SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spadła widownia i przychody reklamowe 'Rzymu'

Drugi sezon serialu "Rzym" nadawany w TVP 1 jesienią br. oglądało o ponad 56 proc. mniej widzów niż pokazywaną rok temu pierwszą serię produkcji, a przychody reklamowe serialu spadły o połowę - wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl.

Ocenzurowaną wersję "Rzymu 2" Jedynka nadawała od 5 października do 7 grudnia br. w poniedziałki o 20.20. Dziesięć wyemitowanych odcinków sezonu obejrzało średnio 1,18 mln widzów, dając stacji 7,09 proc. udziału w grupie 4+ i 5,70 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Natomiast premierowa seria "Rzymu" pokazywana była przez TVP 1 zeszłej jesieni w piątki o 20.20. Wtedy serial śledziło 2,7 mln osób i miał odpowiednio 18,41 proc. i 16,27 proc. udziału.

Słaba widownia drugiej edycji sprawiła, że Jedynka w paśmie emisji serialu zajmowała dopiero czwarte miejsce w rynku telewizyjnym. Tym razie jednak "Rzym" nakładał się częściowo na hit TVP 2 - serial "M jak miłość". To właśnie ta antena była liderem rynku w czasie nadawania kostiumowej produkcji. Poza "M jak miłość" TVP 2 pokazywała też "Barwy szczęścia", co dało jej aż 42,91 proc. udziału. Drugie miejsce zajął Polsat (16,60 proc.; filmy fabularne), a trzecie - TVN (15,06 proc.; "Na Wspólnej", "W-11 - Wydział Śledczy").

Wpływy reklamowe z drugiej serii wyniosły 5,7 mln zł, podczas gdy pierwsza przyniosła TVP 1 przychody na poziomie 11,6 mln zł (dane cennikowe bez rabatów).

Z analizy profilu widowni "Rzymu 2 " wynika, że produkcję oglądały głównie mężczyźni, widzowie po czterdziestce, mieszkańcy wsi i małych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.

"Rzym" to serial historyczny wyprodukowany przez stacje HBO i BBC. Jego akcja rozgrywa się u schyłku Republiki Rzymskiej i początku Cesarstwa Rzymskiego Produkcja pokazuje głównie życie w tytułowe Rzymie, panujące tam zwyczaje i mentalność mieszkańców, a mniej skupia się na wydarzeniach politycznych.

Widownia "Rzymu 2" odcinek po odcinku


Wszyscy 4+ 16-49
Data AMR SHR % SHR %
05-10-2009 1 268 057 7,73% 5,08%
12-10-2009 1 280 448 7,80% 7,15%
19-10-2009 1 209 455 7,29% 6,18%
26-10-2009 1 197 589 7,22% 5,90%
02-11-2009 1 180 581 7,11% 5,83%
09-11-2009 1 108 627 6,66% 5,04%
16-11-2009 1 128 013 6,55% 5,15%
23-11-2009 1 314 981 7,87% 6,43%
30-11-2009 1 074 174 6,35% 4,89%
07-12-2009 1 067 215 6,50% 5,57%
średnia 1 180 405 7,09% 5,70%


Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu


Wszyscy 4+
Stacja AMR SHR %
TVP 2 7 144 405 42,91%
Polsat 2 764 347 16,60%
TVN 2 507 858 15,06%
TVP 1 – Rzym 2 1 180 405 7,09%


Profil widowni produkcji

Rzym 2 ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 49,74% 103

Kobiety 50,26% 97
Wiek 4-9 1,95% 33

10-15 3,32% 45

16 - 19 1,92% 32

20 - 24 2,06% 24

25 - 29 4,12% 48

30 - 34 5,09% 63

35 - 39 6,29% 92

40 - 44 6,90% 107

45 - 49 9,02% 121

50 - 54 13,79% 167

55 - 59 12,10% 162

60+ 33,44% 176
Wlk. miasta Wieś 44,21% 113

< 50 tys. 26,87% 113

50-100 tys. 7,38% 87

100-200 tys. 4,64% 59

> 200 tys. 16,90% 82
Zawód Top management 6,06% 76

Pracownicy średniego szczebla 13,05% 92

Pracownicy fizyczni i rolnicy 22,44% 108

Emeryci 44,37% 167

Inni 14,08% 46
Wykształcenie Podstawowe 53,45% 119

Średnie 30,17% 100

Wyższe 11,11% 97

Inne 5,27% 39


 

Dołącz do dyskusji: Spadła widownia i przychody reklamowe 'Rzymu'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl