T-Mobile, Unilever, Ferrero i Kino Świat dużo więcej na reklamy, w dół Orange i Play
Przez pierwsze siedem miesięcy br. wpływy reklamowe tradycyjnych mediów wzrosły w skali roku o 6 proc. W tym czasie wydatki reklamowe T-Mobile, Unilevera, Ferrero i Kino Świat zwiększyły się dużo bardziej, swoje budżety ograniczyli z kolei Orange i P4.
W okresie od stycznia do lipca br. wpływy reklamowe tradycyjnych mediów wzrosły w skali roku o 6 proc., do 17,3 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Największym reklamodawcą niezmiennie pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która na wsparcie swoich marek przeznaczyła w omawianym okresie ponad 1,1 mld zł. To 13,7 proc. więcej niż rok wcześniej.
Z czołówki największych reklamodawców kilkukrotnie szybciej niż cały rynek reklamowy rosły wydatki czterech marketerów: T-Mobile Polska, Unilever Polska, Ferrero Polska i Kino Świat.
T-Mobile zwiększył swoje nakłady o 33,9 proc. - do 231,5 mln zł, zaś Unilever - o 29 proc., do 324,8 mln zł. Operator komórkowy obecnie prowadzi kampanię wizerunkową, w której Patrycja Kazadi zachęca do pracy w tej firmie. Ferrero wydało o 25 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ub. (207,8 mln zł), a dystrybutor filmowy Kino Świat – o 23,4 proc. więcej (369,6 mln zł).
Wartość reklam sklepów Lidl wzrosła w pierwszych siedmiu miesiącach tego roku w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 15,5 proc., do 332,4 mln zł. Koncern Procter&Gamble wydał w tym roku 218,6 mln zł (wzrost o 11,4 proc.), a Nestle Polska – 193,2 mln zł (2,5 proc. więcej).
Z czołówki największych 10 reklamodawców mediów pozainternetowych tylko dwie firmy zredukowały budżety reklamowe. Orange Polska zmniejszył je o 9,5 proc., do 313,9 mln zł, zaś spółka P4, operator sieci Play - o 5,3 proc., do 214 mln zł.
Orange aktualnie prowadzi kampanię, w której reklamuje się jako „sieć numer 1 dzięki Wam”, zaś Play w reklamach z udziałem aktora Piotra Adamczyka promuje usługę telewizyjną Play Now.
Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VII 2015 |
I-VII 2016 |
zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA |
978 506 198 zł |
1 112 769 624 zł |
13,7 |
KINO ŚWIAT |
299 445 559 zł |
369 634 260 zł |
23,4 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE |
287 729 291 zł |
332 350 716 zł |
15,5 |
UNILEVER POLSKA |
251 843 238 zł |
324 785 051 zł |
29 |
ORANGE POLSKA |
346 869 192 zł |
313 858 152 zł |
-9,5 |
T-MOBILE POLSKA |
172 905 615 zł |
231 537 078 zł |
33,9 |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA |
196 170 693 zł |
218 582 219 zł |
11,4 |
P4 |
226 099 133 zł |
214 011 754 zł |
-5,3 |
FERRERO POLSKA |
166 248 016 zł |
207 780 717 zł |
25 |
NESTLE POLSKA |
188 577 933 zł |
193 245 750 zł |
2,5 |
Razem |
16 282 600 544 zł |
17 260 966 728 zł |
6 |
Dołącz do dyskusji: T-Mobile, Unilever, Ferrero i Kino Świat dużo więcej na reklamy, w dół Orange i Play