“Super Express” i “Gazeta Polska Codziennie” zyskały czytelników
Tylko “Super Express” i “Gazeta Polska Codziennie” zakończyły maj ze wzrostem sprzedaży - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Największy spadek zanotowały “Przegląd Sportowy”, “Rzeczpospolita” i “Fakt”.
Niezmiennie najchętniej kupowanym dziennikiem w Polsce pozostaje tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). W maju 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tej gazety wyniosła 337 790 egz., co oznacza spadek o 12,11 proc. w porównaniu do maja 2012 roku - wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Druga pozycja cały czas należy do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w piątym miesiącu br. sprzedawało się średnio w liczbie 203 740 egz., po spadku o 11,13 proc.
Maj był dobrym miesiącem dla “Super Expressu” (Murator), który zanotował największy wzrost średniej sprzedaży ogółem w zestawieniu, podczas gdy w poprzednich miesiącach notował spadki. Wynik będącego na trzecim miejscu tabloidu poszedł do góry o 0,99 proc. do 157 153 egz.
Z danych ZKDP wynika, że “Rzeczpospolita” (Gremi Media) utrzymała w maju br. czwarte miejsce w rankingu sprzedaży dzienników. Jej średnia sprzedaż ogółem spadła co prawda o 14,39 proc. względem maja ub.r. do 65 991 egz., ale po raz pierwszy od wielu miesięcy “Rz” nie zanotowała największego spadku w całym zestawieniu.
6 maja br. “Rzeczpospolita” przeszła spore zmiany. Zmodyfikowana została jej zawartość i szata graficzna, a dziennik zaczął publikować bardziej użyteczne materiały dla przedsiębiorców (więcej na ten temat) Zmiany wsparła kampania w telewizji, prasie, radiu i w internecie, w której wziął udział redaktor naczelny “Rz” Bogusław Chrabota (zobacz spot).
Bogusław Chrabota podkreśla, że rozpowszechnianie płatne razem “Rz”, czyli najszersza miara sprzedaży, wyniosło w maju 114 292 egz., notując wzrost rok do roku o 8 proc., najwyższy w segmencie (jak już informowaliśmy to głównie efekt wzrostu rozpowszechniania e-wydań).
- W maju dynamicznie wzrosła także sprzedaż e-wydań (o 129 proc.). Pokazuje to pozytywną reakcję rynku zarówno na naszą kampanię jak i na wprowadzone zmiany. Pracujemy nad tym, aby tendencje wzrostowe się utrzymały - mówi nam Chrabota. - Dalsze zmiany to przede wszystkim doskonalenie gazety. Udało się zmienić jej konstrukcję na stronach dla profesjonalistów, a teraz będziemy stale poprawiać jakość serwisów także pod kątem multiaplikacyjności - mówi naczelny. Zmiany obejmą wersję mobilną “Rz” i jej serwis internetowy.
Największy spadek średniej sprzedaży ogółem zanotował w maju br. “Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), plasujący się na szóstym miejscu. Jego wynik zmalał o 14,69 proc. do 37 880 egz.
Poza “SE” wzrost sprzedaży odnotowała też siódma w rankingu “Gazeta Polska Codziennie” (Forum). W maju br. sprzedawała się średnio w liczbie 26 243 egz., czyli o 0,58 proc. wyższej niż rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl |
maj |
|||||
ZKDP |
2013 |
2012 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna |
496 647 |
337 790 |
337 790 |
538 999 |
384 349 |
384 349 |
Gazeta Wyborcza |
304 560 |
230 410 |
203 740 |
341 495 |
248 700 |
229 269 |
Super Express |
278 191 |
157 873 |
157 153 |
290 803 |
156 371 |
155 614 |
Rzeczpospolita |
106 577 |
114 292 |
65 991 |
127 358 |
106 057 |
77 083 |
Dziennik Gazeta Prawna |
70 843 |
65 512 |
50 125 |
99 327 |
75 285 |
52 386 |
Przegląd Sportowy |
80 667 |
37 880 |
37 880 |
85 732 |
44 403 |
44 403 |
Gazeta Polska Codziennie |
88 764 |
26 243 |
26 243 |
100 660 |
26 091 |
26 091 |
Puls Biznesu |
18 323 |
16 714 |
11 772 |
20 006 |
17 756 |
12 566 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
10 878 |
7 179 |
3 640 |
11 590 |
7 284 |
4 179 |
W maju br. odświeżona “Rzeczpospolita” zanotowała też największy wzrost średniej sprzedaży ogółem w porównaniu do kwietnia br. - wyniósł on 2,87 proc. Co ciekawe, w tym ujęciu najwięcej straciła “Gazeta Polska Codziennie” - jej średnia sprzedaż poszła w dół o 6,11 proc.
Wirtualnemedia.pl |
maj |
kwiecień |
||||
ZKDP |
2013 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna |
496 647 |
337 790 |
337 790 |
483 313 |
346 916 |
346 916 |
Gazeta Wyborcza |
304 560 |
230 410 |
203 740 |
310 810 |
233 593 |
210 164 |
Super Express |
278 191 |
157 873 |
157 153 |
276 062 |
159 926 |
159 206 |
Rzeczpospolita |
106 577 |
114 292 |
65 991 |
91 284 |
112 603 |
64 150 |
Dziennik Gazeta Prawna |
70 843 |
65 512 |
50 125 |
71 462 |
65 855 |
51 072 |
Przegląd Sportowy |
80 667 |
37 880 |
37 880 |
75 560 |
37 817 |
37 817 |
Gazeta Polska Codziennie |
88 764 |
26 243 |
26 243 |
88 760 |
27 952 |
27 952 |
Puls Biznesu |
18 323 |
16 714 |
11 772 |
18 253 |
16 809 |
11 829 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
10 878 |
7 179 |
3 640 |
11 251 |
6 924 |
3 815 |
Dołącz do dyskusji: “Super Express” i “Gazeta Polska Codziennie” zyskały czytelników