Spotkanie Biura Reklamy IAB
17 lutego 2004 roku w siedzibie Onet.pl w Warszawie, odbyło się pierwsze spotkanie członków Biura Reklamy IAB Polska
Wśród członków Biura Reklamy są przedstawiciele portali i sieci reklamowych. Zadaniem Biura jest tworzenie regulacji niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania rynku reklamy internetowej. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele następujących podmiotów: Onet.pl, WP.pl, Interia.pl, Gazeta.pl, Ad.net, IDMnet, ARBOmedia, o2.pl.
Celem spotkania było omówienie możliwości stosowania na polskim rynku internetowym europejskich standardów reklamowych , wprowadzonych w 2003 roku przez IAB Europe. Poruszono także kwestię sposobu raportowania przychodów z reklamy online oraz kategoryzacji wydatków reklamowych ze względu na branże.
Ważne miejsce w dyskusji zajęła sprawa pomiarów typu rate card w Internecie. Wspólnie uzgodniono, że należy rozpocząć prace nad tym sposobem raportowania wydatków reklamowych w polskim Internecie.
Podczas spotkania przedstawiciele IAB Polska przekazali informacje na temat przyszłego członkostwa polskiego oddziału Stowarzyszenia w IAB Europe. Pierwszym efektem prac Biura Reklamy IAB będzie publikacja zbioru standardów w zakresie nazw, formatów i wymagań technicznych form reklamowych.
Kolejne spotkanie Biura odbędzie się w drugiej połowie marca, a jego gospodarzem będzie portal Interia.pl.
Dołącz do dyskusji: Spotkanie Biura Reklamy IAB