Spadła widownia i przychody reklamowe 'Rzymu'
Drugi sezon serialu "Rzym" nadawany w TVP 1 jesienią br. oglądało o ponad 56 proc. mniej widzów niż pokazywaną rok temu pierwszą serię produkcji, a przychody reklamowe serialu spadły o połowę - wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl.
Ocenzurowaną wersję "Rzymu 2" Jedynka nadawała od 5 października do 7 grudnia br. w poniedziałki o 20.20. Dziesięć wyemitowanych odcinków sezonu obejrzało średnio 1,18 mln widzów, dając stacji 7,09 proc. udziału w grupie 4+ i 5,70 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Natomiast premierowa seria "Rzymu" pokazywana była przez TVP 1 zeszłej jesieni w piątki o 20.20. Wtedy serial śledziło 2,7 mln osób i miał odpowiednio 18,41 proc. i 16,27 proc. udziału.
Słaba widownia drugiej edycji sprawiła, że Jedynka w paśmie emisji serialu zajmowała dopiero czwarte miejsce w rynku telewizyjnym. Tym razie jednak "Rzym" nakładał się częściowo na hit TVP 2 - serial "M jak miłość". To właśnie ta antena była liderem rynku w czasie nadawania kostiumowej produkcji. Poza "M jak miłość" TVP 2 pokazywała też "Barwy szczęścia", co dało jej aż 42,91 proc. udziału. Drugie miejsce zajął Polsat (16,60 proc.; filmy fabularne), a trzecie - TVN (15,06 proc.; "Na Wspólnej", "W-11 - Wydział Śledczy").
Wpływy reklamowe z drugiej serii wyniosły 5,7 mln zł, podczas gdy pierwsza przyniosła TVP 1 przychody na poziomie 11,6 mln zł (dane cennikowe bez rabatów).
Z analizy profilu widowni "Rzymu 2 " wynika, że produkcję oglądały głównie mężczyźni, widzowie po czterdziestce, mieszkańcy wsi i małych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
"Rzym" to serial historyczny wyprodukowany przez stacje HBO i BBC. Jego akcja rozgrywa się u schyłku Republiki Rzymskiej i początku Cesarstwa Rzymskiego Produkcja pokazuje głównie życie w tytułowe Rzymie, panujące tam zwyczaje i mentalność mieszkańców, a mniej skupia się na wydarzeniach politycznych.
Widownia "Rzymu 2" odcinek po odcinku
|
Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
05-10-2009 | 1 268 057 | 7,73% | 5,08% |
12-10-2009 | 1 280 448 | 7,80% | 7,15% |
19-10-2009 | 1 209 455 | 7,29% | 6,18% |
26-10-2009 | 1 197 589 | 7,22% | 5,90% |
02-11-2009 | 1 180 581 | 7,11% | 5,83% |
09-11-2009 | 1 108 627 | 6,66% | 5,04% |
16-11-2009 | 1 128 013 | 6,55% | 5,15% |
23-11-2009 | 1 314 981 | 7,87% | 6,43% |
30-11-2009 | 1 074 174 | 6,35% | 4,89% |
07-12-2009 | 1 067 215 | 6,50% | 5,57% |
średnia | 1 180 405 | 7,09% | 5,70% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu
|
Wszyscy 4+ | |
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 2 | 7 144 405 | 42,91% |
Polsat | 2 764 347 | 16,60% |
TVN | 2 507 858 | 15,06% |
TVP 1 – Rzym 2 | 1 180 405 | 7,09% |
Profil widowni produkcji
Rzym 2 | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 49,74% | 103 |
|
Kobiety | 50,26% | 97 |
Wiek | 4-9 | 1,95% | 33 |
|
10-15 | 3,32% | 45 |
|
16 - 19 | 1,92% | 32 |
|
20 - 24 | 2,06% | 24 |
|
25 - 29 | 4,12% | 48 |
|
30 - 34 | 5,09% | 63 |
|
35 - 39 | 6,29% | 92 |
|
40 - 44 | 6,90% | 107 |
|
45 - 49 | 9,02% | 121 |
|
50 - 54 | 13,79% | 167 |
|
55 - 59 | 12,10% | 162 |
|
60+ | 33,44% | 176 |
Wlk. miasta | Wieś | 44,21% | 113 |
|
< 50 tys. | 26,87% | 113 |
|
50-100 tys. | 7,38% | 87 |
|
100-200 tys. | 4,64% | 59 |
|
> 200 tys. | 16,90% | 82 |
Zawód | Top management | 6,06% | 76 |
|
Pracownicy średniego szczebla | 13,05% | 92 |
|
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 22,44% | 108 |
|
Emeryci | 44,37% | 167 |
|
Inni | 14,08% | 46 |
Wykształcenie | Podstawowe | 53,45% | 119 |
|
Średnie | 30,17% | 100 |
|
Wyższe | 11,11% | 97 |
|
Inne | 5,27% | 39 |
Dołącz do dyskusji: Spadła widownia i przychody reklamowe 'Rzymu'