SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spot Commercial Union nie poniża starszych i niepełnosprawnych

Komisja Etyki Reklamy oddaliła skargę zarzucającą spotowi telewizyjnemu Commercial Union dyskryminowanie osób starszych i niepełnosprawnych. Instytucja oceniła, że utrzymana w konwencji żartu reklama nie propaguje też nagannego zachowania kierowcy.

W jednej z reklam telewizyjnych usług ubezpieczeniowych Commercial Union emitowanych w ramach kampanii "My też jesteśmy kierowcami" pokazana jest staruszka przechodząca wolno przez jezdnię z pomocą balkoniku dla niepełnosprawnych. Budząca zniecierpliwienie obserwującego ją kierowcy kobieta odrzuca jednak w pewnym momencie ten przyrząd i resztę drogi pokonuje energicznym krokiem. Jeden z odbiorców spotu zarzucił mu w skardze przesłanej do Komisji Etyki Reklamy, że poniża osoby starsze, niedołężne i niepełnosprawne.

Na podstawie protestu reklamie postawiono zarzuty sprzeczności z dobrymi obyczajami i poczuciem odpowiedzialności społecznej przez zawieranie treści dyskryminujących. Commercial Union wyjaśniało, że przedstawionej w spocie sytuacji nie należy odbierać dosłownie, tylko zwrócić uwagę na humorystyczną konwencję przejawiającą się zwłaszcza w zachowaniu staruszki pod koniec filmiku. Firma zaznaczyła, że w ten sposób chciała pokazać, jak mylne może być pierwsze wrażenie - również w trakcie wyboru ubezpieczeń, a przy okazji edukować kierowców w zakresie bezpieczeństwa, prezentując zaskakujące zdarzenia na drodze. Commercial Union dodało, że poprzedziło emisję reklamy testem konsumenckim, w którym 70 proc. odbiorców oceniło ją bardzo pozytywnie, podkreślając jej aspekt humorystyczny.

Po rozpatrzeniu sprawy Komisja Etyki Reklamy oddaliła skargę, uznając, że spot mieści się w konwencji żartu i nie dyskryminuje osób starszych i niepełnosprawnych, a przedstawione w nim zachowania kierowcy nie są naganne. Instytucja zwróciła uwagę, że kobieta w pierwszej części reklamy powoli i niepewnie przechodząca przez jezdnię w pewnej chwili podnosi balkonik, na którym się opierała, i szybkim krokiem swobodnie idzie dalej, co wyraźnie wskazuje, że nie chodzi tu o osobę niepełnosprawną. W konsekwencji regulator polskiego rynku reklamowego uznał, że spot nie narusza norm Kodeksu Etyki Reklamy.

Dołącz do dyskusji: Spot Commercial Union nie poniża starszych i niepełnosprawnych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl