citylight promujący Theraflu pozwala każdemu korzystającemu z niego przechodniowi zachować jego zdjęcie wykonane kamerą termowizyjną (tzw. thermo-selfie) oraz zamieścić je w social media (z tagiem #TherafluThermoscanner) lub przesłać mailowo.
- To dla nas wielka szansa na budowanie interakcji między marką a klientem w innowacyjny sposób. Zaawansowana technologia bliska jest filozofii GlaxoSmithKline Consumer Healhcare, której misją jest tworzenie innowacyjnych produktów pomagających konsumentom robić więcej, czuć się lepiej i żyć dłużej - uzasadnia tę akcję Zoltan Rantal, area marketing manager w GlaxoSmithKline Consumer Healthcare odpowiadający za pion respiratory health multisymptom w Europie Środkowo-Wschodniej.
Kampania jest prowadzona w centrum Warszawy: citylight w miniony weekend umieszczono w pasażu Wiecha, a do końca lutego będzie dostępny w centrum handlowym Złote Tarasy.
Princessa - reklama podpowiadająca osobom na przystanku
Agencje: Lemon Sky J. Walter Thompson Poland z AMS
Ciekawy, angażujący sposób promocji marki w przestrzeni miejskiej, i jeszcze ciekawszy sposób degustacji.
W ramach kampanii promującej wafelki Princessa (produkowane przez Nestlé Polska) na jednym z przystanków we Wrocławiu zainstalowano interaktywną reklamę citylight.
Z reklamy na przystanku rozlegał się damski głos komentujący żartobliwie sytuację osób czekających na autobus. Jednocześnie na ekranie wyświetlano chmury ze skierowanymi do nich stwierdzeniami.
Na koniec czekający byli pytani, czy chcą poczęstować się wafelkami Princessa, po czym podjeżdżał motocyklista i je wręczał.
Heinz - psy jako hot-dogi
Agencja: David
Fantastyczna, świetna reklama. Zabawna kreacja i jamniki w roli głównej. To musiało zostać wyróżnione.
W reklamie Heinz przeznaczonej na finał Super Bowl 2016 psy w roli hot-dogów biegną do swoich właścicieli przebranych za butelki z sosem.
Koncepcja spotu opiera się na prostej grze słów (hot-dog to w dosłownym tłumaczeniu gorący pies). Na ekranie pojawia się więc stado jamników, z których każdy przebrany jest za parówkę w bułce.
Zmieniające się dynamicznie ujęcia pokazują psy biegnące uparcie w jednym, nieznanym dla widza kierunku. Dopiero po chwili okazuje się, że czworonogi zmierzają w stronę grupy ludzi, którzy z kolei swoim przebraniem przypominają butelki z sosami firmy Heinz. Na koniec psiaki lądują w ramionach swoich właścicieli, a obie strony spotkania nie kryją swojej radości.
- Staraliśmy się znaleźć prosty i zabawny sposób na pokazanie tego, że hot-dogi nie mogą się oprzeć świetnemu smakowi Heinza - wyjaśnia Anselmo Ramos, szef kreatywny agencji David odpowiedzialnej za przygotowanie reklamy. Spot zostanie zaprezentowany podczas Super Bowl 2016 w trzeciej kwarcie meczu.
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Barbie, Heinz, Princessa, Theraflu, Volkswagen (wideo)