Spadek nakładów branży motoryzacyjnej na reklamy
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku wydatki amerykańskiej branży motoryzacyjnej na reklamy wyniosły 1,99 miliarda dolarów.
To o 14 procent mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (2,32 mld USD). Spadek nakładów reklamowych jest podobny jak w przypadku sprzedaży nowych samochodów - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer, powołując się na dane firmy badawczej TNS Media Intelligence.
Producenci samochodów tradycyjnie należą do największych reklamodawców za oceanem. Czwarta pod tym względem firma General Motors wydała w I kwartale na reklamy 535 milionów dolarów. Tymczasem w całym ubiegłym roku nakłady te wyniosły 2,1 miliarda dolarów i był to trzeci rok z rzędu, w którym notowały one spadek.
Jasnym punktem w wydatkach branży motoryzacyjnej jest internet. W ubiegłym roku nakłady na reklamę w sieci zwiększyły się o 57,9 procenta do 441,6 miliona dolarów. Firma eMarketer prognozuje tutaj dwucyfrowy wzrost do roku 2012, kiedy wydatki reklamowe online mają wynieść 5,61 miliarda dolarów.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Spadek nakładów branży motoryzacyjnej na reklamy