Spadek przychodów z mobilnych usług w Niemczech
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku przychody na niemieckim rynku mobilnych usług wyniosły 4,8 miliarda euro.
To o 0,5 procenta mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego oraz o 3,7 procenta mniej w porównaniu z wcześniejszym kwartałem.
Co prawda o 141 milionów euro w ujęciu rocznym zwiększyły się przychody z usług typu non-voice (wiadomości i dane), ale to nie zdołało w pełni zrekompensować spadku przychodów z usług głosowych, wynikającego z niższych opłat i agresywnej konkurencji.
Wśród operatorów działających na niemieckim rynku, liderem pod względem przychodów był w I kwartale T-Mobile z 35,8 procenta udziału w rynku, wyprzedzając Vodafone (34,5 procenta), E-Plus (15,3 procenta) oraz O2 (14,5 procenta).
Z kolei liczba mobilnych subskrybentów w Niemczech zwiększyła się w ujęciu rocznym o ponad 7 milionów, do poziomu 107 milionów konsumentów na koniec marca bieżącego roku.
źródło: Telecompaper
Dołącz do dyskusji: Spadek przychodów z mobilnych usług w Niemczech