SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

RMF utrzymuje pozycję lidera

Radiowa "Jedynka" zanotowała najgorszy wynik w ostatnich latach, RMF i Zetka w dół - wynika z najnowszych danych.

Stacje ogólnopolskie tracą udział w rynku - wynika z najświeższych danych badania instytutu SMG/KRC A Millward Brown Company.

W okresie III-V 2005 pozycję lidera utrzymało radio RMF, ale w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku udział w rynku zmniejszył o 2,7%.

Drugie miejsce zajmuje w dalszym ciągu Radio Zet, które zanotowało spadek o 1,6% a trzecie radiowa "Jedynka", której wyniki pogorszyły się drastycznie. W badanym okresie stacja miała tylko 14% udziału w rynku.

Udział w rynku słuchalności

III-V 2005

III-V 2004

22,1%

24,9%

19,7%

21,3%

14,0%

15,4%

5,5%

5,4%

Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company,  ogół badanych

Porównując najnowsze wyniki z danymi za I kwartał 2005 roku warto zauważyć wzrost udziału w rynku radia RMF FM oraz spadek pozostałych rozgłośni ogólnopolskich.

Udział w rynku słuchalności

III-V 2005

II-IV 2005

22,1%

21,6%

19,7%

19,9%

14,0%

15,4%

5,5%

5,9%

Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company,  ogół badanych

Dynamicznie rośnie słuchalność radia RMF FM wśród kobiet w wieku 25-39 lat. Pozostałe trzy konkurencyjne stacje ogólnopolskie tracą w tej grupie docelowej. Niemal 1/3 pań w tym wieku w przeciętnym dniu analizowanego okresu ustawia swój odbiornik na radio RMF FM i słucha tej stacji średnio przez 3 godziny i 43 minuty, a udział tej stacji wynosi 29,2%. Kolejna rozgłośnia w rankingu traci w tym targecie do lidera, aż 6%, a dystans ten powiększa się na przestrzeni ostatnich dwóch fal badawczych.

 

KOBIETY W WIEKU 25-39 LAT

 

Udział w rynku

Zasięg dzienny

 

II - IV 2005

III - V 2005

II - IV 2005

III - V 2005

RMF FM

27,5%

29,2%

30,8%

33,0%

Radio Zet

25,5%

23,2%

28,3%

27,1%

Polskie Radio Program 3

6,7%

6,6%

7,3%

7,2%

Polskie Radio Program 1

4,9%

4,2%

7,3%

7,0%

Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, próba odpowiednio - 3 423 i 3 383 respondentów dla każdego z okresów

Dołącz do dyskusji: RMF utrzymuje pozycję lidera

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl