SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rzeczpospolita” i „Parkiet” drożeją o 30-40 groszy

Z początkiem 2018 roku cena egzemplarzowa wydań „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) od poniedziałku do czwartku wzrosła o 30 groszy, a numerów piątkowych i sobotnio-niedzielnych - o 40 groszy. Z kolei każde wydanie „Parkietu” (też z portfolio Gremi Media) drożeje o 35 groszy.

Wydania „Rzeczpospolitej” od poniedziałku do czwartku kosztują teraz 4,70 zł (wobec 4,40 zł w ub.r.), w piątek - 4,90 zł (po podwyżce o 40 groszy), a sobotnio-niedzielne wydanie „Plus Minus” - 5,30 zł (po wzroście z 4,80 zł).

Drożeje też „Parkiet” - każde wydanie kosztuje obecnie 5,95 zł, podczas gdy w ub.r. było to 5,60 zł.

Rok temu ceny egzemplarzowe obu dzienników podwyższono o 20-30 groszy.

Z początkiem br. nie zmieniły się natomiast ceny innych gazet gospodarczych: „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) i „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska).

W trzech kwartałach ub.r. Gremi Media zanotowała spadek wpływów ze sprzedaży o 1,9 proc. do 76,74 mln zł i 411 tys. zł zysku netto (wobec 8 tys. zł zysku rok wcześniej). Z kolei w pierwszej połowie ub.r. wpływy firmy ze sprzedaży kioskowej prasy wyniosły 4,46 mln zł (po spadku z 4,89 mln zł w skali roku), ze sprzedaży wersji papierowych w prenumeracie - 13,4 mln zł (wobec 14,63 mln zł rok wcześniej), a ze sprzedaży reklam w wydaniach papierowych - 8,14 mln zł (po spadku z 10,91 mln zł).

W drugiej połowie grudnia prezesem Gremi Media został Tomasz Jażdżyński, zastąpił Dariusza Bąka. Co sądzi on o tym, że w ostatnich latach mocno zdrożały niektóre gazety? - Podwyższanie cen egzemplarzowych jest w ostatnim czasie powszechną praktyką. Oczywiście zmniejsza to dynamikę spadku przychodów, ale takiej polityki nie można stosować w nieskończoność. My musimy zachować ostrożność i zadbać przede wszystkim o optymalny stosunek jakości do ceny - powiedział Jażdżyński portalowi Wirtualnemedia.pl.

Według danych ZKDP w październiku ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Rzeczpospolitej” wynosiła 47 678 egz., a „Parkietu” - 4 030 egz.

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Parkiet” drożeją o 30-40 groszy

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Blackadder
Szczwany plan - posiadając całkiem niezłą redakcję, postawić sobie stronę www w najgorszym możliwym stylu i liczyć na to, ze ci, którzy jej nie są w stanie znieść kupią wydanie papierowe. Sprytnie, ale niestety na mnie nie zadziała. Póki słupki zielone i wysokie oczywiście nikt nie będzie liczył utraconych czytelników, ale różnie to w życiu bywa. Póki co, rp przeżyje beze mnie i ja bez niej.
0 0
odpowiedź
User
Taka
Coraz wyższa cena za coraz niższą jakość? Mam płacić więcej za więcej fakenewsów i sprostowań jak o PKO i Pekao? Niedoczekanie. Rzeczpospolita jest o wiele, wiele za droga, a cena Parkietu w relacji do jakości to już tylko bardzo kiepski żart.
0 0
odpowiedź