Szukasz pracy? Na każdym kroku może pomóc Ci GoWork
GoWork.pl to serwis pracy, który od lat wspiera kandydatów, pracowników i pracodawców w budowaniu porozumienia i szukaniu wspólnego języka. To nie tylko źródło milionów opinii o firmach z całej Polski czy tysięcy aktualnych ogłoszeń o pracę, ale także zaplecze merytoryczne i liczne kampanie społeczne, których celem jest propagowanie nowoczesnych systemów zarządzania i Employer Brandingu.
Współczesny rynek pracy znacznie różni się od tego, z czym do czynienia mieliśmy jeszcze kilka lat temu - chociażby przed pandemią. Zmiany zaszły nie tylko w kandydatach i ich postrzeganiu zatrudnienia, ale także w pracodawcach, którzy coraz śmielej stawiają na Employer Branding. Jesteśmy teraz w trakcie transformacji, co może przyczynić się do zupełnego odwrócenia perspektywy, przez którą do tej pory postrzegaliśmy procesy zatrudniania i świadczenia pracy.
Obecnie bliżej nam do postrzegania pracy, jako współpracy między firmą a pracownikiem - każdy daje coś od siebie i każdy korzysta z wyników tej pracy. Konkurencja wśród pracodawców jest tak duża, że przedsiębiorstwa muszą przyciągać pracownika czymś więcej, niż samą możliwością zatrudnienia. Liczą się zarobki, premie, benefity, ale również atmosfera w pracy. Jako kandydat do pracy możesz sprawdzić te wszystkie aspekty jeszcze przed podjęciem zatrudnienia. Jak? Wystarczy wejść na GoWork.pl - miejsce, gdzie codziennie pojawiają się tysiące opinii o pracodawcach w całej Polsce.
Gdzie szukać pracy? GoWork to właściwy wybór
GoWork.pl to serwis, który obraca się w tematyce rynku pracy, rekrutacji i Employer Brandingu. Jest to platforma, która daje przestrzeń do dialogu na każdym etapie zawodowej relacji między pracodawcami a kandydatami do pracy i pracownikami. Zanim zostaniesz pełnoprawną częścią danej firmy, musisz najpierw przejść proces rekrutacji i otrzymać posadę. Na tym etapie najważniejsze jest więc szukanie pracy, jeśli jesteś kandydatem i publikowanie ofert zatrudnienia, jeśli jesteś pracodawcą. Takie możliwości daje GoWork, który jest jednym z największych portali z ogłoszeniami o pracę w Polsce, oferujących dostęp do dziesiątek tysięcy aktualnych ogłoszeń o pracę z całego kraju. Dzięki temu, że ze strony korzysta około 4 milionów użytkowników miesięcznie, to szanse na znalezienie pracownika lub pracodawcy znacznie wzrastają. Szczególnie że GoWork publikuje nie tylko oferty pracy w Warszawie lub większych miastach, ale również ogłoszenia z mniejszych miejscowości lub zza granicy.
Jednak żeby znaleźć pracę, trzeba wiedzieć nie tylko gdzie szukać, ale też jak szukać. W tym wypadku kandydaci mogą korzystać z licznych filtrów, które automatycznie dopasowują oferty pracy do wymagań i umiejętności aplikujących. Dzięki temu proces przeszukiwania jest znacznie łatwiejszy i szybszy. Warto też zwrócić uwagę na samą treść i formę ogłoszenia. Firmy, które dbają, chociaż o podstawowy Employer Branding, będą w swoich ofertach zamieszczać dokładne informacje o stanowisku, wymaganiach, wynagrodzeniu i benefitach. Dzięki temu kandydaci mogą podjąć decyzję o złożeniu CV bez konieczności dodatkowego kontaktowania się i tracenia czasu na zdobycie podstawowych informacji.
GoWork.pl - zanim pójdziesz do pracy sprawdź opinię!
Kolejną opcją, którą daje nam GoWork, jest możliwość zamieszczania i czytania opinii o pracodawcach. Firmowe profile to miejsce, w których można znaleźć liczne informacje dotyczące poszczególnych aspektów pracy w danym przedsiębiorstwie. Dowiesz się między innymi:
● jak wygląda proces rekrutacji lub ile czeka się na odpowiedź,
● jak wygląda onboarding,
● jak kształtuje się wynagrodzenie,
● jakie są oferowane formy zatrudnienia i które z nich są najkorzystniejsze,
● jakie benefity oferuje pracodawca,
● jak wygląda kultura organizacyjna,
● czy łatwo dostać awans,
● jaka jest atmosfera w pracy i jak wygląda komunikacja wewnętrzna.
