Spada oglądalność "M jak miłość"
Zakończona w miniony wtorek kolejna seria emitowanego w TVP 2 "Mjak miłość" cieszyła się o około 800 tys. widzów mniejsząoglądalnością niż edycja serialu emitowana rok wcześniej. Nadaljednak produkcja pozostaje hitem polskiej telewizji, a w tymsezonie zarobiła dla Dwójki aż 80 mln zł.
Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dlaWirtualnemedia.pl wynika, iż w okresie od września ubiegłego rokudo połowy czerwca br. "M jak miłość" oglądało średnio 8,74 mlnwidzów przy udziale w rynku wynoszącym 54,73 proc. (51,12 proc. wgrupie 16-49). Rok wcześniej serial miał 9,5 mln widzów i 57,73proc. udziału (55,29 proc.).
Wszyscy4+ | 16 - 49 | ||
Sezon | AMR | SHR % | SHR % |
2007 - 2008 | 8 742 777 | 54,73% | 51,13% |
2006 - 2007 | 9 502 746 | 57,17% | 55,29% |
Spadek popularności "M jak miłość" widać także w danych ooglądalności dziesięciu najpopularniejszych odcinków w obusezonach. Żaden z topowych epizodów właśnie zakończonej serii nieprzekroczył 10 mln widzów, rok wcześniej widownię powyżej tejgranicy miały wszystkie najpopularniejsze odcinki.
Wszyscy4+ | 16 - 49 | |||
Lp. | Data | AMR | SHR % | SHR % |
1 | 20-11-2007 | 9 872 765 | 56,78% | 54,39% |
2 | 14-01-2008 | 9 869 283 | 58,97% | 56,45% |
3 | 29-01-2008 | 9 807 339 | 60,78% | 57,94% |
4 | 06-11-2007 | 9 806 665 | 57,11% | 53,36% |
5 | 21-01-2008 | 9 778 644 | 59,17% | 56,02% |
6 | 07-01-2008 | 9 765 656 | 57,50% | 53,62% |
7 | 05-11-2007 | 9 753 107 | 55,70% | 52,54% |
8 | 19-11-2007 | 9 746 813 | 57,05% | 55,64% |
9 | 18-12-2007 | 9 708 475 | 58,23% | 54,92% |
10 | 25-02-2008 | 9 668 171 | 57,43% | 53,17% |
Wszyscy4+ | 16 - 49 | |||
Lp. | Data | AMR | SHR % | SHR % |
1 | 05-12-2006 | 10 591 195 | 60,35% | 58,23% |
2 | 17-10-2006 | 10 584 647 | 60,40% | 58,87% |
3 | 05-02-2007 | 10 560 336 | 59,35% | 57,03% |
4 | 13-02-2007 | 10 484 861 | 58,49% | 58,93% |
5 | 08-01-2007 | 10 460 346 | 58,27% | 56,29% |
6 | 07-11-2006 | 10 403 516 | 60,67% | 59,46% |
7 | 29-01-2007 | 10 394 289 | 56,69% | 55,25% |
8 | 12-02-2007 | 10 386 392 | 58,73% | 57,60% |
9 | 12-12-2006 | 10 362 251 | 59,04% | 56,88% |
10 | 15-01-2007 | 10 307 868 | 58,40% | 54,89% |
Mimo zmniejszenia się oglądalności obyczajowej produkcji, TVP 2 wpaśmie jej emisji była zdecydowanym liderem rynku. Druga w tymczasie TVN miała 2,13 mln widzów, trzecia TVP 1 - 1,74 mln, aczwarty Polsat - 1,28 mln.
Wszyscy4+ | ||
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 2 - M jakmiłość | 8 742 777 | 54,73% |
TVN | 2 132 309 | 13,35% |
TVP 1 | 1 742 359 | 10,91% |
Polsat | 1 275 868 | 7,99% |
Na reklamach nadawanych wokół odcinków "M jak miłość" z sezonu2007/2008 Dwójka zarobiła w sumie 80,3 mln zł. W sezonie 2006/2007wpływy były niższe i wyniosły 65,8 mln zł. Liczył on co prawdasześć odcinków mniej, ale i tak średni przychód z epizodu byłniższy niż obecnie (dane cennikowe bez rabatów).
Z analizy profilu widowni serialu wynika, iż "M jak miłość"przyciąga przed ekrany głównie kobiety, widzów powyżej 45. rokużycia, mieszkańców wsi, średnich i dużych miast.
AFF | ADH % | ||
Płeć | Mężczyźni | 72 | 34,76% |
Kobiety | 126 | 65,24% | |
Wiek | 4- 9 | 48 | 3,01% |
10-15 | 62 | 4,81% | |
16 - 19 | 49 | 3,07% | |
20 - 24 | 43 | 3,78% | |
25 - 29 | 60 | 5,05% | |
30 - 34 | 91 | 7,02% | |
35 - 39 | 87 | 5,79% | |
40 - 44 | 91 | 6,07% | |
45 - 49 | 106 | 8,41% | |
50 - 54 | 143 | 11,78% | |
55 - 59 | 155 | 10,97% | |
60+ | 166 | 30,24% | |
Wlk.miasta | Wieś | 106 | 40,80% |
< 50 tys. | 100 | 23,81% | |
50-100 tys. | 99 | 8,84% | |
100-200 tys. | 103 | 8,27% | |
> 200 tys. | 88 | 18,29% | |
Zawód | Top management | 83 | 6,80% |
Pracownicyszczebla średniego | 102 | 13,03% | |
Pracownicyfizyczni i rolnicy | 89 | 17,27% | |
Emeryci | 161 | 41,78% | |
Inne | 63 | 21,13% | |
Wykształcenie | Podstawowe | 110 | 49,37% |
Średnie | 103 | 30,85% | |
Wyższe | 105 | 11,95% | |
Inne | 56 | 7,82% |
Dołącz do dyskusji: Spada oglądalność "M jak miłość"