SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Słaba oglądalność TVP2 w DVB-T - przegrywa z TVP Info a w 16-49 z TV Puls (dane za lipiec)

Wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem oglądalności w lipcu był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał TVP ABC, a najwięcej stracił Polsat Sport News - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W lipcu 2016 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do lipca 2015 roku zmniejszył się o 2,25 proc. i wyniósł 13,91 proc.

Wiceliderem była TVP1, która zanotowała udział na poziomie 12,92 proc., po spadku o 5,69 proc.

Podium uzupełnia TVN. Jego średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,20 proc. i wyniósł 10,16 proc.

Z piątej na czwartą lokatę awansowało TVP Info, którego udział zwiększył się o 10,88 proc. do 8,05 proc.

Na piątą pozycję spadła z kolei TVP2. Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, stacja ta po raz pierwszy w historii miesięcznych danych DVB-T wypadła z czołowej czwórki. Udział tego kanału zmalał o 3,32 proc. do 7,56 proc.

Szóste miejsce zajął kanał TV Puls. Jego udział wyniósł 5,05 proc. (przed rokiem było to 5,07 proc.). Oczko niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2, która awansowała z miejsca ósmego (4,41 proc. udziału; jednak w dół o 3,08 proc.).

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 63,01 proc., pochwalić się mógł kanał TVP ABC, który w rankingu awansował z 19. na 12. pozycję. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 2,38 proc.

Z kolei najwięcej w lipcu br. stracił Polsat Sport News - było to 52,32 proc. do 0,72 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 19. na 22. - przedostatnie.

Wirtualnemedia.pl

DVB-T 4+

Dynamika

lipiec

Poz.

Stacja

2016

2015

W proc.

1

Polsat

13,91%

14,23%

-2,25%

2

TVP1

12,92%

13,70%

-5,69%

3

TVN

10,16%

10,18%

-0,20%

4

TVP INFO

8,05%

7,26%

10,88%

5

TVP2

7,56%

7,82%

-3,32%

6

TV PULS

5,05%

5,07%

-0,39%

7

Puls 2

4,41%

4,55%

-3,08%

8

TVN7

4,19%

3,70%

13,24%

9

TV4

4,15%

4,88%

-14,96%

10

TV6

3,51%

3,04%

15,46%

11

TTV

3,17%

3,23%

-1,86%

12

TVP ABC

2,38%

1,46%

63,01%

13

TVP3

2,38%

2,28%

4,39%

14

Stopklatka

2,27%

1,95%

16,41%

15

Fokus TV

2,05%

1,76%

16,48%

16

Polo TV

1,88%

1,88%

0,00%

17

ATM Rozrywka

1,79%

1,87%

-4,28%

18

TVP Rozrywka

1,75%

2,17%

-19,35%

19

Eska TV

1,14%

1,03%

10,68%

20

TVP Historia

1,12%

1,18%

-5,08%

21

TVP Kultura

0,87%

0,81%

7,41%

22

Polsat Sport News

0,72%

1,51%

-52,32%

23

TVP Polonia

0,55%

0,90%

-38,89%

W grupie komercyjnej 16-49 w lipcu 2016 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T umocnił się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,19 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 1,16 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 7,61 proc. do 12,45 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 7,76 proc., po spadku o 5,60 proc.

Czołową czwórkę uzupełnia tutaj kanał TV Puls, który awansował z miejsca piątego (6,20 proc.; jednak w dół o 5,78 proc.). Na piąte miejsce spadła z kolei TVP2 (6,03 proc.; - 15,31 proc.).
Kolejną pozycję (po awansie z miejsca siódmego) zajęła stacja Puls 2 (5,09 proc.; do góry o 1,60 proc.).

W tej grupie wiekowej największym wzrostem też pochwalić się mógł kanał TVP ABC, którego udział poszedł do góry o 87,41 proc. do 2,53 proc. Najwięcej również i w tym ujęciu stracił Polsat Sport News - było to 56,43 proc. do 0,61 proc. udziału.

Wirtualnemedia.pl

DVB-T 16-49

Dynamika

lipiec

Poz.

Stacja

2016

2015

W proc.

1

Polsat

16,19%

16,38%

-1,16%

2

TVN

12,45%

11,57%

7,61%

3

TVP1

7,76%

8,22%

-5,60%

4

TV PULS

6,20%

6,58%

-5,78%

5

TVP2

6,03%

7,12%

-15,31%

6

Puls 2

5,09%

5,01%

1,60%

7

TV4

5,03%

5,99%

-16,03%

8

TVN7

4,68%

4,32%

8,33%

9

TV6

4,58%

4,04%

13,37%

10

TTV

4,03%

3,74%

7,75%

11

TVP INFO

3,68%

3,04%

21,05%

12

Polo TV

3,37%

3,16%

6,65%

13

TVP ABC

2,53%

1,35%

87,41%

14

Fokus TV

2,53%

2,21%

14,48%

15

Stopklatka

2,49%

2,35%

5,96%

16

ATM Rozrywka

2,18%

2,34%

-6,84%

17

Eska TV

1,84%

1,84%

0,00%

18

TVP Rozrywka

1,63%

2,25%

-27,56%

19

TVP3

1,24%

1,38%

-10,14%

20

TVP Historia

1,05%

1,12%

-6,25%

21

TVP Kultura

0,80%

0,79%

1,27%

22

Polsat Sport News

0,61%

1,40%

-56,43%

23

TVP Polonia

0,45%

0,87%

-48,28%

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Dołącz do dyskusji: Słaba oglądalność TVP2 w DVB-T - przegrywa z TVP Info a w 16-49 z TV Puls (dane za lipiec)

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maciej konserwatywny
Oglądalność telewizji narodowej jest sprawą czwartorzędną i nie powinno się tym tak bardzo przejmować. Telewizja narodowa jest od tego, żeby wypełniać misję, a nie ścigać się z głupimi stacjami komercyjnymi i schlebiać lewackim gustom. Niestety w ostatnich latach TVP właśnie to robiła, ale odkąd prezesem jest Jacek Kurski, sprawy mają się zdecydowanie ku lepszemu. I mam nadzieję, że następca Kurskiego też popchnie sprawy w dobrym kierunku!
0 0
odpowiedź
User
prawnik
Ciąg dalszy trendu poszukiwania kanałów mniej dotkniętych dobrą zmianą i mniej opatrzonych niż Wielka Czwórka.
0 0
odpowiedź
User
prawnik
Oglądalność telewizji narodowej jest sprawą czwartorzędną i nie powinno się tym tak bardzo przejmować. Telewizja narodowa jest od tego, żeby wypełniać misję ...


Misja jest wypełniona w momencie, gdy przekaz programu misyjnego trafia do odbiorcy.

Głosicieli "misji" można porównać do kaznodziejów, którym kazano iść i głosić dobrą nowinę.
Jeden kaznodzieja poszedł, stanął na rynku, mówił głośno, jasno, czytelnie. I ten porwał swą mową tłumy.
Drugi poszedł, wszedł w skryty zaułek, stanął tyłem do ludzi i zaczął seplenić, z twarzą zwróconą do ściany.

Którym więc kaznodzieją jest TVP: tym porywającym tłumy, czy tym sepleniącym do ściany...
0 0
odpowiedź