W dobie internetu sprawdzamy opinie na temat wszystkiego i wszystkich - nie inaczej jest w przypadku pracodawców. Wielu kandydatów, zanim podejmie decyzję o przyjęciu oferty, decyduje się więc przejrzeć opinie o firmie. W ten sposób może świadomie zdecydować, czy chce stać się częścią tej organizacji, czy jednak szuka dalej. Często na GoWork.pl można trafić na opinie, które wprost odnoszą się do działu czy zespołu, do którego aplikujemy - to najbardziej wartościowe informacje, których zawsze warto szukać.
Warto też pamiętać, że nie tylko opinie wpływają na wizerunek firmy i jej obraz w oczach potencjalnych kandydatów do pracy. Jak się bowiem okazuje, większe znaczenie ma… reakcja firmy! Jak to możliwe? Cóż, w relacji pracownik-pracodawca wyczuwalny jest często duży dystans. Dlatego, jeśli pojawia się negatywna opinia, a oceniana firma milczy, to dla osób postronnych wygląda to jak typowa reakcja zbywająca. Z punktu widzenia kandydata, który chciałby podjąć zatrudnienie, brak odpowiedzi niesie ze sobą szereg negatywnych konotacji, takich jak brak zainteresowania problemami zgłaszanymi przez pracowników lub brak emocjonalnego zaangażowania w prowadzenie biznesu. Dlatego warto korzystać z opcji, które daje GoWork i nie tylko zamieszczać opinie, ale również na nie odpowiadać. A kandydat? Kandydat powinien skupić się na czytaniu wypowiedzi dwóch stron i wyrobieniu własnego zdania.
Zaplecze merytoryczne w GoWorku
GoWork oferuje również zaplecze merytoryczne, które ma na celu podniesienie poziomu świadomości rynkowej zarówno kandydatów do pracy, jak i pracowników i pracodawców. W Poradniku i Blogu publikowane są treści, które poruszają szereg istotnych tematów, takich jak np. rozliczenia podatkowe, zwolnienia lekarskie, czy zasady przyznawania i wyliczania urlopów. Jednak nie tylko sprawy formalne z zakresu prawa pracy i prawa podatkowego poruszane są w publikowanych tam artykułach. Jest też szereg tematów z zakresu rozwoju osobistego na rynku pracy, podnoszenia kwalifikacji, czy inwestowania w swoją wartość pracowniczą.
GoWork oferuje także wsparcie dla pracodawców i osób, które dopiero planują rozpocząć swoją przygodę z prowadzeniem działalności gospodarczej. Można więc znaleźć artykuły o pomysłach na własny biznes, sposobach pozyskania funduszy lub podpowiedzi jak stworzyć strukturę kultury organizacyjnej.
GoWork to serwis przeznaczony dla ludzi, którzy związani są pośrednio lub bezpośrednio z rynkiem pracy, czyli tak naprawdę dla wszystkich. Przydatne informacje znajdą tutaj nie tylko kandydaci i pracownicy, ale także uczniowie, którzy chcą świadomie podchodzić do planowania swojej kariery zawodowej, czy emeryci i renciści, którzy mogą dokładnie poznać sposoby i formalności związane z wyliczeniami świadczeń emerytalnych i rentowych, a także być na bieżąco ze zmianami prawnymi w tej kwestii.
GoWork rusza na podbój Europy
Wspominając o GoWorku nie sposób nie poruszyć tematu działalności międzynarodowej serwisu, która już dawno wykroczyła poza granicę naszego kraju. Systematycznie portal rozwija swoją działalność również w innych krajach w Europie i jak się okazuje, jest to posunięcie skuteczne. Portal zdobył już stabilną pozycję w Hiszpanii i Francji, a prężnie rozwija się również na rynku niemieckim i angielskim. Na ten moment zagraniczne oddziały zajmują się głównie opiniami o pracodawcach, ponieważ jest to coś, czego brakuje na arenie międzynarodowej w branży HR. Efektywny Employer Branding to zagadnienie, które nie tylko kształtuje polski rynek pracy, ale również rozwija się w europejskich firmach, które już wiedzą, że współpraca z pracownikami przynosi większe korzyści, niż tradycyjny model relacji pracodawca-pracownik.