Rekordowe 43,1 tys. zgłoszeń do Cannes Lions 2016
Do tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2016 zgłoszono rekordową liczbę 43 101 prac. To 7 proc. więcej niż przed rokiem. Więcej prac zgłoszono w 18 z 24 kategorii.
W ub.r. o nagrody w Cannes walczyło nieco ponad 40 tys. prac. W tym roku największy procentowy wzrost liczby zgłoszonych prac dotyczy kategorii Product Design Lions - o 92 proc., z 280 do 538 projektów.
Liczba projektów zgłoszonych w kategorii Entertainment Lions (poprzednio Branded Content&Entertainment) wzrosła o 32 proc. rok do roku, do 1843. O nagrody w nowej kategorii Entertainment Lions for Music powalczy 637 projektów. Najwięcej projektów zgłoszono w kategorii Outdoor Lions - 5365, czyli 6,5 proc. więcej niż przed rokiem.
Liczba kampanii walczących w kategorii Creative Data Lions to obecnie 715 projektów, czyli 15,5 proc. więcej niż w ub.r. Natomiast tych zgłoszonych w kategorii Innovation Lions wzrosła o 69 proc., do 381.
W porównaniu z rokiem ub.r. mniej projektów zgłoszono m.in. w takich kategoriach, jak Titanium Lions (mniej o 32 proc. - 254 prace), Creative Effective Lions (mniej o 32 proc. - 109 prac), Cyber Lions (spadek o 23 proc. do 2886 prac), Print&Publishing Lions (spadek o 16 proc., do 3775).
Jury festiwalu Cannes Lions, liczące 387 osób rozpoczęło obrady we wtorek. Pierwsze wyniki zostaną przedstawione w sobotę 18 czerwca.
W tym roku 40 proc. wszystkich jurorów festiwalu stanowią kobiety. Wśród nich są Polki: Izabela Derda, Barbara Pleban i Anna Łoksiewicz-Zakrzewska.
Zgłoszenia do Cannes Lions 2016 |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
2015 |
2016 |
zmiana proc. |
Creative Data Lions |
619 |
715 |
15,5 |
Creative Effectiveness Lions |
160 |
109 |
-31,9 |
Cyber Lions |
3 738 |
2 886 |
-22,8 |
Design Lions |
2 409 |
2 857 |
18,6 |
Digital Craft Lions |
|
1 150 |
- |
Direct Lions |
2 813 |
3 097 |
10,1 |
Entertainment Lions |
1 394 |
1 843 |
32,2 |
Entertainment Lions for Music |
|
637 |
- |
Film Lions |
3 070 |
2 801 |
8,8 |
Film Craft Lions |
2 205 |
2 315 |
5 |
Glass: The Lion for Change |
166 |
155 |
-6,6 |
Health & Wellness Lions |
1 430 |
2 024 |
41,5 |
Innovation Lions |
226 |
381 |
68,6 |
Integrated Lions |
|
279 |
- |
Media Lions |
3 179 |
2 986 |
-6,1 |
Mobile Lions |
1 246 |
1 259 |
1 |
Outdoor Lions |
5 037 |
5 365 |
6,5 |
Pharma Lions |
432 |
583 |
35 |
PR Lions |
1 969 |
2 224 |
13 |
Print & Publishing Lions |
4 470 |
3 775 |
-15,5 |
Product Design Lions |
280 |
538 |
92,1 |
Promo & Activation Lions |
3 196 |
3 458 |
8,2 |
Radio Lions |
1 720 |
1 410 |
-18 |
Titanium Lions |
374 |
254 |
-32,1 |
Razem |
40 133 |
43 101 |
7,4 |
Dołącz do dyskusji: Rekordowe 43,1 tys. zgłoszeń do Cannes Lions 2016