Słaba oglądalność TVP2 w DVB-T - przegrywa z TVP Info a w 16-49 z TV Puls (dane za lipiec)
Wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem oglądalności w lipcu był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał TVP ABC, a najwięcej stracił Polsat Sport News - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W lipcu 2016 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do lipca 2015 roku zmniejszył się o 2,25 proc. i wyniósł 13,91 proc.
Wiceliderem była TVP1, która zanotowała udział na poziomie 12,92 proc., po spadku o 5,69 proc.
Podium uzupełnia TVN. Jego średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,20 proc. i wyniósł 10,16 proc.
Z piątej na czwartą lokatę awansowało TVP Info, którego udział zwiększył się o 10,88 proc. do 8,05 proc.
Na piątą pozycję spadła z kolei TVP2. Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, stacja ta po raz pierwszy w historii miesięcznych danych DVB-T wypadła z czołowej czwórki. Udział tego kanału zmalał o 3,32 proc. do 7,56 proc.
Szóste miejsce zajął kanał TV Puls. Jego udział wyniósł 5,05 proc. (przed rokiem było to 5,07 proc.). Oczko niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2, która awansowała z miejsca ósmego (4,41 proc. udziału; jednak w dół o 3,08 proc.).
Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 63,01 proc., pochwalić się mógł kanał TVP ABC, który w rankingu awansował z 19. na 12. pozycję. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 2,38 proc.
Z kolei najwięcej w lipcu br. stracił Polsat Sport News - było to 52,32 proc. do 0,72 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 19. na 22. - przedostatnie.
Wirtualnemedia.pl |
DVB-T 4+ |
Dynamika |
||
lipiec |
||||
Poz. |
Stacja |
2016 |
2015 |
W proc. |
1 |
Polsat |
13,91% |
14,23% |
-2,25% |
2 |
TVP1 |
12,92% |
13,70% |
-5,69% |
3 |
TVN |
10,16% |
10,18% |
-0,20% |
4 |
TVP INFO |
8,05% |
7,26% |
10,88% |
5 |
TVP2 |
7,56% |
7,82% |
-3,32% |
6 |
TV PULS |
5,05% |
5,07% |
-0,39% |
7 |
Puls 2 |
4,41% |
4,55% |
-3,08% |
8 |
TVN7 |
4,19% |
3,70% |
13,24% |
9 |
TV4 |
4,15% |
4,88% |
-14,96% |
10 |
TV6 |
3,51% |
3,04% |
15,46% |
11 |
TTV |
3,17% |
3,23% |
-1,86% |
12 |
TVP ABC |
2,38% |
1,46% |
63,01% |
13 |
TVP3 |
2,38% |
2,28% |
4,39% |
14 |
Stopklatka |
2,27% |
1,95% |
16,41% |
15 |
Fokus TV |
2,05% |
1,76% |
16,48% |
16 |
Polo TV |
1,88% |
1,88% |
0,00% |
17 |
ATM Rozrywka |
1,79% |
1,87% |
-4,28% |
18 |
TVP Rozrywka |
1,75% |
2,17% |
-19,35% |
19 |
Eska TV |
1,14% |
1,03% |
10,68% |
20 |
TVP Historia |
1,12% |
1,18% |
-5,08% |
21 |
TVP Kultura |
0,87% |
0,81% |
7,41% |
22 |
Polsat Sport News |
0,72% |
1,51% |
-52,32% |
23 |
TVP Polonia |
0,55% |
0,90% |
-38,89% |
W grupie komercyjnej 16-49 w lipcu 2016 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T umocnił się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,19 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 1,16 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 7,61 proc. do 12,45 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 7,76 proc., po spadku o 5,60 proc.
Czołową czwórkę uzupełnia tutaj kanał TV Puls, który awansował z miejsca piątego (6,20 proc.; jednak w dół o 5,78 proc.). Na piąte miejsce spadła z kolei TVP2 (6,03 proc.; - 15,31 proc.).
Kolejną pozycję (po awansie z miejsca siódmego) zajęła stacja Puls 2 (5,09 proc.; do góry o 1,60 proc.).
W tej grupie wiekowej największym wzrostem też pochwalić się mógł kanał TVP ABC, którego udział poszedł do góry o 87,41 proc. do 2,53 proc. Najwięcej również i w tym ujęciu stracił Polsat Sport News - było to 56,43 proc. do 0,61 proc. udziału.
Wirtualnemedia.pl |
DVB-T 16-49 |
Dynamika |
||
lipiec |
||||
Poz. |
Stacja |
2016 |
2015 |
W proc. |
1 |
Polsat |
16,19% |
16,38% |
-1,16% |
2 |
TVN |
12,45% |
11,57% |
7,61% |
3 |
TVP1 |
7,76% |
8,22% |
-5,60% |
4 |
TV PULS |
6,20% |
6,58% |
-5,78% |
5 |
TVP2 |
6,03% |
7,12% |
-15,31% |
6 |
Puls 2 |
5,09% |
5,01% |
1,60% |
7 |
TV4 |
5,03% |
5,99% |
-16,03% |
8 |
TVN7 |
4,68% |
4,32% |
8,33% |
9 |
TV6 |
4,58% |
4,04% |
13,37% |
10 |
TTV |
4,03% |
3,74% |
7,75% |
11 |
TVP INFO |
3,68% |
3,04% |
21,05% |
12 |
Polo TV |
3,37% |
3,16% |
6,65% |
13 |
TVP ABC |
2,53% |
1,35% |
87,41% |
14 |
Fokus TV |
2,53% |
2,21% |
14,48% |
15 |
Stopklatka |
2,49% |
2,35% |
5,96% |
16 |
ATM Rozrywka |
2,18% |
2,34% |
-6,84% |
17 |
Eska TV |
1,84% |
1,84% |
0,00% |
18 |
TVP Rozrywka |
1,63% |
2,25% |
-27,56% |
19 |
TVP3 |
1,24% |
1,38% |
-10,14% |
20 |
TVP Historia |
1,05% |
1,12% |
-6,25% |
21 |
TVP Kultura |
0,80% |
0,79% |
1,27% |
22 |
Polsat Sport News |
0,61% |
1,40% |
-56,43% |
23 |
TVP Polonia |
0,45% |
0,87% |
-48,28% |
Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.
Dołącz do dyskusji: Słaba oglądalność TVP2 w DVB-T - przegrywa z TVP Info a w 16-49 z TV Puls (dane za lipiec)
Misja jest wypełniona w momencie, gdy przekaz programu misyjnego trafia do odbiorcy.
Głosicieli "misji" można porównać do kaznodziejów, którym kazano iść i głosić dobrą nowinę.
Jeden kaznodzieja poszedł, stanął na rynku, mówił głośno, jasno, czytelnie. I ten porwał swą mową tłumy.
Drugi poszedł, wszedł w skryty zaułek, stanął tyłem do ludzi i zaczął seplenić, z twarzą zwróconą do ściany.
Którym więc kaznodzieją jest TVP: tym porywającym tłumy, czy tym sepleniącym do ściany...