Skuteczne reklamy w serwisach internetowych mediów regionalnych
46 proc. reklam obecnych na portalach gazet lokalnych przekonuje internautów do określonych działań - wynika z raportu Online Publishers Association. Niewiele mniej skuteczne są reklamy w serwisach regionalnych telewizji i czasopism oraz portalach opiniotwórczych.
Według raportu "Local Online Media: From Advertising to Action" reklama emitowana w internetowych serwisach lokalnych gazet codziennych skłania aż 46 proc. odbiorców do podjęcia określonych działań, np. dokonania zakupu, wejścia na stronę lub uczestnictwa w danym wydarzeniu. W przypadku witryn regionalnych telewizji ten wskaźnik kształtuje się na poziomie 44 proc., a czasopism - 42 proc. Z kolei reklamy obecne na lokalnych portalach opiniotwórczych przekonują do określonych działań 39 proc. internautów, a te zamieszczane w serwisach ogólnych - 37 proc. odbiorców.
- Raport Online Publishers Association potwierdza coraz wyraźniejszą tendencję odejścia internetu od globalnego wymiaru w stronę przestrzeni lokalnej, co stanowi następstwo sukcesu Web 2.0 opartego w głównej mierze na stymulowaniu indywidualnej aktywności użytkowników - komentuje Łukasz Wołek, managing director agencji interaktywnej EURA7. - Wyniki badania to również kolejny dowód na to, że wpływ reklamy internetowej na zachowania ludzi nie tylko w sieci, lecz również poza nią jest z każdym rokiem jest coraz większy - zaznacza.
Dołącz do dyskusji: Skuteczne reklamy w serwisach internetowych mediów regionalnych