Społeczne kupowanie online w Chinach
W Chinach, treści generowane przez samych internautów mają większy wpływ na decyzje związane z zakupami, niż w Stanach Zjednoczonych.
Blisko połowa chińskich internautów z szerokopasmowym dostępem do sieci umieściła swoją opinię na blogu, forum lub czacie, w porównaniu do 28 procent amerykańskich użytkowników - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer, powołując się na badanie firmy Netpop, przeprowadzone w listopadzie ubiegłego roku.
W Chinach, na 58 procent decyzji zakupowych wpływ miały recenzje użytkowników, serwisy oceniające produkty, fora, listy dyskusyjne, blogi i inne treści generowane przez samych internautów. W przypadku USA wskaźnik ten wyniósł tylko 19 procent.
Z badania Netpop wynika również, że także wyszukiwarki internetowe mają w takich przypadkach większy wpływ na Chińczyków niż Amerykanów (odpowiednio 46 do 25 procent).
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Społeczne kupowanie online w Chinach