SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

STS: reklama House to rozerotyzowana prowokacja, LPP odpowiada za seksualizowanie nastolatków

Stowarzyszenie Twoja Sprawa skrytykowało reklamę, na której oparta jest prowadzona obecnie kampania odzieży House (produkowanej przez LPP). - Jest to prowokacja wymierzoną szczególnie w rodziców, którzy nie życzą sobie, aby ktokolwiek, a zwłaszcza koncerny, kierował do ich dzieci rozerotyzowane obrazy wbrew ich woli - ocenia organizacja.

Stowarzyszenie oburza się na reklamę pokazywaną od ponad miesiąca w ramach kampanii House pod hasłem „Every Sound Makes Music” (przeczytaj o niej więcej). Zdjęcie pokazuje młodą dziewczynę w ekstatycznym objęciu z chłopakiem.

Według Stowarzyszenia Twoja Sprawa plakat przedstawia parę podczas domniemanego kontaktu seksualnego. - Reklama jest prowokacją wymierzoną szczególnie w rodziców, którzy nie życzą sobie, aby ktokolwiek, a zwłaszcza koncerny, kierował do ich dzieci rozerotyzowane obrazy wbrew ich woli - ocenia organizacja.

STS wytyka firmie LPP, że po raz kolejny w kampanii swojej marki odzieżowej skierowanej do młodzieży stawia na prowokacyjny przekaz. - Skandalizujące reklamy od wielu lat są jej znakiem rozpoznawczym, celuje w tym zwłaszcza marka House. Jest to świadomie przyjęta forma komunikacji, która pod uwagę bierze wyłącznie zysk, niezależnie od „skutków ubocznych” prowadzonych działań marketingowych - ocenia Stowarzyszenie.

- A skutki są i to poważne. Seksualizacja przestrzeni publicznej to zjawisko, które w ostatnich latach zostało gruntownie przebadane przez wielu światowej sławy badaczy. Konsekwencje dla dorastających dziewcząt, które obcują na co dzień z przesadnie rozerotyzowaną przestrzenią to m.in. spadek ambicji, spadek zadowolenia z własnego ciała, depresje, zaburzenia odżywiania - wylicza organizacja. - Marek Piechocki, prezes koncernu LPP, powinien czuć osobistą odpowiedzialność za współuczestniczenie w zjawisku seksualizowania dziewcząt i chłopców - podkreśla.

Stowarzyszenie wytyka też LPP, że w celu optymalizacji kosztów zleca produkcję swoich ubrań fabrykom w Azji i dopiero po tym, jak w czerwcu ub.r. w jednej z nich doszło do tragicznego wypadku i sporego kryzysu wizerunkowego firmy (więcej na ten temat), firma podpisała międzynarodową umowę branży odzieżowej na rzecz poprawy bezpieczeństwa pracy w fabrykach, choć inne podmioty zrobiły to wcześniej.

Biuro prasowe LPP nie odpowiedziało na razie na naszą prośbę o komentarz do tych zarzutów.

Przypomnijmy, że parę tygodni temu Stowarzyszenie Twoja Sprawa zarzuciło producentowi Sprite’a, że spot napoju oparł na seksualizacji nastolatków, na co firma odpowiedziała, że w reklamie występują dorośli, a jest ona skierowana do osób mających minimum 16 lat (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: STS: reklama House to rozerotyzowana prowokacja, LPP odpowiada za seksualizowanie nastolatków

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wyga reklamowy
Ciekawe jaka firma stworzyła tą beznadziejną komunikację dla House?
odpowiedź
User
TeG
może nadszedł czas, by również reklamy miały znaczek "7" "12" 16" itd. przestrzegający, by osoby poniżej danego roku życia tych reklam nie oglądały?
odpowiedź