Silver TV Michała Winnickiego nowym kanałem w naziemnej telewizji cyfrowej, zajmie miejsce ATM Rozrywki
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji po tygodniach dyskusji rozstrzygnęła konkurs na wolne miejsce po kanale ATM Rozrywka na multipleksie pierwszym (MUX-1) naziemnej telewizji cyfrowej. Zdecydowała, że będzie tam obecny Silver TV dla seniorów, nadawany przez firmą Michała Winnickiego - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Przypomnijmy, że w ostatni wtorek podczas posiedzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji jej członkowie ponownie nie zdecydowali, kto będzie nadawał w cyfrowej telewizji naziemnej. Od kilku tygodni regulator nie mógł dojść do porozumienia w kwestii wyboru nadawcy. O północy z 24 na 25 lutego wygasła 10-letnia koncesja Grupy ATM i kanał ATM Rozrywka musiał zakończyć nadawanie.
W czwartek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w końcu doszła do porozumienia. Spośród nadawców, którzy byli zainteresowani nadawaniem nowego kanału na MUX-1, wybrała zgłoszenie Michała Winnickiego na kanał Silver TV z ofertą programową dla osób starszych.
- KRRiT wzięła pod uwagę, że na rynku telewizji naziemnej brakuje takiej oferty. Program zapewni nie tylko rozrywkę, ale również szeroko pojętą informację i edukację, szczególnie w dziedzinie aktywizacji i zdrowego trybu życia - uzasadniła KRRiT wybór kanału Silver TV.
Audycje takie mają zajmować nie mniej niż 70 proc. tygodniowego czasu nadawania w godz. 6:00-23:00.
Winnicki złożył w konkursie wnioski na jeszcze dwa kanały: TVC Nostalgia i Tele Rozrywka.
Silver TV dla seniorów
Kanał Silver TV ma być propozycją skierowaną do widzów ze starszego pokolenia tzw. silver (srebrnego). Jak przekazywał nam Winnicki, nie ma obecnie kanału dla seniorów, dlatego będzie to dobry pomysł, także pod względem marketingowym.
- Inspiracją do stworzenia Silver TV była książka "Marketing generacji silver", a także moje własne obserwacje, gdyż jestem synem emerytów. Kanały adresowane do widzów 50+ powstały już m.in. w Czechach (CT3) oraz Niemczech (SAT1 Gold) i cieszą się tam dużym zainteresowaniem. Polska telewizja goni za młodym widzem w wieku 16-49 lat, ale to dawno nieaktualna grupa docelowa. Telewizji wierni są widzowie starsi i w końcu dla nich trzeba stworzyć dedykowany im tematyczny kanał telewizyjny - uzasadniał w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.
Wygrana w konkursie nie oznacza jednak, że nowy kanał ruszy w piątek. Zwykle proces uruchomienia nowej stacji trwa, w zależności od stopnia przygotowania, od kilku tygodni do nawet kilku miesięcy. W przypadku naziemnej telewizji nadawca musi też podpisać umowę z Emitelem, który jest operatorem technicznym MUX-1.
- Musimy przejść całą ścieżkę formalną - otrzymać koncesję w formie pisemnej i uzyskać rezerwację częstotliwości na MUX 1. Technicznie jesteśmy gotowi ruszyć nawet w dniu otrzymania wszystkich dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia emisji zgodnie z przepisami prawa - komentuje Michał Winnicki.
Konkurs cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem nadawców. Oprócz Michała Winnickiego wnioski na zagospodarowanie wolnego miejsca na MUX-1 złożyli: ATM Grupa na ATM Rozrywka, Telewizja Polsat (dla kanału Polsat Edu), Wirtualna Polska (H! TV), Red Carpet Media Group (Red Carpet TV), Green Content (Dmax), Gaming Tech Esports Media (CD Action TV).
ATM Rozrywka straciła w epidemii
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. przychody ATM Grupy w pionie nadawania, który od wiosny 2019 roku stanowi wyłącznie ATM Rozrywka, zmalały rok do roku o 28,7 proc. do 11,59 mln zł, a zysk netto - z 5,09 mln zł do 51 tys. zł.
Firma w sprawozdaniu finansowym wyjaśniła, że ATM Rozrywka zanotowała spadek oglądalności, ponieważ po wybuchu epidemii widzowie częściej śledzili kanały informacyjne.
Według danych Nielsen Audience Measurement w całym ub.r. udział ATM Rozrywki w rynku oglądalności wyniósł 0,513 proc., po spadku o 21,4 proc. z 0,653 proc. w 2019 roku.
TVP1 i Polsat liderami w DVB-T w styczniu
Dołącz do dyskusji: Silver TV Michała Winnickiego nowym kanałem w naziemnej telewizji cyfrowej, zajmie miejsce ATM Rozrywki